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  1. Umbrella branding and the provision of quality
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Sonderforschungsbereich 504, Mannheim

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Sonderforschungsbereich Rationalitätskonzepte, Entscheidungsverhalten und Ökonomische Modellierung ; 04,51
    Schlagworte: Marketingkooperation; Produktqualität; Markenartikel; Markenimage; Signalling; Asymmetrische Information; Moral Hazard
    Umfang: 27 Bl, graph. Darst
    Bemerkung(en):
  2. Selling reputation when going out of business
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Sonderforschungsbereich 504, Mannheim

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Sonderforschungsbereich Rationalitätskonzepte, Entscheidungsverhalten und Ökonomische Modellierung ; 04,52
    Schlagworte: Übernahme; Unternehmensnachfolge; Firmenimage; Ärzte; Immaterielle Güter; Theorie
    Umfang: 37 Bl, graph. Darst
    Bemerkung(en):
  3. Selling reputation when going out of business
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Universitätsbibliothek Mannheim, Mannheim

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Rationalitätskonzepte, Entscheidungsverhalten und ökonomische Modellierung (Laufzeit 1997 - 2008) ; 04-52
    Schlagworte: Takeover; Unternehmernachfolge; Image; Unternehmen; Arzt; Ärztin; Immaterialgut; Theorie; Übernahme ; Unternehmernachfolge ; Corporate Identity ; Immaterielles Wirtschaftsgut
    Weitere Schlagworte: (stw)Übernahme; (stw)Unternehmensnachfolge; (stw)Firmenimage; (stw)Ärzte; (stw)Immaterielle Güter; (stw)Theorie; Arbeitspapier; Graue Literatur
    Umfang: Online-Ressource
  4. Umbrella branding and the provision of quality
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Universitätsbibliothek Mannheim, Mannheim

  5. Umbrella branding and the provision of quality
    Erschienen: 2004
    Verlag:  School of Business Administration, Bruchsal

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper / International University in Germany, School of Business Administration ; 24
    Schlagworte: Marketing; Unternehmenskooperation; Vertikales Marketing; Affiliate-Programm; Qualität; Markenartikel; Markenimage; Signaling; Asymmetrische Information; Moral Hazard
    Weitere Schlagworte: (stw)Marketingkooperation; (stw)Produktqualität; (stw)Markenartikel; (stw)Markenimage; (stw)Signalling; (stw)Asymmetrische Information; (stw)Moral Hazard; Arbeitspapier; Graue Literatur
    Umfang: 27 Bl., graph. Darst., 30 cm
    Bemerkung(en):

    Auch im Internet unter der Adresse www.i-u.de verfügbar

  6. Umbrella branding and the provision of quality
    Erschienen: 2004
    Verlag:  CES, Munich ; Ifo

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: CESifo working papers ; No. 1373 : Category 9, Industrial organisation
    Schlagworte: Marketing; Unternehmenskooperation; Vertikales Marketing; Affiliate-Programm; Qualität; Markenartikel; Markenimage; Signaling; Asymmetrische Information; Moral Hazard
    Weitere Schlagworte: (stw)Marketingkooperation; (stw)Produktqualität; (stw)Markenartikel; (stw)Markenimage; (stw)Signalling; (stw)Asymmetrische Information; (stw)Moral Hazard; Arbeitspapier; Graue Literatur
    Umfang: 27 S., graph. Darst., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Auch im Internet unter den Adressen www.SSRN.com und www.CESifo.de verfügbar

  7. Selling reputation when going out of business
    presented at CESIfo Area Conference on Industrial Organisation, March 2004
    Erschienen: 2004
    Verlag:  CES, Munich ; Ifo

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: CESifo working papers ; No. 1213 : Category 9, Industrial organisation
    Schlagworte: Takeover; Unternehmernachfolge; Image; Unternehmen; Arzt; Ärztin; Immaterialgut; Theorie
    Weitere Schlagworte: (stw)Übernahme; (stw)Unternehmensnachfolge; (stw)Firmenimage; (stw)Ärzte; (stw)Immaterielle Güter; (stw)Theorie; Arbeitspapier; Graue Literatur
    Umfang: 38 S., graph. Darst., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Auch im Internet unter den Adressen www.SSRN.com und www.CESifo.de verfügbar

