Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Constructions of media authorship
    investigating aesthetic practices from Early Modernity to the Digital Age
    Beteiligt: Heibach, Christiane (HerausgeberIn); Krewani, Angela (HerausgeberIn); Schütze, Irene (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Frontmatter -- Contents -- Constructions of Media Authorship: Investigating Aesthetic Practices from Early Modernity to the Digital Age – An Introduction -- Assigning Authorship to Artistic Practices -- Naming and Not-Naming: Authorial Gestures in... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Constructions of Media Authorship: Investigating Aesthetic Practices from Early Modernity to the Digital Age – An Introduction -- Assigning Authorship to Artistic Practices -- Naming and Not-Naming: Authorial Gestures in Contemporary Art -- Bauhaus – A Trademark without Author? Remarks on Authorship in Design -- Authorship in the Contemporary Production of Metal Sculptures: Art Theory, Technology, Law and the Organization of Work -- The Artist, the Author and Authenticity -- Is Copyright Law the Zombie of Authorship? -- Avant-Gardes Practices and the Erosion of Authorship -- Have We Ever Been Modern? Reflections on Some Myths of Literary Production -- Autopoietic Processes within the Avant-Gardes: Fragmenting Authorship -- Gendered Discourses on Authorship in Film and Video -- Collaborative Authorship – Or How to Overcome the “Nightmare of Participation” -- Dispersed Authorship in Contemporary Media -- The Camera-stylo of Postfeminist Auteurism: Sofia Coppola’s “Cinema of Relief” -- Auteurism and Anonymity in Television: On the Domestication and Dispersion of Television Authorship -- Hacks as Means of Meaning-making -- Claiming Authorship? Machinima Production and the Streaming Practices of Gamers -- Authors, Fans, Pirates: On Fan Practices and Authorship -- Psychic Residues or: Maths, Wires, Code -- Images: Credits, Copyrights and Sources -- Contributors -- Index The author is dead, long live the author! This paradox has shaped discussions on authorship since at least the 1960s, when the dominant notion of the individual author-genius was first critically questioned. The ongoing discussion has mainly focused on literature and the arts, but has ignored nearly any artistic practice beyond these two fields. “Constructions of Media Authorship” aims to fill this gap: the volume’s interdisciplinary contributions reflect historical and current artistic practices within various media and attempt to grasp them from different perspectives.The first part sheds a new light on different artistic and design practices and questions the still dominant view on the individual identifiable author. The second part discusses creative practices in literature, emphasizing the interrelation of aesthetic discourses and media practices. The third part investigates authoring in audiovisual media, especially film and TV, while the final part turns to electronic and digital media and their collective creativity and hybrid mediality. The volume is also an attempt to develop new methodological approaches, focusing on the interplay between various human and non-human actors in different media constellations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Heibach, Christiane (HerausgeberIn); Krewani, Angela (HerausgeberIn); Schütze, Irene (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110679632; 9783110679694
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 11500 ; EC 2200
    Schlagworte: Arts; LITERARY CRITICISM / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 268 Seiten), Illustrationen
  2. Constructions of media authorship
    investigating aesthetic practices from early modernity to the digital age
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    The author is dead, long live the author! This paradox has shaped discussions on authorship since at least the 1960s, when the dominant notion of the individual author-genius was first critically questioned. The ongoing discussion has mainly focused... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The author is dead, long live the author! This paradox has shaped discussions on authorship since at least the 1960s, when the dominant notion of the individual author-genius was first critically questioned. The ongoing discussion has mainly focused on literature and the arts, but has ignored nearly any artistic practice beyond these two fields. "Constructions of Media Authorship" aims to fill this gap: the volume's interdisciplinary contributions reflect historical and current artistic practices within various media and attempt to grasp them from different perspectives.The first part sheds a new light on different artistic and design practices and questions the still dominant view on the individual identifiable author. The second part discusses creative practices in literature, emphasizing the interrelation of aesthetic discourses and media practices. The third part investigates authoring in audiovisual media, especially film and TV, while the final part turns to electronic and digital media and their collective creativity and hybrid mediality. The volume is also an attempt to develop new methodological approaches, focusing on the interplay between various human and non-human actors in different media constellations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Heibach, Christiane (Hrsg.); Krewani, Angela (Hrsg.); Schütze, Irene (Hrsg.); Finger, Anke (Hrsg.); Richterich, Annika (Hrsg.); Stoltz, Barbara (Hrsg.); Petri, Grischka (Hrsg.); Huber, Hans Dieter (Hrsg.); Schwaab, Herbert (Hrsg.); Bruder, Johannes (Hrsg.); Roesler-Keilholz, Silke (Hrsg.); Cuntz-Leng, Vera (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Online
    ISBN: 9783110679632; 9783110679694
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 5910 ; AP 13500
    Körperschaften/Kongresse: Constructions of media authorship (Veranstaltung) (2016, Marburg)
    Schlagworte: Authorship; creative/artistic practices; digital media; LITERARY CRITICISM / General; Neue Medien; Autorschaft
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 268 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    The articles in this book are based on a conference of the same title that took place at the Philipps-University of Marburg in Germany in May 2016

