Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Diversity dimensions in mathematics and language learning
    perspectives on culture, education and multilingualism
    Beteiligt: Fritz, Annemarie (HerausgeberIn); Gürsoy, Erkan (HerausgeberIn); Herzog, Moritz (HerausgeberIn); Sarnecka, Barbara W. (VerfasserIn eines Vorworts)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Frontmatter -- Foreword -- Introduction -- Acknowledgments -- Contents -- I Perspectives on mathematics and language of different disciplines -- The diversity of linguistic references to quantities across the world's cultures -- Language and... mehr

    Universitätsbibliothek Rostock
    ES 200 F919
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Germanistik, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    71/14597
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontmatter -- Foreword -- Introduction -- Acknowledgments -- Contents -- I Perspectives on mathematics and language of different disciplines -- The diversity of linguistic references to quantities across the world's cultures -- Language and mathematics: How children learn arithmetic through specifying their lexical concepts of natural numbers -- A neuropsychological perspective on the development of and the interrelation between numerical and language processing -- Culture and language: How do these influence arithmetic? -- Exploiting the epistemic role of multilingual resources in superdiverse mathematics classrooms: Design principles and insights into students' learning processes -- II Language learning and mathematics development -- Ties of math and language: A cognitive developmental perspective -- The relative importance of "parental talk" as a predictor of the diversity in mathematics learning in young children -- Number words, quantifiers, and arithmetic development with particular respect of zero -- III Multilingualism and mathematical learning -- Directionality of number space associations in Hebrew-speaking children: Evidence from number line estimation -- Exact number representations in first and second language -- Identifying math and reading difficulties of multilingual children: Effects of different cut-offs and reference groups -- IV Vision, hearing, and speech language impairments -- Numerical competencies in preschoolers with language difficulties -- Disentangling the relationship between mathematical learning disability and second-language acquisition -- Blindness and deafness: A window to study the visual and verbal basis of the number sense -- V Language as learning resource in school -- Reading and writing words and numbers: Similarities, differences, and implications -- The assessment of mathematics vocabulary in the elementary and middle school grades -- Language issues in mathematics word problems for English learners -- Fifth-grade students' production of mathematical word problems -- The influence of reading comprehension on solving mathematical word problems: A situation model approach -- Supporting teachers to scaffold students' language for mathematical learning -- About the editors -- List of authors Extensive research is available on language acquisition and the acquisition of mathematical skills in early childhood. But more recently, research has turned to the question of the influence of specific language aspects on acquisition of mathematical skills. This anthology combines current findings and theories from various disciplines such as (neuro-)psychology, linguistics, didactics and anthropology Wie hängen sprachliche und mathematische Entwicklung zusammen? Dieser Frage wird derzeit mit großem Interesse aus unterschiedlichen Perspektiven nachgegangen.Dieser Sammelband vereint Erkenntnisse aus Psychologie, Neurowissenschaften, Mathematikdidaktik, (Psycho-)Linguistik und Mehrsprachigkeitsforschung. Der interdisziplinäre Ansatz bietet einen umfassenden Blick auf den aktuellen Forschungsstand, dargestellt von national und international renommierten Forschenden.Das Buch gliedert sich in drei Teile. Der erste Teil "Modelle und Theorien" fasst theoretische Überlegungen zusammen und stellt Strukturen für Forschung und Praxis bereit. Dieser Teil dient dazu, den Grundstein für die anderen Teile sowie für zukünftige Forschung zu legen. Der zweite Teil "Kindergartenalter" sowie der dritte Teil "Grundschulalter" decken empirische Befunde über die Korrelation zwischen Sprache und mathematischem Lernen in der jeweiligen Altersgruppe ab. Ein besonderer Fokus liegt hierbei auf dem Aspekt der Mehrsprachigkeit.Damit bietet dieser Sammelband eine große Bandbreite fachspezifischen Wissens für Bildungswissenschaftler*innen, Lehramtsstudierende, Psycholog*innen und Forschende zur Mehrsprachigkeit

