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  1. Ludotopia : Spaces, Places and Territories in Computer Games
    Beteiligt: Aarseth, Espen (Hrsg.); Günzel, Stephan (Hrsg.)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Where do computer games »happen«? The articles collected in this pioneering volume explore the categories of »space«, »place« and »territory« featuring in most general theories of space to lay the groundwork for the study of spatiality in games.... mehr

     

    Where do computer games »happen«? The articles collected in this pioneering volume explore the categories of »space«, »place« and »territory« featuring in most general theories of space to lay the groundwork for the study of spatiality in games. Shifting the focus away from earlier debates on, e.g., the narrative nature of games, this collection proposes, instead, that thorough attention be given to the tension between experienced spaces and narrated places as well as to the mapping of both of these.

     

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    Quelle: OAPEN; transcript Open Access
    Beteiligt: Aarseth, Espen (Hrsg.); Günzel, Stephan (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839447307; 9783837647303
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Media studies
    Weitere Schlagworte: Space; Place; Maps; Computer Games; Media; Media Aesthetics; Media Theory; Media Studies
    Umfang: 1 electronic resource (316 p.)
  2. Ludotopia
    Spaces, Places and Territories in Computer Games
    Autor*in: Aarseth, Espen
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Transcipt Verlag, Bielefeld

    Where do computer games "happen"? The articles collected in this pioneering volume explore the categories of "space", "place" and "territory" featuring in most general theories of space to lay the groundwork for the study of spatiality in games.... mehr

    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Where do computer games "happen"? The articles collected in this pioneering volume explore the categories of "space", "place" and "territory" featuring in most general theories of space to lay the groundwork for the study of spatiality in games. Shifting the focus away from earlier debates on, e.g., the narrative nature of games, this collection proposes, instead, that thorough attention be given to the tension between experienced spaces and narrated places as well as to the mapping of both of these

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 3837647307; 3839447305; 9783837647303; 9783839447307
    Weitere Identifier:
    9783837647303
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; LB 61000 ; LC 13000
    Schriftenreihe: Edition Medienwissenschaft ; v. 63
    Schlagworte: Jeux vidéo - Aspect social; Computer games; Video games; Computerspiel; Medientheorie; Raum <Motiv>; Morphologie; Raumdarstellung; Raumwahrnehmung; Raum; Wolfenstein 3D <Computerspiel>
    Umfang: 1 Online-Ressource (317 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Array: Array

  3. Ludotopia
    Spaces, Places and Territories in Computer Games
    Beteiligt: Aarseth, Espen (Herausgeber); Günzel, Stephan (Herausgeber)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld ; OAPEN FOUNDATION, The Hague

    Where do computer games »happen«? The articles collected in this pioneering volume explore the categories of »space«, »place« and »territory« featuring in most general theories of space to lay the groundwork for the study of spatiality in games.... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Technische Hochschule Bingen, Bibliothek
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    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
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    Evangelische Hochschule Darmstadt, Bibliothek
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    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
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    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
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    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
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    Bibliothek des Bischöflichen Priesterseminars
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    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
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    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
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    Universitätsbibliothek Gießen
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    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
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    Akademie der Wissenschaften und der Literatur, Bibliothek
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    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
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    LEIZA - Leibniz-Zentrum für Archäologie, Bibliothek
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    Martinus-Bibliothek, Wissenschaftliche Diözesanbibliothek
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    Universität Mainz, Zentralbibliothek
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    Evangelische Hochschule Tabor, Bibliothek
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    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
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    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Aarseth, Espen (Herausgeber); Günzel, Stephan (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839447307; 9783837647303
    DDC Klassifikation: Datenverarbeitung; Informatik (004); Sozialwissenschaften (300); Spiele und Freizeitaktivitäten für drinnen (793)
    Schlagworte: Computerspiel; Raum; Medientheorie; Raumdarstellung; Raumwahrnehmung; Raum <Motiv>; Media studies
    Weitere Schlagworte: Space; Place; Maps; Computer Games; Media; Media Aesthetics; Media Theory; Media Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (316 p.)