  8. Banks without parachutes
    competitive effects of government bail-out policies
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Sonderforschungsbereich 504, Mannheim

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1155 (04.53)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Sonderforschungsbereich Rationalitätskonzepte, Entscheidungsverhalten und Ökonomische Modellierung ; 04,53
    Schlagworte: Bankrisiko; Bank; Unternehmenssanierung; Einlagensicherung; Wettbewerb; Bankenkrise; Theorie
    Umfang: 30 Bl, graph. Darst
    Bemerkung(en):
  9. Umbrella branding and the provision of quality
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Sonderforschungsbereich 504, Mannheim

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    G 2000/510-2004,51
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1155 (04.51)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Sonderforschungsbereich Rationalitätskonzepte, Entscheidungsverhalten und Ökonomische Modellierung ; 04,51
    Schlagworte: Marketingkooperation; Produktqualität; Markenartikel; Markenimage; Signalling; Asymmetrische Information; Moral Hazard
    Umfang: 27 Bl, graph. Darst
    Bemerkung(en):
  10. Selling reputation when going out of business
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Sonderforschungsbereich 504, Mannheim

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    G 2000/510-2004,52
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1155 (04.52)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Sonderforschungsbereich Rationalitätskonzepte, Entscheidungsverhalten und Ökonomische Modellierung ; 04,52
    Schlagworte: Übernahme; Unternehmensnachfolge; Firmenimage; Ärzte; Immaterielle Güter; Theorie
    Umfang: 37 Bl, graph. Darst
    Bemerkung(en):
  11. Umbrella branding and the provision of quality
    Erschienen: 2004
    Verlag:  School of Business Administration, Internat. Univ. in Germany, Bruchsal

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1416 (24)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper / School of Business Administration, International University in Germany, Bruchsal ; 24
    Schlagworte: Marketingkooperation; Produktqualität; Markenartikel; Markenimage; Signalling; Asymmetrische Information; Moral Hazard
    Umfang: 27 Bl., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. Bl. 26 - 27

  12. Umbrella branding and the provision of quality
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Univ., Sonderforschungsbereich 504, Mannheim

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / Sonderforschungsbereich 504, Rationalitätskonzepte, Entscheidungsverhalten und Ökonomische Modellierung ; 04,51
    Schlagworte: Marketingkooperation; Produktqualität; Markenartikel; Markenimage; Signalling; Asymmetrische Information; Moral Hazard
    Umfang: 27 Bl., graph. Darst.
    Bemerkung(en):
  13. Selling reputation when going out of business
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Univ. Mannheim, Sonderforschungsbereich 504, Mannheim

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / Sonderforschungsbereich 504, Rationalitätskonzepte, Entscheidungsverhalten und Ökonomische Modellierung ; 04,52
    Schlagworte: Übernahme; Unternehmensnachfolge; Firmenimage; Ärzte; Immaterielle Güter; Theorie
    Umfang: 37 Bl., graph. Darst.
    Bemerkung(en):
  14. On the incentive effect of job rotation
    conference paper
    Erschienen: 2014
    Verlag:  ZBW, [Kiel

    The longer an agent is employed in a job, the more the principal will have learned about his ability through the history of performance. With implicit incentives, influence perceptions and effort incentives decrease over time. Rotating agents to a... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe

     

    The longer an agent is employed in a job, the more the principal will have learned about his ability through the history of performance. With implicit incentives, influence perceptions and effort incentives decrease over time. Rotating agents to a different job deletes learning effects about ability, creating fresh impetus for effort. However, job rotation also reduces the time horizon, and thus reduces rents from working and also incentives. In this trade-off, we derive conditions for the desirability of job rotation and show how in the presence of career concerns job rotation may emerge endogenously. Finally, our model allows for more general comments on the optimal rotation frequency as well as the preferred organizational design of a firm.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/100574
    Schriftenreihe: Array ; V3
    Umfang: Online-Ressource (20 S.), graph. Darst.
  15. Tapping the financial wisdom of the crowd
    crowdfunding as a tool to aggregate vague information ; conference paper
    Erschienen: 2014
    Verlag:  ZBW, [Kiel

    Crowdfunding, a novel form of financing, has seen massive growth over the last few years. Under crowdfunding, a large number of small households offers small loans to a firm. But if some threshold is missed, the firm cannot draw the loans. We... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe

