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  1. Books and social media
    how the digital age is shaping the printed word
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Routledge Taylor & Francis Group, London

    What Is A Book? -- Foucault's Archaeology and McLuhan's Global Village and Rear-View Mirror as Analytic Strategies -- The Creative Possibilities of the Book -- The Rise of the Citizen Author -- The Role of Gender in the Digitally Social Communities... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2022 A 1349
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2021/3657
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2022 A 6687
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2021 A 2342
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    What Is A Book? -- Foucault's Archaeology and McLuhan's Global Village and Rear-View Mirror as Analytic Strategies -- The Creative Possibilities of the Book -- The Rise of the Citizen Author -- The Role of Gender in the Digitally Social Communities -- Genre Fiction is Leading the Way -- The Role of Community in Writing Fiction Online: Social Platforms as Places Where Authors and Readers Meet -- The Power Relationships of the Book -- Understanding and Incorporating the Contradictions Around the Book. "Social media and digital technologies are transforming what, and how, we read. Books and Social Media considers the way in which readers and writers come together in digital communities to discover, and create, new works of fiction. This new way of engaging with fiction stretches the boundaries of what has been considered a book in the past, by moving beyond the physical, or even digitally, bound object to the consideration of content, containers, and the ability to share. Using empirical data and up-to-date research methods, Miriam Johnson introduces the ways in which these digitally social platforms give rise to a new type of citizen author who chooses to sidestep the industry's gatekeepers and share their works directly with interested readers on these social platforms. Gender and genre, especially, play a key role in developing the communities in which these authors write. The use of surveys, interviews, and data mining brings to the fore issues of gender, genre, community, and power which highlight the push and pull between these writers and the industry. Questioning what we always thought we knew about what makes a book, and traditional publishing channels, this book will be of interest to anyone studying or researching publishing, book history, print cultures, digital and contemporary literatures"--

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781032001357; 9781032030906
    Weitere Identifier:
    9781032001357
    Schlagworte: Books and reading; Publishers and publishing; Social media; Fiction; Electronic publishing; Self-publishing
    Umfang: 163 Seiten, 1 Diagramm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  2. Books and social media
    how the digital age is shaping the printed word
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London ; New York

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781032001357; 9781032030906
    RVK Klassifikation: EC 8795 ; AP 15978
    Schlagworte: Social Media; Internetliteratur
    Umfang: 163 Seiten, Diagramme
  3. Books and social media
    how the digital age is shaping the printed word
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Routledge, London ; New York

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    HZB18744
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781032001357; 9781032030906
    RVK Klassifikation: EC 8795 ; AP 15978
    Schlagworte: Social Media; Internetliteratur
    Umfang: 163 Seiten, Diagramme
  4. Books and social media
    how the digital age is shaping the printed word
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Teilbibliothek Dieburg
    40/AP 15840 J66
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Translations-, Sprach- und Kulturwissenschaft
    20037015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781032030906; 9781032001357
    Weitere Identifier:
    9781032001357
    Schlagworte: Veröffentlichung; Literaturproduktion; Lesekultur; Technische Innovation; Social Media; Eigenständigkeit; Elektronisches Publizieren; Books and reading; Publishers and publishing; Social media; Fiction; Electronic publishing; Self-publishing
    Umfang: 163 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben