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  1. Playing with the past
    digital games and the simulation of history
    Beteiligt: Kapell, Matthew (HerausgeberIn); Elliott, Andrew B. R. (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

    Game Studies is a rapidly growing area of contemporary scholarship, yet volumes in the area have tended to focus on more general issues. With Playing with the Past, game studies is taken to the next level by offering a specific and detailed analysis... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Zentrum für Zeithistorische Forschung Potsdam, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Game Studies is a rapidly growing area of contemporary scholarship, yet volumes in the area have tended to focus on more general issues. With Playing with the Past, game studies is taken to the next level by offering a specific and detailed analysis of one area of digital game play – the representation of history. The collection focuses on the ways in which gamers engage with, play with, recreate, subvert, reverse and direct the historical past, and what effect this has on the ways in which we go about constructing the present or imagining a future. What can World War Two strategy games teach us about the reality of this complex and multifaceted period? Do the possibilities of playing with the past change the way we understand history? If we embody a colonialist's perspective to conquer 'primitive' tribes in Colonization, does this privilege a distinct way of viewing history as benevolent intervention over imperialist expansion? The fusion of these two fields allows the editors to pose new questions about the ways in which gamers interact with their game worlds. Drawing these threads together, the collection concludes by asking whether digital games - which represent history or historical change - alter the way we, today, understand history itself.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Kapell, Matthew (HerausgeberIn); Elliott, Andrew B. R. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781623566142; 9781623567286
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: SR 990 ; AP 15963 ; NB 8000
    Schlagworte: History; Electronic games
    Umfang: xi, 388 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben und ein Register

  2. Playing with the past
    digital games and the simulation of history
    Beteiligt: Kapell, Matthew (HerausgeberIn); Elliott, Andrew B. R. (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

    Game Studies is a rapidly growing area of contemporary scholarship, yet volumes in the area have tended to focus on more general issues. With Playing with the Past, game studies is taken to the next level by offering a specific and detailed analysis... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 904678
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Bt 7106
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a tea 866.5/862
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    AP 15963 K17
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    AP 15963 103
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hamburger Institut für Sozialforschung, Bibliothek
    His 012/325
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2016/5558
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    hil 006.8/39 TUM
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    T 15 B 5537
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Historisches Seminar der Universität, Bibliothek
    Ao 551
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2016.02849:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    6200-213 0
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Zentrum für Zeithistorische Forschung Potsdam, Bibliothek
    ZZF 39264
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    AP 15963 KAP
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Mag Lb 5650
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Game Studies is a rapidly growing area of contemporary scholarship, yet volumes in the area have tended to focus on more general issues. With Playing with the Past, game studies is taken to the next level by offering a specific and detailed analysis of one area of digital game play – the representation of history. The collection focuses on the ways in which gamers engage with, play with, recreate, subvert, reverse and direct the historical past, and what effect this has on the ways in which we go about constructing the present or imagining a future. What can World War Two strategy games teach us about the reality of this complex and multifaceted period? Do the possibilities of playing with the past change the way we understand history? If we embody a colonialist's perspective to conquer 'primitive' tribes in Colonization, does this privilege a distinct way of viewing history as benevolent intervention over imperialist expansion? The fusion of these two fields allows the editors to pose new questions about the ways in which gamers interact with their game worlds. Drawing these threads together, the collection concludes by asking whether digital games - which represent history or historical change - alter the way we, today, understand history itself.

     

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      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Kapell, Matthew (HerausgeberIn); Elliott, Andrew B. R. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781623566142; 9781623567286
    RVK Klassifikation: SR 990 ; AP 15963 ; NB 8000
    Schlagworte: History; Electronic games
    Umfang: xi, 388 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben und ein Register