Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. Singing to the lyre in Renaissance Italy
    memory, performance, and oral poetry
    Autor*in: Wilson, Blake
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "A primary mode for the creation and dissemination of poetry in Renaissance Italy was the oral practice of singing and improvising verse to the accompaniment of a stringed instrument. Singing to the Lyre is the first comprehensive study of this... mehr

    Staatliches Institut für Musikforschung - Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    Fd 5/980
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    mus 603.4/585
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    FX 2019/441
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    B/194798
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 1604
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Bibliothek und Archiv
    keine Fernleihe
    Deutsches Historisches Institut in Rom, Bibliothek
    Dd 38
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    70a/81
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Hochschule für Musik Trossingen, Hochschulbibliothek
    G 220/54
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.4° 461
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "A primary mode for the creation and dissemination of poetry in Renaissance Italy was the oral practice of singing and improvising verse to the accompaniment of a stringed instrument. Singing to the Lyre is the first comprehensive study of this ubiquitous practice, which was cultivated by performers ranging from popes, princes, and many artists, to professionals of both mercantile and humanist background. Common to all was a strong degree of mixed orality based on a synergy between writing and the oral operations of memory, improvisation, and performance. As a cultural practice deeply rooted in language and supported by ancient precedent, cantare ad lyram (singing to the lyre) is also a reflection of Renaissance cultural priorities, including the status of vernacular poetry, the study and practice of rhetoric, the oral foundations of humanist education, and the performative culture of the courts reflected in theatrical presentations and Castiglione's Il cortegiano"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781108488075; 9781108738415
    Weitere Identifier:
    9781108488075
    RVK Klassifikation: IU 2860 ; LR 11043
    Schlagworte: Vocal music; Vocal music; Italian poetry; Italian poetry; Folk poetry, Italian; Humanism
    Umfang: xii, 473 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Singing to the lyre in Renaissance Italy
    memory, performance, and oral poetry
    Autor*in: Wilson, Blake
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781108738415
    Weitere Identifier:
    9781108488075
    RVK Klassifikation: IU 2860 ; LR 11043
    Schlagworte: Vocal music; Vocal music; Italian poetry; Italian poetry; Folk poetry, Italian; Humanism
    Umfang: xii, 473 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 423-460

  3. Singing to the lyre in Renaissance Italy
    memory, performance, and oral poetry
    Autor*in: Wilson, Blake
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "A primary mode for the creation and dissemination of poetry in Renaissance Italy was the oral practice of singing and improvising verse to the accompaniment of a stringed instrument. Singing to the Lyre is the first comprehensive study of this... mehr

    Staatliches Institut für Musikforschung - Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "A primary mode for the creation and dissemination of poetry in Renaissance Italy was the oral practice of singing and improvising verse to the accompaniment of a stringed instrument. Singing to the Lyre is the first comprehensive study of this ubiquitous practice, which was cultivated by performers ranging from popes, princes, and many artists, to professionals of both mercantile and humanist background. Common to all was a strong degree of mixed orality based on a synergy between writing and the oral operations of memory, improvisation, and performance. As a cultural practice deeply rooted in language and supported by ancient precedent, cantare ad lyram (singing to the lyre) is also a reflection of Renaissance cultural priorities, including the status of vernacular poetry, the study and practice of rhetoric, the oral foundations of humanist education, and the performative culture of the courts reflected in theatrical presentations and Castiglione's Il cortegiano"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781108488075; 9781108738415
    Weitere Identifier:
    9781108488075
    RVK Klassifikation: IU 2860 ; LR 11043
    Schlagworte: Vocal music; Vocal music; Italian poetry; Italian poetry; Folk poetry, Italian; Humanism
    Umfang: xii, 473 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index