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  1. Games and Rules : Game Mechanics for the »Magic Circle«
    Beteiligt: Suter, Beat (Hrsg.); Kocher, Mela (Hrsg.); Bauer, René (Hrsg.)
    Erschienen: 20190315
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld, Germany

    Why do we play games and why do we play them on computers? The contributors of »Games and Rules« take a closer look at the core of each game and the motivational system that is the game mechanics. Games are control circuits that organize the game... mehr

     

    Why do we play games and why do we play them on computers? The contributors of »Games and Rules« take a closer look at the core of each game and the motivational system that is the game mechanics. Games are control circuits that organize the game world with their (joint) players and establish motivations in a dedicated space, a »Magic Circle«, whereas game mechanics are constructs of rules designed for interactions that provide gameplay. Those rules form the base for all the excitement and frustration we experience in games. This anthology contains individual essays by authors with backgrounds in Game Design and Game Studies, who lead the discourse to get to the bottom of game mechanics in video games and the real world.

     

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    Quelle: OAPEN; transcript Open Access
    Beteiligt: Suter, Beat (Hrsg.); Kocher, Mela (Hrsg.); Bauer, René (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Media studies
    Weitere Schlagworte: Media & Communications; Games; Video Games; Media; Media Studies; Game Studies; Game Design; Ludology; Narratology; Motivation; Game Mechanics; Ergodic Systems; Aporia and Epiphany; Computer Games; Media Aesthetics; Media Art
  2. Games and rules: game mechanics for the "Magic Circle"
    Beteiligt: Suter, Beat (Herausgeber); Kocher, Mela (Herausgeber); Bauer, René (Herausgeber)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  SSOAR, GESIS – Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften e.V., Mannheim ; transcript Verlag, Bielefeld

    Abstract: Why do we play games and why do we play them on computers? The contributors of "Games and Rules" take a closer look at the core of each game and the motivational system that is the game mechanics. Games are control circuits that organize... mehr

     

    Abstract: Why do we play games and why do we play them on computers? The contributors of "Games and Rules" take a closer look at the core of each game and the motivational system that is the game mechanics. Games are control circuits that organize the game world with their (joint) players and establish motivations in a dedicated space, a "Magic Circle", whereas game mechanics are constructs of rules designed for interactions that provide gameplay. Those rules form the base for all the excitement and frustration we experience in games. This anthology contains individual essays by experts and authors with backgrounds in Game Design and Game Studies, who lead the discourse to get to the bottom of game mechanics in video games and the real world - among them Miguel Sicart and Carlo Fabricatore

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Suter, Beat (Herausgeber); Kocher, Mela (Herausgeber); Bauer, René (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300); Publizistische Medien, Journalismus, Verlagswesen (070)
    Schriftenreihe: Edition Medienwissenschaft ; Bd. 53
    Weitere Schlagworte: (thesoz)Computerspiel; (thesoz)Spiel; (thesoz)Design; (thesoz)Medien; (thesoz)Ästhetik; (thesoz)Kunst; (thesoz)Wissenschaft; (thesoz)Motivation; (thesoz)Narration; (thesoz)Video; Aporia and Epiphany; Ergodic Systems; Game Mechanics; Game Studies; Ludology; Media; Video Games
    Umfang: Online-Ressource, 322 S.
    Bemerkung(en):

    Veröffentlichungsversion

    begutachtet

  3. Games and rules
    game mechanics for the "magic circle"
    Beteiligt: Suter, Beat (HerausgeberIn); Kocher, Mela (HerausgeberIn); Bauer, René (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  transcript, Bielefeld ; OAPEN Foundation, The Hague

    Zugang:
    Verlag (Array)
    Universitätsbibliothek Clausthal
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
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    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Suter, Beat (HerausgeberIn); Kocher, Mela (HerausgeberIn); Bauer, René (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040
    Schriftenreihe: Media studies ; volume 53
    Schlagworte: Computerspiel; Spielregel; Mediendesign; Spielwissenschaft
    Umfang: 1 Online-Ressource (321 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  4. Games and Rules
    Game Mechanics for the »Magic Circle«
    Beteiligt: Bauer, René (HerausgeberIn); Kocher, Mela (HerausgeberIn); Suter, Beat (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld

    Frontmatter --Contents --Introduction /Suter, Beat / Kocher, Mela / Bauer, René --PLAY MOTIVATION --Rules of Play as a Framework for the "Magic Circle" /Suter, Beat --Games as a Special Zone /Bauer, René --Play Computers /Sicart, Miguel --GAME... mehr

