Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Language of Education and Development in Africa
    Prospects for Decolonisation and Empowerment
    Beteiligt: Oloruntoba-Oju, Taiwo (Herausgeber); Schmied, Josef (Herausgeber); Pinxteren, Bert van (Herausgeber)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Cuvillier Verlag, Göttingen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Oloruntoba-Oju, Taiwo (Herausgeber); Schmied, Josef (Herausgeber); Pinxteren, Bert van (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783736966215
    Weitere Identifier:
    9783736966215
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Sprachpolitik; Mehrsprachigkeit; Entkolonialisierung
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; Decolonisation; Empowerment; africa; african languages; politics of language; african education systems; culture; language; empowering; language inequality; Cameroon; linguistic barriers; cultural barriers; Burkina Faso; national languages; sustainable development; (BISAC Subject Heading)LAN000000: LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / General; (VLB-WN)9564: Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Sprach- und Literaturwissenschaft / Englische Sprachwissenschaft und Literaturwissenschaft; duelling languages; afrikanische Bildungssysteme; amharic language; Sprache; mother-tongue; Unterrichtspraktiken; Sprachgemeinschaft; Speech Community; Dekolonisierung; afrikanische Sprachen; linguistic implications; Sprachpolitik; Glottopolitik; sustainable language use; Intellektualisierung; sprachliche Ungleichheit; sprachliche Barrieren; Ethnizität; kulturelle Barrieren; Slang; Mehrsprachigkeit; soziokulturelle Auswirkungen; Kultur; language practices; Soziolinguistik; sociocultural implications; morphosyntactics; indigene Sprachen; education sites; Backlash-Phänomen; Ethiopia; teacher training; globalisation; Globalisierung; Yoruba slang; working language; literacie; backlash phenomenon; Morphosyntaktik; transformative democracy; Republic of Congo; education; indigenous languages; transformative Demokratie; Bildungsstandorte; equatorial guinea; Angola; Sprachpraktiken; nachhaltige Sprachverwendung; language policy; Nigeria; Kamerun; Bildung; Arbeitssprache; Alphabetisierung; Muttersprache; teaching practices; Sprachökologie; nachhaltige Entwicklung; ethnicity; intellectualization; amharische Sprache; duellierende Sprachen; nationale Sprachen; Lagos
    Umfang: Online-Ressource, 206 Seiten
  2. Language of education and development in Africa
    prospects for decolonisation and empowerment
    Beteiligt: Oloruntoba-Oju, Taiwo (HerausgeberIn); Pinxteren, Bert van (HerausgeberIn); Schmied, Josef (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Cuvillier Verlag, Göttingen

    Language of Education and Development in Africa … tells the story of Africa‘s apparent linguistic powerlessness, while engaging the prospects of sustained decolonization and empowerment. Reviewing existing pessimistic narratives of the African... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe

     

    Language of Education and Development in Africa … tells the story of Africa‘s apparent linguistic powerlessness, while engaging the prospects of sustained decolonization and empowerment. Reviewing existing pessimistic narratives of the African language situation, and the repercussions of these narratives for development, scholars from different parts of Africa and from Europe weigh in by proposing a change paradigm, and a more optimistic view of the future. Language is critical to development; therefore, painting a static picture of Africa, as one that is forever tethered to colonial languages, is not only untrue but also serves negatively to imit African agency. A triadic new mantra is proposed and pursued in this volume, that is: Change is necessary, change is possible, and change is inevitable. Substantive representations from various parts of Africa are showcased in the book, along with expertise shared by international education communities such as UNESCO and SIL, in order to put forward an exciting new narrative of decolonization and empowerment.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Oloruntoba-Oju, Taiwo (HerausgeberIn); Pinxteren, Bert van (HerausgeberIn); Schmied, Josef (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch; Französisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783736966215
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Real studies ; 20
    Schlagworte: Afrika; Sprachpolitik; Mehrsprachigkeit; Entkolonialisierung; ; Afrikanische Sprachen; Muttersprache; Emanzipation; Unterrichtssprache; Ausbildung;
    Umfang: 1 Online-Ressource (195 Seiten), Illustrationen, Diagramm, Karten