Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Investigating Teachers’ Perspectives of Critical Literacies
    A Comparison of Case Studies in Canada and in Europe
    Autor*in: Louloudi, Eleni
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg ; J.B. Metzler

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ansbach
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783662685488
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 650
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2023
    Schriftenreihe: Literatur-, Kultur- und Sprachvermittlung: LiKuS
    Schlagworte: Literary Didactics; Education in literature
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXV, 362 p. 14 illus., 9 illus. in color)
  2. Investigating Teachers’ Perspectives of Critical Literacies
    A Comparison of Case Studies in Canada and in Europe
    Autor*in: Louloudi, Eleni
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin ; Imprint: J.B. Metzler, Heidelberg

    This book focuses on exploring and reconstructing teachers’ perspectives of critical literacies comparatively. More specifically, the book highlights similarities and differences in the way teachers from Canada, Scotland and Finland think of the... mehr

     

    This book focuses on exploring and reconstructing teachers’ perspectives of critical literacies comparatively. More specifically, the book highlights similarities and differences in the way teachers from Canada, Scotland and Finland think of the definition and implementation of critical literacies in their own situated, sociocultural and socio-educational contexts. The study is based on theory-generating expert interviews and a comparative case study design, and the analysis of the data follows a grounded theory framework. The main results show a considerable convergence in perspectives; while Canadian teachers explored connections of critical literacies with social justice education, Scottish teachers underlined their connection to reader identity development and Finnish teachers rather highlighted ideas of information management and multiliteracies. Nevertheless, there were noticeable connections among these perceptions which are integral in not only understanding the field, but also building towards a global, transnational lens of critical literacy practice. About the author Eleni Louloudi is a postdoctoral research fellow in the department of English Language Education at Bielefeld University. With an educational science background, she works interdisciplinary in the fields of critical literacies, social justice education, multilingualism and translanguaging as well as children's literature

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook; Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9783662685488
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2023
    Schriftenreihe: Literatur-, Kultur- und Sprachvermittlung: LiKuS
    Schlagworte: Education in literature; Literary Didactics
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXV, 362 Seiten), 14 Illustrationen, 9 Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Introduction -- Theoretical Foundations -- Research Methodology: Towards Reconstructing Teachers’ Perspectives Comparatively -- Reconstructing Teacher’s Perspectives of Critical literacies in the Studied Countries -- Conclusions and Outlook -- References

  3. Investigating Teachers’ Perspectives of Critical Literacies
    A Comparison of Case Studies in Canada and in Europe
    Autor*in: Louloudi, Eleni
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg ; J.B. Metzler

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783662685488
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 650
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2023
    Schriftenreihe: Literatur-, Kultur- und Sprachvermittlung: LiKuS
    Schlagworte: Literary Didactics; Education in literature
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXV, 362 p. 14 illus., 9 illus. in color)
  4. Investigating Teachers’ Perspectives of Critical Literacies
    A Comparison of Case Studies in Canada and in Europe
    Autor*in: Louloudi, Eleni
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg ; Springer International Publishing AG, Cham

    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783662685488; 3662685485
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2023
    Schriftenreihe: Literatur-, Kultur- und Sprachvermittlung: LiKuS
    Schlagworte: Education in literature; Literary Didactics
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXV, 362 Seiten), 14 illus., 9 illus. in color.