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    Universitätsbibliothek Mannheim
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    Frontmatter --Contents --Introduction /Suter, Beat / Kocher, Mela / Bauer, René --PLAY MOTIVATION --Rules of Play as a Framework for the "Magic Circle" /Suter, Beat --Games as a Special Zone /Bauer, René --Play Computers /Sicart, Miguel --GAME MECHANICS --Requirements for a General Game Mechanics Framework /Hofmann, Imre --Underneath and Beyond Mechanics /Fabricatore, Carlo --GUIDANCE SYSTEMS --Hansel and Gretel /Kato, Hiloko / Bauer, René --The Spectacular Space /Bauer, René / Kato, Hiloko --Nonverbal Guidance Systems /Rotzetter, Francine --ETHICS --Ethics as a Game Mechanism /Walk, Wolfgang --The Player as Puppet /Kato, Hiloko / Bauer, René --The Ethical Avatar /Walk, Wolfgang / Barrett, Mark L. --GAME SPACES --Rules Shape Spaces Spaces Shape Rules /Götz, Ulrich --Game Mechanics of Serious Urban Games /Kocher, Mela --NPC AND NON-HUMAN GAME DESIGN --NPC and Me /Hack, Günter --When Game Mechanics Come Crawling out of Ant Colonies /Westerlaken, Michelle --Authors Why do we play games and why do we play them on computers? The contributors of "Games and Rules" take a closer look at the core of each game and the motivational system that is the game mechanics. Games are control circuits that organize the game world with their (joint) players and establish motivations in a dedicated space, a "Magic Circle", whereas game mechanics are constructs of rules designed for interactions that provide gameplay. Those rules form the base for all the excitement and frustration we experience in games.This anthology contains individual essays by experts and authors with backgrounds in Game Design and Game Studies, who lead the discourse to get to the bottom of game mechanics in video games and the real world - among them Miguel Sicart and Carlo Fabricatore

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Bauer, René (HerausgeberIn); Kocher, Mela (HerausgeberIn); Suter, Beat (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040; 3839443040
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Edition Medienwissenschaft ; 53
    Schlagworte: Game Design; Game Studies; Media; Motivation; Communication. Mass media; Computer games; Computer games; Computer games; SOCIAL SCIENCE / Media Studies
    Weitere Schlagworte: Aporia and Epiphany; Computer Games; Ergodic Systems; Game Design; Game Mechanics; Game Studies; Ludology; Media Aesthetics; Media Art; Media Studies; Media; Motivation; Narratology; Video Games
    Umfang: 1 Online-Ressource
  5. Games and rules
    game mechanics for the "Magic Circle"
    Beteiligt: Suter, Beat (Herausgeber); Kocher, Mela (Herausgeber); Bauer, René (Herausgeber)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
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    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
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    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
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    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
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    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
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    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
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    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Kaiserslautern
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Koblenz
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Erzbischöfliche Diözesan- und Dombibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
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    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Gesellschaft Ludwigshafen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
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    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Worms, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Suter, Beat (Herausgeber); Kocher, Mela (Herausgeber); Bauer, René (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Media studies ; volume 53
    Schlagworte: Computerspiel; Mediendesign; Spielwissenschaft; Spielregel
    Umfang: 1 Online-Ressource (321 Seiten), Illustrationen
  6. Games and rules
    game mechanics for the "Magic Circle"
    Beteiligt: Suter, Beat (Hrsg.); Kocher, Mela (Hrsg.); Bauer, René (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  transcript, Bielefeld

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Suter, Beat (Hrsg.); Kocher, Mela (Hrsg.); Bauer, René (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040; 9783837643046
    Schriftenreihe: Media Studies ; Volume 53
    Schlagworte: Computerspiel; Spielregel; ; Computerspiel; Mediendesign; ; Computerspiel; Spielwissenschaft;
    Weitere Schlagworte: Video Games; Media; Media Studies; Game Studies; Game Design; Ludology; Narratology; Motivation; Game Mechanics; Ergodic Systems; Aporia and Epiphany; Computer Games; Media Aesthetics; Media Art
    Umfang: 1 Online-Ressource (321 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Enthält: Literaturangaben

  7. Games and Rules
    Game Mechanics for the »Magic Circle«
    Beteiligt: Suter, Beat (Herausgeber); Kocher, Mela (Herausgeber); Bauer, René (Herausgeber)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