  3. Constructions of media authorship
    investigating aesthetic practices from early modernity to the digital age
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    The author is dead, long live the author! This paradox has shaped discussions on authorship since at least the 1960s, when the dominant notion of the individual author-genius was first critically questioned. The ongoing discussion has mainly focused... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte

     

    The author is dead, long live the author! This paradox has shaped discussions on authorship since at least the 1960s, when the dominant notion of the individual author-genius was first critically questioned. The ongoing discussion has mainly focused on literature and the arts, but has ignored nearly any artistic practice beyond these two fields. "Constructions of Media Authorship" aims to fill this gap: the volume's interdisciplinary contributions reflect historical and current artistic practices within various media and attempt to grasp them from different perspectives.The first part sheds a new light on different artistic and design practices and questions the still dominant view on the individual identifiable author. The second part discusses creative practices in literature, emphasizing the interrelation of aesthetic discourses and media practices. The third part investigates authoring in audiovisual media, especially film and TV, while the final part turns to electronic and digital media and their collective creativity and hybrid mediality. The volume is also an attempt to develop new methodological approaches, focusing on the interplay between various human and non-human actors in different media constellations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Heibach, Christiane (Hrsg.); Krewani, Angela (Hrsg.); Schütze, Irene (Hrsg.); Finger, Anke (Hrsg.); Richterich, Annika (Hrsg.); Stoltz, Barbara (Hrsg.); Petri, Grischka (Hrsg.); Huber, Hans Dieter (Hrsg.); Schwaab, Herbert (Hrsg.); Bruder, Johannes (Hrsg.); Roesler-Keilholz, Silke (Hrsg.); Cuntz-Leng, Vera (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Online
    ISBN: 9783110679632; 9783110679694
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 5910 ; AP 13500
    Körperschaften/Kongresse: Constructions of media authorship (Veranstaltung) (2016, Marburg)
    Schlagworte: Authorship; creative/artistic practices; digital media; LITERARY CRITICISM / General; Autorschaft; Neue Medien
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 268 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    The articles in this book are based on a conference of the same title that took place at the Philipps-University of Marburg in Germany in May 2016

  4. Constructions of media authorship
    investigating aesthetic practices from Early Modernity to the Digital Age
    Beteiligt: Heibach, Christiane (HerausgeberIn); Krewani, Angela (HerausgeberIn); Schütze, Irene (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Frontmatter -- Contents -- Constructions of Media Authorship: Investigating Aesthetic Practices from Early Modernity to the Digital Age – An Introduction -- Assigning Authorship to Artistic Practices -- Naming and Not-Naming: Authorial Gestures in... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Constructions of Media Authorship: Investigating Aesthetic Practices from Early Modernity to the Digital Age – An Introduction -- Assigning Authorship to Artistic Practices -- Naming and Not-Naming: Authorial Gestures in Contemporary Art -- Bauhaus – A Trademark without Author? Remarks on Authorship in Design -- Authorship in the Contemporary Production of Metal Sculptures: Art Theory, Technology, Law and the Organization of Work -- The Artist, the Author and Authenticity -- Is Copyright Law the Zombie of Authorship? -- Avant-Gardes Practices and the Erosion of Authorship -- Have We Ever Been Modern? Reflections on Some Myths of Literary Production -- Autopoietic Processes within the Avant-Gardes: Fragmenting Authorship -- Gendered Discourses on Authorship in Film and Video -- Collaborative Authorship – Or How to Overcome the “Nightmare of Participation” -- Dispersed Authorship in Contemporary Media -- The Camera-stylo of Postfeminist Auteurism: Sofia Coppola’s “Cinema of Relief” -- Auteurism and Anonymity in Television: On the Domestication and Dispersion of Television Authorship -- Hacks as Means of Meaning-making -- Claiming Authorship? Machinima Production and the Streaming Practices of Gamers -- Authors, Fans, Pirates: On Fan Practices and Authorship -- Psychic Residues or: Maths, Wires, Code -- Images: Credits, Copyrights and Sources -- Contributors -- Index The author is dead, long live the author! This paradox has shaped discussions on authorship since at least the 1960s, when the dominant notion of the individual author-genius was first critically questioned. The ongoing discussion has mainly focused on literature and the arts, but has ignored nearly any artistic practice beyond these two fields. “Constructions of Media Authorship” aims to fill this gap: the volume’s interdisciplinary contributions reflect historical and current artistic practices within various media and attempt to grasp them from different perspectives.The first part sheds a new light on different artistic and design practices and questions the still dominant view on the individual identifiable author. The second part discusses creative practices in literature, emphasizing the interrelation of aesthetic discourses and media practices. The third part investigates authoring in audiovisual media, especially film and TV, while the final part turns to electronic and digital media and their collective creativity and hybrid mediality. The volume is also an attempt to develop new methodological approaches, focusing on the interplay between various human and non-human actors in different media constellations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Heibach, Christiane (HerausgeberIn); Krewani, Angela (HerausgeberIn); Schütze, Irene (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110679632; 9783110679694
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 11500 ; EC 2200
    Schlagworte: Arts; LITERARY CRITICISM / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 268 Seiten), Illustrationen