Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. Multilingual individuals and multilingual societies
    Beteiligt: Braunmüller, Kurt (Hrsg.); Gabriel, Christoph (Hrsg.)
    Erschienen: [2012]
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Braunmüller, Kurt (Hrsg.); Gabriel, Christoph (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027273499; 9789027219336
    Schriftenreihe: Hamburg studies on multilingualism ; volume 13
    Schlagworte: Multilingualism; Languages in contact; Sociolinguistics
    Umfang: 1 Online-Ressource (476 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  2. Multilingual individuals and multilingual societies
    Beteiligt: Braunmüller, Kurt (Hrsg.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Braunmüller, Kurt (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027219336
    Schriftenreihe: Hamburg studies on multilingualism (HSM) ; 13
    Schlagworte: Multilingualism; Languages in contact; Sociolinguistics
    Umfang: 476 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. Multilingual individuals and multilingual societies
    Beteiligt: Braunmüller, Kurt (Hrsg.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  John Benjamins Publ., Amsterdam [u.a.]

    In this contribution we present the results of an extensive linguistic and psycho-social survey we conducted on a representative sample of Italian and German-speaking high school pupils in multilingual South Tyrol (Italy). The aim of the project was... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    In this contribution we present the results of an extensive linguistic and psycho-social survey we conducted on a representative sample of Italian and German-speaking high school pupils in multilingual South Tyrol (Italy). The aim of the project was to describe their L2 competences (Italian/German) according to the CEFR levels and to find out extra-linguistic factors that exercise an influence on the L2 competence levels of the students. In this article, we focus in particular on L2 motivation and orientations, explaining the role they play in this peculiar context. Furthermore, we comment on the results of the language tests in the light of these extra-linguistic findings, trying to point out some key elements that might help to promote bilingualism in South Tyrol. Multilingual Individuals and Multilingual Societies -- Editorial page -- Title page -- LCC data -- Acknowledgement -- Table of contents -- Foreword -- References -- Part I. How language is acquired and lost in multilingual settings -- Case marking in child L1 and early child L2 German -- 1. Introduction -- 2. The German case system -- 2.1 Case forms in German -- 2.2 Structural case vs. lexical case -- 3. The acquisition of case in German -- 3.1 An overview -- 3.2 The study by Eisenbeiss et al. (2006): Case marking by monolingual German children -- 3.3 The criteria used by Eisenbeiss et al. in their analysis of case -- 4. Spontaneous production data from successive bilingual children with L1 Turkish -- 5. Experimental data from monolingual and successive bilingual children -- 6. Discussion -- 7. Conclusions -- References -- First exposure learners make use of top-down lexical knowledge when learning words -- 1. Experience and L1 knowledge in L2 word learning -- 2. Segmenting sound forms, recognizing words and making form-meaning correspondences -- 3. Why study first exposure learners? -- 4. Our studies -- 4.1 Methodology and stimuli -- 4.2 Participants -- 4.3 Results -- 5. Discussion and conclusions -- References -- Wh-questions in Dutch -- 1. Introduction -- 2. Cross-linguistic influence in multilingual acquisition -- 3. Wh-questions in Dutch, French and Italian -- 3.1 Syntax of wh-questions in Dutch, French and Italian -- 3.2 Monolingual acquisition of wh-questions in Dutch, French and Italian -- 3.3 Multilingual acquisition of wh-questions -- 4. Study -- 4.1 Hypotheses -- 4.2 Participants -- 4.3 Experimental task -- 4.4 Results -- 5. Discussion and conclusions -- References -- The emergence of a new variety of Russian in a language contact situation -- 1. Background -- 1.1 The subject of the study -- 1.2 Why negation?.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Braunmüller, Kurt (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027219336
    RVK Klassifikation: ES 132
    Schriftenreihe: Hamburg studies on multilingualism (HSM) ; Vol. 13
    Hamburg Studies on Multilingualism ; v.13
    Schlagworte: Diagnostic imaging -- Data processing -- Congresses; Medicine -- Data processing -- Congresses; Languages in contact; Multilingualism ; Social aspects; Sociolinguistics; Electronic books
    Umfang: XIII, 474 S., Ill., graph. Darst.