Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. The native speaker concept
    ethnographic investigations of native speaker effects
    Beteiligt: Doerr, Neriko Musha (Hrsg.)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin [u.a.]

    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Doerr, Neriko Musha (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110220940
    Weitere Identifier:
    9783110220940
    Schriftenreihe: Language, power and social process ; 26
    Schlagworte: Native speaker; Muttersprache; Mehrsprachigkeit; Ethnolinguistik
    Umfang: IX, 390 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  2. The native speaker concept
    ethnographic investigations of native speaker effects
    Beteiligt: Doerr, Neriko Musha (Herausgeber)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Doerr, Neriko Musha (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110220940
    Weitere Identifier:
    9783110220940
    Schriftenreihe: Language, power and social process ; 26
    Schlagworte: Native speaker; Ethnolinguistik; Muttersprache; Mehrsprachigkeit; Ethnolinguistik
    Weitere Schlagworte: (VLB-FS)Angewandte Linguistik; (VLB-FS)Sprachsoziologie; (VLB-FS)Soziolinguistik; (VLB-FS)Ethnographie; (VLB-PF)BB: Gebunden; (VLB-WN)1561: Hardcover, Softcover / Allgemeine und Vergleichende Sprachwissenschaft; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)LAN009000; EBK: eBook; Sociolinguistics; Applied Linguistics; Language Policy; Language Competence
    Umfang: IX, 390 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. The native speaker concept
    ethnographic investigations of native speaker effects

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.091.05
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    D 2010/0020
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Doerr, Neriko Musha (Hrsg.); Train, Robert W.; Takato, Michiyo; Okubo, Yuko; Baker, Victoria J.; Frekko, Susan E.; Whiteside, Anne; Kubota, Ryuko; Makihara, Miki; Sato, Shinji; Kumagai, Yuri
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110220940; 3110220946
    Weitere Identifier:
    9783110220940
    RVK Klassifikation: ES 132 ; ES 135
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300); Sprache (400)
    Schriftenreihe: Language, power and social process ; 26
    Schlagworte: Native speaker; Ethnolinguistik; Muttersprache; Mehrsprachigkeit
    Umfang: IX, 390 S., 230 mm x 155 mm
  4. <<The>> native speaker concept
    ethnographic investigations of native speaker effects
    Beteiligt: Doerr, Neriko Musha (Herausgeber)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Doerr, Neriko Musha (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110220940
    Weitere Identifier:
    9783110220940
    Schriftenreihe: Language, power and social process ; 26
    Schlagworte: Native speaker; Ethnolinguistik; Muttersprache; Mehrsprachigkeit; Ethnolinguistik
    Umfang: IX, 390 S.
  5. The native speaker concept
    ethnographic investigations of native speaker effects
    Beteiligt: Doerr, Neriko Musha (Hrsg.)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 756475
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    $BCh 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2010/3679
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2010/3670
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Ling 228.011
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2009 A 6876
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    60/3872
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    50 A 4860
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Doerr, Neriko Musha (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110220940
    Weitere Identifier:
    9783110220940
    RVK Klassifikation: ES 135 ; ES 132 ; LC 60000
    Schriftenreihe: Language, power and social process ; 26
    Schlagworte: Native language; Multilingualism; Sociolinguistics
    Umfang: IX, 390 S, 230 mm x 155 mm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Neriko Musha Doerr: Preface ; Introduction ; Part I. Setting the stage: 1. Investigating 'native speaker effects': toward a new model of analyzing 'native speaker' ideologies

    Robert Train: 2. Toward a 'natural' history of the native (standard) speaker

    Michiyo Takato: Part II. Nation-states' designs and people's actions: 3. 'Native speaker' status on border-crossing: The Okinawan Nikkei diaspora, national language, and heterogeneity

    Yuko Okubo: 4. The localization of multicultural education and the reproduction of the 'native speaker' concept in Japan

    Victoria J. Baker: Part III. Standardizing impulses and their subversions: 5. Being 'multilingual' in a South African township: Functioning well with a patchwork of standardized and hybrid languages

    Susan E. Frekko: 6. Social class, linguistic normativity and the authority of the 'native Catalan speaker' in Barcelona

    Neriko Musha Doerr: 7. Uncovering another 'native speaker myth': Juxtaposing standardization processes in first and second languages of English-as-a-second-language learners

    Anne Whiteside: Part IV. Revisiting 'competence': 8. 'We don't speak Maya, Spanish or English': Yucatec Maya-speaking transnationals in California and the social construction of competence

    Ryuko Kubota: 9. Rethinking the superiority of the native speaker: Toward a relational understanding of power

    Miki Makihara: 10. Heterogeneity in linguistic practice, competence, and ideology: Language and community on Easter Island

    Shinji Sato: 11. Communication as an intersubjective and collaborative activity: When the native/non-native speaker's identity appears in computer-mediated communication

    Neriko Musha Doerr and Yuri Kumagai: Part V. Moving forward: 12. Towards a critical orientation in second language education