     

    Crowdfunding, a novel form of financing, has seen massive growth over the last few years. Under crowdfunding, a large number of small households offers small loans to a firm. But if some threshold is missed, the firm cannot draw the loans. We construct a model to argue that this mechanism can be used to aggregate vague information by many households (for example, potential future consumers of the firms product). Each household can spend an effort to produce a bit of vague information too vague to justify a straight loan. But if the firm sets the threshold high, a household knows that his money will be drawn only if many other households also get positive information. We describe the equilibrium behavior of households and firms. A welfare analysis reveals that with crowdfunding, firms set the loan rate too low and the threshold too low, inducing households to generate too much information. In comparison to straight finance, crowdfunding is employed too often.

     

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    Volltext (Einzellizenz)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/100563
    Schriftenreihe: Array ; V1
    Umfang: Online-Ressource (25 S.), graph. Darst.
  16. Selling reputation when going out of business
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Univ., Center for Economic Studies [u.a.], Munich

    Is the reputation of a firm tradeable when the previous owner has to retire even though ownership change is observable? We consider a competitive market in which a share of owners must retire in each period. New owners, observing only recent profits,... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    bc 1391-1213
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    1 : Z 104.53:1213
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 624 (1213)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    S32-1213 a
    keine Fernleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    S32-1213 b
    keine Fernleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    S32-1213 c
    keine Fernleihe

     

    Is the reputation of a firm tradeable when the previous owner has to retire even though ownership change is observable? We consider a competitive market in which a share of owners must retire in each period. New owners, observing only recent profits, bid for the firms on sale. Customers are concerned with the owners’ type, which reflects the quality of the good or service provided. When a customer observes an ownership change, he may have an incentive to switch to a different firm even if his past experience was good. However, we show that, in equilibrium, customers believe that also the new owner is of the good type. Hence reputation is tradeable, although ownership change is observable. In our model, reputation is an intangible asset, embodied in an attractive customer base. Firms owned by a good type sell at a premium.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 1213
    Schlagworte: Übernahme; Unternehmensnachfolge; Firmenimage; Ärzte; Immaterielle Güter; Theorie
    Umfang: 38 S, graph. Darst
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 37 - 38

  17. Umbrella branding and the provision of quality
    Erschienen: 2004
    Verlag:  School of Business Administration, Internat. Univ. in Germany, Bruchsal

    Badische Landesbibliothek
    106 K 2812
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1416 (24)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper / School of Business Administration ; 24/2004
    Schlagworte: Marketingkooperation; Produktqualität; Markenartikel; Markenimage; Signalling; Asymmetrische Information; Moral Hazard
    Umfang: 27 Bl.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. Bl. 26 - 27

  18. Umbrella branding and the provision of quality
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Univ., Sonderforschungsbereich 504, Mannheim

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    G 2000/510-2004,51
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    105 K 477
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1155 (04.51)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / Sonderforschungsbereich 504, Rationalitätskonzepte, Entscheidungsverhalten und Ökonomische Modellierung ; 04,51
    Schlagworte: Marketingkooperation; Produktqualität; Markenartikel; Markenimage; Signalling; Asymmetrische Information; Moral Hazard
    Umfang: 27 Bl., graph. Darst.
    Bemerkung(en):
  19. Selling reputation when going out of business
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Univ. Mannheim, Sonderforschungsbereich 504, Mannheim

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    G 2000/510-2004,52
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    105 K 478
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1155 (04.52)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / Sonderforschungsbereich 504, Rationalitätskonzepte, Entscheidungsverhalten und Ökonomische Modellierung ; 04,52
    Schlagworte: Übernahme; Unternehmensnachfolge; Firmenimage; Ärzte; Immaterielle Güter; Theorie
    Umfang: 37 Bl., graph. Darst.
    Bemerkung(en):
  20. Banks without parachutes
    competitive effects of government bail-out policies
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Universität Mannheim, Sonderforschungsbereich 504, Mannheim

