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  1. Tainted Souls and Painted Faces
    The Rhetoric of Fallenness in Victorian Culture
    Erschienen: 1993
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    Prostitute, adulteress, unmarried woman who engages in sexual relations, victim of seduction—the Victorian "fallen woman" represents a complex array of stigmatized conditions. Amanda Anderson here reconsiders the familiar figure of the fallen woman... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
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    Resolving-System (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Prostitute, adulteress, unmarried woman who engages in sexual relations, victim of seduction—the Victorian "fallen woman" represents a complex array of stigmatized conditions. Amanda Anderson here reconsiders the familiar figure of the fallen woman within the context of mid-Victorian debates over the nature of selfhood, gender, and agency. In richly textured readings of works by Charles Dickens, Elizabeth Gaskell, Dante Gabriel Rossetti, and Elizabeth Barrett Browning, among others, she argues that depictions of fallen women express profound cultural anxieties about the very possibility of self-control and traditional moral responsibility

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Cover (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501722677; 9781501727733; 9781501722684; 9780801427817
    Weitere Identifier:
    hdl: 20.500.12854/99364
    RVK Klassifikation: HL 1101
    Schriftenreihe: Reading Women Writing
    Schlagworte: Literary studies: c 1800 to c 1900; Gender studies: women
    Umfang: 1 Online-Ressource (264 p.)