  8. Games and rules
    game mechanics for the "Magic Circle"
    Beteiligt: Suter, Beat (Herausgeber); Kocher, Mela (Herausgeber); Bauer, René (Herausgeber)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
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    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
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    Universitätsbibliothek Bielefeld
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    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
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    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
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    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
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    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
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    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Dortmund
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    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
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    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
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    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Koblenz
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    Erzbischöfliche Diözesan- und Dombibliothek
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    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
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    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
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    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
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    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
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    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
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    Hochschule für Wirtschaft und Gesellschaft Ludwigshafen, Bibliothek
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    Universitätsbibliothek Siegen
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    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Suter, Beat (Herausgeber); Kocher, Mela (Herausgeber); Bauer, René (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Media studies ; volume 53
    Schlagworte: Computerspiel; Spielregel; Computerspiel; Mediendesign; Computerspiel; Spielwissenschaft
    Umfang: 1 Online-Ressource (321 Seiten), Illustrationen
  9. Games and Rules
    Game Mechanics for the »Magic Circle«
    Beteiligt: Bauer, René (HerausgeberIn); Kocher, Mela (HerausgeberIn); Suter, Beat (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld

    Frontmatter --Contents --Introduction /Suter, Beat / Kocher, Mela / Bauer, René --PLAY MOTIVATION --Rules of Play as a Framework for the "Magic Circle" /Suter, Beat --Games as a Special Zone /Bauer, René --Play Computers /Sicart, Miguel --GAME... mehr

    Zugang:
    Verlag (Array)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontmatter --Contents --Introduction /Suter, Beat / Kocher, Mela / Bauer, René --PLAY MOTIVATION --Rules of Play as a Framework for the "Magic Circle" /Suter, Beat --Games as a Special Zone /Bauer, René --Play Computers /Sicart, Miguel --GAME MECHANICS --Requirements for a General Game Mechanics Framework /Hofmann, Imre --Underneath and Beyond Mechanics /Fabricatore, Carlo --GUIDANCE SYSTEMS --Hansel and Gretel /Kato, Hiloko / Bauer, René --The Spectacular Space /Bauer, René / Kato, Hiloko --Nonverbal Guidance Systems /Rotzetter, Francine --ETHICS --Ethics as a Game Mechanism /Walk, Wolfgang --The Player as Puppet /Kato, Hiloko / Bauer, René --The Ethical Avatar /Walk, Wolfgang / Barrett, Mark L. --GAME SPACES --Rules Shape Spaces Spaces Shape Rules /Götz, Ulrich --Game Mechanics of Serious Urban Games /Kocher, Mela --NPC AND NON-HUMAN GAME DESIGN --NPC and Me /Hack, Günter --When Game Mechanics Come Crawling out of Ant Colonies /Westerlaken, Michelle --Authors Why do we play games and why do we play them on computers? The contributors of "Games and Rules" take a closer look at the core of each game and the motivational system that is the game mechanics. Games are control circuits that organize the game world with their (joint) players and establish motivations in a dedicated space, a "Magic Circle", whereas game mechanics are constructs of rules designed for interactions that provide gameplay. Those rules form the base for all the excitement and frustration we experience in games.This anthology contains individual essays by experts and authors with backgrounds in Game Design and Game Studies, who lead the discourse to get to the bottom of game mechanics in video games and the real world - among them Miguel Sicart and Carlo Fabricatore

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Cover (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Bauer, René (HerausgeberIn); Kocher, Mela (HerausgeberIn); Suter, Beat (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040; 3839443040
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Edition Medienwissenschaft ; 53
    Schlagworte: Game Design; Game Studies; Media; Motivation; Communication. Mass media; Computer games; Computer games; Computer games; SOCIAL SCIENCE / Media Studies
    Weitere Schlagworte: Aporia and Epiphany; Computer Games; Ergodic Systems; Game Design; Game Mechanics; Game Studies; Ludology; Media Aesthetics; Media Art; Media Studies; Media; Motivation; Narratology; Video Games
    Umfang: 1 Online-Ressource
  10. Games and Rules
    Game Mechanics for the "Magic Circle"
    Beteiligt: Monet, René (HerausgeberIn); Kocher, Mela (HerausgeberIn); Suter, Beat (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Transcript-Verlag, Bielefeld

    Frontmatter --Contents --Introduction /Suter, Beat / Kocher, Mela / Bauer, René --PLAY MOTIVATION --Rules of Play as a Framework for the "Magic Circle" /Suter, Beat --Games as a Special Zone /Bauer, René --Play Computers /Sicart, Miguel --GAME... mehr

