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  1. Ludotopia : Spaces, Places and Territories in Computer Games
    Beteiligt: Aarseth, Espen (Hrsg.); Günzel, Stephan (Hrsg.)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Where do computer games »happen«? The articles collected in this pioneering volume explore the categories of »space«, »place« and »territory« featuring in most general theories of space to lay the groundwork for the study of spatiality in games.... mehr

     

    Where do computer games »happen«? The articles collected in this pioneering volume explore the categories of »space«, »place« and »territory« featuring in most general theories of space to lay the groundwork for the study of spatiality in games. Shifting the focus away from earlier debates on, e.g., the narrative nature of games, this collection proposes, instead, that thorough attention be given to the tension between experienced spaces and narrated places as well as to the mapping of both of these.

     

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    Quelle: OAPEN; transcript Open Access
    Beteiligt: Aarseth, Espen (Hrsg.); Günzel, Stephan (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839447307; 9783837647303
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Media studies
    Weitere Schlagworte: Space; Place; Maps; Computer Games; Media; Media Aesthetics; Media Theory; Media Studies
    Umfang: 1 electronic resource (316 p.)