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Fritz, Annemarie (HerausgeberIn); Gürsoy, Erkan (HerausgeberIn); Herzog, Moritz (HerausgeberIn); Sarnecka, Barbara W. (VerfasserIn eines Vorworts)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110661040
    Weitere Identifier:
    9783110661040
    RVK Klassifikation: ES 200
    Schriftenreihe: DaZ-Forschung ; volume 24
    Schlagworte: Spracherwerb; Mehrsprachigkeit; Mathematik;
    Umfang: XV, 417 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 23 cm x 16 cm
  2. Diversity dimensions in mathematics and language learning
    perspectives on culture, education and multilingualism
  3. Diversity dimensions in mathematics and language learning
    perspectives on culture, education and multilingualism
    Beteiligt: Fritz, Annemarie (Herausgeber); Gürsoy, Erkan (Herausgeber); Herzog, Moritz (Herausgeber)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    91.316.67
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Oberzwehren
    95 mat D 7.5 FRI
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Fritz, Annemarie (Herausgeber); Gürsoy, Erkan (Herausgeber); Herzog, Moritz (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110661040; 3110661047
    Weitere Identifier:
    9783110661040
    RVK Klassifikation: ES 200
    DDC Klassifikation: Sprache (400); Mathematik (510)
    Schriftenreihe: DaZ-Forschung ; 24
    Schlagworte: Spracherwerb; Mehrsprachigkeit; Mathematik
    Umfang: XV, 417 Seiten, Illustrationen, 23 cm x 15.5 cm, 753 g
  4. Diversity Dimensions in Mathematics and Language Learning
    Perspectives on Culture, Education and Multilingualism
    Beteiligt: Fritz, Annemarie (Herausgeber); Gürsoy, Erkan (Herausgeber); Herzog, Moritz (Herausgeber)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  De Gruyter, Berlin/Boston ; OAPEN FOUNDATION, The Hague

    Extensive research is available on language acquisition and the acquisition of mathematical skills in early childhood. But more recently, research has turned to the question of the influence of specific language aspects on acquisition of mathematical... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Technische Hochschule Bingen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Akademie der Wissenschaften und der Literatur, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe
    Martinus-Bibliothek, Wissenschaftliche Diözesanbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    keine Fernleihe

     

    Extensive research is available on language acquisition and the acquisition of mathematical skills in early childhood. But more recently, research has turned to the question of the influence of specific language aspects on acquisition of mathematical skills. This anthology combines current findings and theories from various disciplines such as (neuro-)psychology, linguistics, didactics and anthropology.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Fritz, Annemarie (Herausgeber); Gürsoy, Erkan (Herausgeber); Herzog, Moritz (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110661941; 9783110661040; 9783110662764
    RVK Klassifikation: ES 200
    DDC Klassifikation: Mathematik (510); Sprache (400)
    Schlagworte: Spracherwerb; Mehrsprachigkeit; Mathematik; Language acquisition; General studies
    Weitere Schlagworte: Mehrsprachigkeit; Interdisziplinäre Bildungsforschung; Spracherwerb; Entwicklung mathematischer Fertigkeiten
    Umfang: 1 Online-Ressource (417 p.)
  5. Diversity Dimensions in Mathematics and Language Learning
    Perspectives on Culture, Education and Multilingualism
    Beteiligt: Fritz, Annemarie (Hrsg.); Gürsoy, Erkan (Hrsg.); Herzog, Moritz (Hrsg.)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Fritz, Annemarie (Hrsg.); Gürsoy, Erkan (Hrsg.); Herzog, Moritz (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110661040; 3110661047
    Weitere Identifier:
    9783110661040
    Auflage/Ausgabe: 1
    Schriftenreihe: DaZ-Forschung : Deutsch als Zweitsprache, Mehrsprachigkeit und Migration ; Volume 24
    Schlagworte: Spracherwerb; Mehrsprachigkeit; Mathematik
    Umfang: XV, 417 Seiten, Illustrationen, 23 cm x 15.5 cm, 753 g
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe 9783110661941 (ISBN)

    Erscheint auch als Online-Ausgabe 9783110662764 (ISBN)