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  1. Transmedia/Genre
    Rethinking Genre in a Multiplatform Culture
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Palgrave Macmillan

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031155833
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 14500
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2023
    Schlagworte: Digital and New Media; Popular Culture; Genre Studies; Media and Communication; Digital media; Popular Culture; Film genres; Communication; Filmgenre; Massenmedien; Intermedialität
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 178 p)
  2. Transmedia/Genre
    Rethinking Genre in a Multiplatform Culture
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Palgrave Macmillan

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
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    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031155833
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 14500
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2023
    Schlagworte: Digital and New Media; Popular Culture; Genre Studies; Media and Communication; Digital media; Popular Culture; Film genres; Communication; Filmgenre; Massenmedien; Intermedialität
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 178 p)
  3. Transmedia/genre
    rethinking genre in a multiplatform culture
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    Intro -- Acknowledgements -- Contents -- Chapter 1: Introduction or: Why We Still Need Genre -- A Brief History of Genre Studies -- A Multiplatform Approach to Genre -- The Structure of the Book -- References -- Part I: Media Conglomerates -- Chapter... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Intro -- Acknowledgements -- Contents -- Chapter 1: Introduction or: Why We Still Need Genre -- A Brief History of Genre Studies -- A Multiplatform Approach to Genre -- The Structure of the Book -- References -- Part I: Media Conglomerates -- Chapter 2: Transmedia Superhero: Marvel, Genre Divergence and Captain America -- Introduction -- Conceptualising the Transmedia Entertainment Franchise -- Industrial Constructions of the Superhero Genre -- Creating Genre Divergence Across Media -- Superheroes in Industry Paratexts and Participatory Culture Across Media -- Conclusion -- References -- Chapter 3: Transmedia Western: Lucasfilm, Genre Linking and The Mandalorian -- Introduction -- Star Wars and the Western -- Proposing the Western in The Mandalorian's Entryway Paratexts -- Foregrounding the Western in The Mandalorian Narrative -- The Mandalorian as Western in Practitioner Discourses, Journalistic Criticism and Participatory Culture -- Conclusion -- References -- Part II: Digital Platforms -- Chapter 4: Transmedia Horror: Netflix, Genre Empowerment and Stranger Things -- Introduction -- Conceptualising Netflix -- Constructing Horror -- Reflecting on Horror -- Playing with Horror -- Conclusion -- References -- Chapter 5: Transmedia Docudrama: ITV Hub, Genre Democratisation and Quiz -- Introduction -- Conceptualising ITV Hub -- Constructing Docudrama -- Customising Docudrama -- Democratising Docudrama -- Conclusion -- References -- Chapter 6: Transmedia Comedy: BBC Three, Genre Distribution and Pls Like -- Introduction -- Institutional Contexts of Pls Like's Transmedia Distribution -- Pls Like as a Workplace-Mockumentary Sitcom -- Pls Like's Construction of Stereotypes -- Conclusion -- References -- Chapter 7: Transmedia Fantasy-JRPG: Kickstarter, Genre Leveraging and Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes -- Introduction.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031155833
    RVK Klassifikation: AP 14500
    Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 178 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  4. Transmedia/Genre
    Rethinking Genre in a Multiplatform Culture
    Erschienen: 2023.
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    1. Introduction -- 2. Transmedia Superhero: Marvel, Genre Divergence and Captain America -- 3. Transmedia Western: Lucasfilm, Genre Linking and The Mandalorian -- 4. Transmedia Horror: Netflix, Genre Empowerment and Stranger Things -- 5. Transmedia... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
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    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
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    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    keine Fernleihe

     

    1. Introduction -- 2. Transmedia Superhero: Marvel, Genre Divergence and Captain America -- 3. Transmedia Western: Lucasfilm, Genre Linking and The Mandalorian -- 4. Transmedia Horror: Netflix, Genre Empowerment and Stranger Things -- 5. Transmedia Docudrama: ITV Hub, Genre Democratisation and Quiz -- 6. Transmedia Comedy: BBC Three, Genre Distribution and Pls Like -- 7. Transmedia Fantasy-JRPG: Kickstarter, Genre Leveraging and Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes -- 8. Transmedia War: Virtual Reality, Genre Embodiment and The Day the World Changed -- 9. Transmedia Science Fiction: Deepfake Technology, Genre Fictioning and Reminiscence -- 10. Conclusion: Towards a Conceptual Framework of Transmedia Genre. This book brings genre back to the forefront of the current transmedia trend. Genres are perhaps the most innately transmedial of media constructs, formed as they are from all kinds of industrial, technological and discursive phenomena. Yet, few have considered how genre works in a multiplatform context. This book does precisely that, making a uniquely transmedial contribution to the study of genre in the age of media convergence. The book interrogates how industrial, technological and participatory transformations of digital platforms and emerging technologies reshape workings of genre. The authors consider franchises such as Star Wars, streaming platforms such as Netflix, catch-up services such as ITV Hub, creative technologies such as virtual reality, and beyond. In setting the stage for the revival of genre theory in contemporary transmedia scholarship, this book pushes forward understandings of multiplatform media and the emerging form and function of genre across contemporary culture. Matthew Freeman is Reader in Multiplatform Media at Bath Spa University, UK, where he is Research Lead for Film & Media and Course Leader for BA (Hons) Media Communications. He is the author/editor of eight books on topics such as transmedia and media industries. Beyond academia, he is the Founder of Immersive Promotion Design, a marketing consultancy for the immersive sector. Anthony N. Smith is Lecturer in Television Theory at the University of Salford, UK. He has published articles in New Media & Society, Critical Studies in Television and beyond. He is also co-editor of Storytelling in the Media Convergence Age: Exploring Screen Narratives (Palgrave Macmillan, 2014) and author of Storytelling Industries: Narrative Production in the 21st Century (Palgrave Macmillan, 2018).

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031155833
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 14500
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2023.
    Schlagworte: Digital media.; Popular Culture.; Film genres.; Communication.
    Umfang: 1 Online-Ressource(VIII, 178 p.)
  5. Transmedia/Genre
    Rethinking Genre in a Multiplatform Culture
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Springer International Publishing AG

    Universitätsbibliothek Gießen
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031155833; 3031155831
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 14500
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2023
    Schlagworte: Massenmedien; Intermedialität; Filmgenre; Digital media; Popular Culture; Film genres; Communication; Digital and New Media; Popular Culture; Genre Studies; Media and Communication
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 178 Seiten)