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    Frontmatter --Contents --Introduction /Suter, Beat / Kocher, Mela / Bauer, René --PLAY MOTIVATION --Rules of Play as a Framework for the "Magic Circle" /Suter, Beat --Games as a Special Zone /Bauer, René --Play Computers /Sicart, Miguel --GAME MECHANICS --Requirements for a General Game Mechanics Framework /Hofmann, Imre --Underneath and Beyond Mechanics /Fabricatore, Carlo --GUIDANCE SYSTEMS --Hansel and Gretel /Kato, Hiloko / Bauer, René --The Spectacular Space /Bauer, René / Kato, Hiloko --Nonverbal Guidance Systems /Rotzetter, Francine --ETHICS --Ethics as a Game Mechanism /Walk, Wolfgang --The Player as Puppet /Kato, Hiloko / Bauer, René --The Ethical Avatar /Walk, Wolfgang / Barrett, Mark L. --GAME SPACES --Rules Shape Spaces Spaces Shape Rules /Götz, Ulrich --Game Mechanics of Serious Urban Games /Kocher, Mela --NPC AND NON-HUMAN GAME DESIGN --NPC and Me /Hack, Günter --When Game Mechanics Come Crawling out of Ant Colonies /Westerlaken, Michelle --Authors Why do we play games and why do we play them on computers? The contributors of "Games and Rules" take a closer look at the core of each game and the motivational system that is the game mechanics. Games are control circuits that organize the game world with their (joint) players and establish motivations in a dedicated space, a "Magic Circle", whereas game mechanics are constructs of rules designed for interactions that provide gameplay. Those rules form the base for all the excitement and frustration we experience in games. This anthology contains individual essays by experts and authors with backgrounds in Game Design and Game Studies, who lead the discourse to get to the bottom of game mechanics in video games and the real world - among them Miguel Sicart and Carlo Fabricatore

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Monet, René (HerausgeberIn); Kocher, Mela (HerausgeberIn); Suter, Beat (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schriftenreihe: Edition Medienwissenschaft ; 53
    Schlagworte: Computer games; Computer games; Media studies; SOCIAL SCIENCE ; Media Studies; Computer games; Computer games ; Design; Medienwissenschaft; Theorie; Spieltheorie; Computerspiel; Ästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (1 online resource)
  11. Games and Rules
    Game Mechanics for the "Magic Circle"
    Beteiligt: Suter, Beat (HerausgeberIn); Kocher, Mela (HerausgeberIn); Bauer, René (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  transcript, Bielefeld

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    Beteiligt: Suter, Beat (HerausgeberIn); Kocher, Mela (HerausgeberIn); Bauer, René (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040
    Weitere Identifier:
    9783839443040
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schriftenreihe: Edition Medienwissenschaft ; Volume 53
    Schlagworte: computer games; video games; narratology; Computer Games; Video Games; Narratology; Motivation; Media; Game Studies; Game Design; Media Aesthetics; Media Art; Media Studies; Ludology; Game Mechanics; Ergodic Systems; Aporia and Epiphany; Games; Video Games; Media; Media Studies; Game Studies; Game Design; Ludology; Narratology; Motivation; Game Mechanics; Ergodic Systems; Aporia and Epiphany; Computer Games; Media Aesthetics; Media Art;
    Umfang: 1 Online-Ressource (321 Seiten), Illustrationen
  12. Games and Rules
    Game Mechanics for the "Magic Circle"
    Erschienen: [2019]; ©2018
    Verlag:  Transcript-Verlag, Bielefeld

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 3839443040; 9783839443040
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schriftenreihe: Edition Medienwissenschaft ; 53
    Schlagworte: Jeux d'ordinateur; Ästhetik; Computer games; Computer games; Computerspiel; Media studies; Medienwissenschaft; SOCIAL SCIENCE; Spieltheorie; Theorie; Computer games; Computer games; Mediendesign; Spieltheorie; Spielregel; Spielwissenschaft; Computerspiel; Medienwissenschaft; Ästhetik
    Weitere Schlagworte: Electronic books; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Array: Array

