Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

  1. Methods of murder
    Beccarian introspection and Lombrosian vivisection in Italian crime fiction
    Autor*in: Past, Elena
    Erschienen: c2012
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto [Ont.]

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1442698098; 9781442698093
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / European / Italian; Detective and mystery stories, Italian; Crime in literature; Kriminalliteratur; Italienisch
    Weitere Schlagworte: Beccaria, Cesare / marchese di / 1738-1794; Lombroso, Cesare / 1835-1909; Beccaria, Cesare marchese di (1738-1794): Dei delitti e delle pene; Lombroso, Cesare (1835-1909): Uomo delinquente; Beccaria, Cesare (1735-1793); Lombroso, Cesare (1836-1909)
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 353 p.)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Introduction: The Mysterious Case of Crime Fiction in Italy -- Part One: Beccarian Introspection -- 1 Investigative Introspection: Cesare Beccaria's Disembodied Criminal -- 2 Dark Ends for Leonardo Sciascia's Enlightened Detectives -- 3 Andrea Camilleri's Sicilian Simulacrum -- 4 Violence and the Law in Gianrico Carofiglio's Beccarian Courtroom -- Part Two: Lombrosian Vivisection -- 5 Cesare Lombroso Vivisects the Criminal -- 6 Carlo Emilio Gadda's Bodies of Evidence -- 7 Dario Argento's Aesthetics of Violence -- 8 Carlo Lucarelli's Lombrosian Nightmare -- Epilogue: Crime in the Twenty-First Century

    Past traces the roots of the twentieth-century literature and cinema of crime to two much earlier, diverging interpretations of the criminal: the bodiless figure of Cesare Beccaria's Enlightenment-era On Crimes and Punishments, and the biological offender of Cesare Lombroso's positivist Criminal Man