Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. Loving in Verse
    Poetic Influence as Erotic
    Erschienen: [2016]; © 2006
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442676848
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Homosexuality in literature; Poetry
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher’s Web site, viewed Jan. 06, 2016)

    :

  2. Loving in Verse
    Poetic Influence as Erotic
    Erschienen: 2016; ©2006
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto

    The current critical tendency in the study of Renaissance literature is to regard the relationship between a poet and his predecessor as either familial or antagonistic. Stephen Guy-Bray argues that neither of these models can be applied to all... mehr

    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    The current critical tendency in the study of Renaissance literature is to regard the relationship between a poet and his predecessor as either familial or antagonistic. Stephen Guy-Bray argues that neither of these models can be applied to all poetic relationships and that, in fact, the romantic and even sexual nature of some relationships must be considered. Loving in Verse examines how three poets present their relationship to their most important predecessors, beginning with Dante?s use of Virgil and Statius in the Divine Comedy, moving on to Spenser?s use of medieval English poets in theFaerie Queene, and finally addressing Hart Crane?s use of Whitman in The Bridge. In each case, Guy-Bray shows how the younger poet presents himself and the older poet as part of a male couple. He goes on to demonstrate how male couples are, in fact, found throughout these poems, and while some are indeed familial or hostile, many are romantic or sexual. Using concepts from queer theory and close readings of images and allusions in these texts, Loving in Verse demonstrates the importance of homoeroticism to an examination of poetic influence. A discussion of the theories of poetic influence from four twentieth-century writers (T.S. Eliot, Harold Bloom, Roland Barthes, and Frank O?Hara) concludes Guy-Bray?s analysis.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442676848
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Poetry; Homosexuality in literature; Homosexuality in literature; Poetry; Homosexuality in literature.; Poetry.
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publishers Web site, viewed Jan. 06, 2016)

    Frontmatter -- -- Contents -- -- Acknowledgments -- -- Preface -- -- 1 Virgil into Statius into Dante -- -- 2 Chaucer and Spenser and Other Male Couples -- -- 3 Crane on Whitman -- -- 4 Eliot with Bloom, Barthes with O’Hara -- -- Notes -- -- Bibliography -- -- Index

  3. Loving in Verse
    Poetic Influence as Erotic
    Erschienen: [2016]; © 2006
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442676848
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Homosexuality in literature; Poetry
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher’s Web site, viewed Jan. 06, 2016)

    The current critical tendency in the study of Renaissance literature is to regard the relationship between a poet and his predecessor as either familial or antagonistic. Stephen Guy-Bray argues that neither of these models can be applied to all poetic relationships and that, in fact, the romantic and even sexual nature of some relationships must be considered. Loving in Verse examines how three poets present their relationship to their most important predecessors, beginning with Dante?s use of Virgil and Statius in the Divine Comedy, moving on to Spenser?s use of medieval English poets in theFaerie Queene, and finally addressing Hart Crane?s use of Whitman in The Bridge. In each case, Guy-Bray shows how the younger poet presents himself and the older poet as part of a male couple. He goes on to demonstrate how male couples are, in fact, found throughout these poems, and while some are indeed familial or hostile, many are romantic or sexual. Using concepts from queer theory and close readings of images and allusions in these texts, Loving in Verse demonstrates the importance of homoeroticism to an examination of poetic influence. A discussion of the theories of poetic influence from four twentieth-century writers (T.S. Eliot, Harold Bloom, Roland Barthes, and Frank O?Hara) concludes Guy-Bray?s analysis