  13. Games and Rules
    Game Mechanics for the »Magic Circle«
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bauer, René; Kocher, Mela; Suter, Beat
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300); Spiele und Freizeitaktivitäten für drinnen (793)
    Schriftenreihe: Edition Medienwissenschaft ; 53
    Schlagworte: Computerspiel; Spielregel; Mediendesign; Spielwissenschaft; Game Design; Game Studies; Media; Motivation; Aporia and Epiphany; Computer Games; Ergodic Systems; Game Design; Game Mechanics; Game Studies; Ludology; Media Aesthetics; Media Art; Media Studies; Media; Motivation; Narratology; Video Games; Medienwissenschaft; Theorie; Spieltheorie; Computerspiel; Ästhetik; SOCIAL SCIENCE / Media Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 15. Jun 2019)

  14. Games and Rules
    Game Mechanics for the »Magic Circle«
    Beteiligt: Suter, Beat (Herausgeber); Kocher, Mela (Herausgeber); Bauer, René (Herausgeber)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld ; UTB GmbH, Stuttgart

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Suter, Beat (Herausgeber); Kocher, Mela (Herausgeber); Bauer, René (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300); Spiele und Freizeitaktivitäten für drinnen (793)
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl.
    Schriftenreihe: Edition Medienwissenschaft
    Schlagworte: Computerspiel; Spielregel; Mediendesign; Spielwissenschaft
    Umfang: 1 Online-Ressource (322 Seiten)
  15. Games and rules
    game mechanics for the »magic circle«
    Beteiligt: Suter, Beat (Herausgeber); Kocher, Mela (Herausgeber); Bauer, René (Herausgeber)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld, Germany ; OAPEN Foundation, The Hague

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Suter, Beat (Herausgeber); Kocher, Mela (Herausgeber); Bauer, René (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300); Spiele und Freizeitaktivitäten für drinnen (793); Publizistische Medien, Journalismus, Verlagswesen (070)
    Schriftenreihe: Media studies ; volume 53
    Schlagworte: Computerspiel; Spielregel; Mediendesign; Spielwissenschaft
    Umfang: 1 Online-Ressource (321 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  16. Games and Rules
    Game Mechanics for the »Magic Circle«
    Beteiligt: Suter, Beat (Herausgeber); Kocher, Mela (Herausgeber); Bauer, René (Herausgeber)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld, Germany ; OAPEN FOUNDATION, The Hague

    Why do we play games and why do we play them on computers? The contributors of »Games and Rules« take a closer look at the core of each game and the motivational system that is the game mechanics. Games are control circuits that organize the game... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Technische Hochschule Bingen, Bibliothek
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    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
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    Why do we play games and why do we play them on computers? The contributors of »Games and Rules« take a closer look at the core of each game and the motivational system that is the game mechanics. Games are control circuits that organize the game world with their (joint) players and establish motivations in a dedicated space, a »Magic Circle«, whereas game mechanics are constructs of rules designed for interactions that provide gameplay. Those rules form the base for all the excitement and frustration we experience in games. This anthology contains individual essays by authors with backgrounds in Game Design and Game Studies, who lead the discourse to get to the bottom of game mechanics in video games and the real world.

     

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  17. Games and Rules
    Game Mechanics for the »Magic Circle«
    Autor*in: Suter, Beat
    Erschienen: 2019
    Verlag:  transcript, Bielefeld ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Mainz, Zentralbibliothek
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kocher, Mela; Bauer, René
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300); Spiele und Freizeitaktivitäten für drinnen (793)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: Edition Medienwissenschaft
    Schlagworte: Computerspiel; Spielregel; Mediendesign; Spielwissenschaft
    Umfang: 1 Online-Ressource (323 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  18. Games and Rules
    Game Mechanics for the »Magic Circle«
    Beteiligt: Suter, Beat (Hrsg.); Kocher, Mela (Hrsg.); Bauer, René (Hrsg.)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
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    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Suter, Beat (Hrsg.); Kocher, Mela (Hrsg.); Bauer, René (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839443040
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Spieltheorie; Mediendesign; Spielregel; Medienwissenschaft; Computerspiel; Ästhetik; Spielwissenschaft
    Umfang: 1 Online-Ressource (322 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Why do we play games and why do we play them on computers? The contributors of »Games and Rules« take a closer look at the core of each game and the motivational system that is the game mechanics. Games are control circuits that organize the game world with their (joint) players and establish motivations in a dedicated space, a »Magic Circle«, whereas game mechanics are constructs of rules designed for interactions that provide gameplay. Those rules form the base for all the excitement and frustration we experience in games. This anthology contains individual essays by experts and authors with backgrounds in Game Design and Game Studies, who lead the discourse to get to the bottom of game mechanics in video games and the real world - among them Miguel Sicart and Carlo Fabricatore