    Badische Landesbibliothek
    105 K 530
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1155 (04.53)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    QD 3821
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / Sonderforschungsbereich 504, Rationalitätskonzepte, Entscheidungsverhalten und Ökonomische Modellierung ; 04,53
    Schlagworte: Bankrisiko; Bank; Unternehmenssanierung; Einlagensicherung; Wettbewerb; Bankenkrise; Theorie
    Umfang: 30 Bl., graph. Darst.
    Bemerkung(en):
  21. Regulatory capture by sophistication
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 32 (10100)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 10100
    Schlagworte: Bankenregulierung; Finanzsektor; Experten; Interessenpolitik; Beamte; Reputation; Karriereplanung; Finanzkrise; Theorie
    Umfang: 32 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  22. On the existence and prevention of speculative bubbles
    Erschienen: June 11, 2014
    Verlag:  Univ., Dep. of Economics, Heidelberg

    We develop a parsimonious model of bubbles based on the assumption of imprecisely known market depth. In a speculative bubble, traders drive the price above its fundamental value in a dynamic way, driven by rational expectations about future price... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 532 (567)
    keine Fernleihe

     

    We develop a parsimonious model of bubbles based on the assumption of imprecisely known market depth. In a speculative bubble, traders drive the price above its fundamental value in a dynamic way, driven by rational expectations about future price developments. At a previously unknown date, the bubble will endogenously burst. We provide a general condition for the possibility of bubbles depending on the risk-free rate, uncertainty about market depth, and traders’ degree of leverage. This allows us to discuss several policy measures. Bubbles always reduce aggregate welfare. Among others, certain monetary policy rules, minimum leverage ratios, and a correctly implemented Tobin tax can prevent their occurrence. Implemented incorrectly, however, some of these measures backfire and facilitate bubbles.

     

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    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/127383
    Schriftenreihe: Discussion paper series / University of Heidelberg, Department of Economics ; no. 567
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 43 Seiten), Illustrationen
  23. Does relationship lending require opaque ( and conservative) financial reporting?
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 32 (9934)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 9934
    Schlagworte: Hausbank; Kredit; KMU; Rechnungswesen; Unternehmenspublizität; Risiko; Wohlfahrtsanalyse; Theorie; information rents
    Umfang: 34 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  24. Banks without parachutes
    competitive effects of government bail-out policies
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Sonderforschungsbereich/Transregio 15 Governance and the Efficiency of Economic Systems, München

    The explicit or implicit protection of banks through government bail-out policies is a universal phenomenon. We analyze the competitive effects of such policies in two models with different degrees of transparency in the banking sector. Our main... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 445 (8)
    keine Fernleihe

     

    The explicit or implicit protection of banks through government bail-out policies is a universal phenomenon. We analyze the competitive effects of such policies in two models with different degrees of transparency in the banking sector. Our main result is that the bail-out policy unambiguously leads to higher risk-taking at those banks that do not enjoy a bail-out guarantee. The reason is that the prospect of a bail-out induces the rotected bank to expand, thereby intensifying competition in the deposit market and depressing other banks' margins. In contrast, the effects on the protected bank's risk taking and on welfare depend on the transparency of the banking sector.

     

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    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/94105
    Auflage/Ausgabe: First Version: November 12, 2003, This Version: June 16, 2004
    Schriftenreihe: SFB/TR 15 Discussion Paper ; 8
    Umfang: Online-Ressource ([1], 35 S.), graph. Darst.
  25. Teamwork as a self-disciplining device
    Erschienen: 2014
    Verlag:  CESifo, München

    We show that team formation can serve as an implicit commitment device to overcome problems of self-control. In a situation where individuals have present-biased preferences, any effort that is costly today but rewarded at some later point in time is... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 63 (5131)
    keine Fernleihe

     

    We show that team formation can serve as an implicit commitment device to overcome problems of self-control. In a situation where individuals have present-biased preferences, any effort that is costly today but rewarded at some later point in time is too low from the perspective of an individual's long-run self. If agents interact repeatedly and can monitor each other, a relational contract involving teamwork can help to improve an agent's performance. The mutual promise to work harder is credible because the team breaks up after an agent has not kept this promise - which leads to individual (under-) production in the future and reduces an agent's future utility. This holds even though the standard free-rider problem is present and teamwork renders no technological benefits. Moreover, we show that even if teamwork does render technological benefits, the performance of a team of present-biased agents can actually be better than the performance of a team of time-consistent agents.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/107302
    Schriftenreihe: Array ; 5131
    Umfang: Online-Ressource ([1], 25 S.), graph. Darst.