Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Who owns this text?
    plagiarism, authorship, and disciplinary cultures
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    "Carol Haviland, Joan Mullin, and their collaborators report on a three-year interdisciplinary interview project on the subject of plagiarism, authorship, and ""property, "" and how these are conceived across different fields. The study investigated... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Carol Haviland, Joan Mullin, and their collaborators report on a three-year interdisciplinary interview project on the subject of plagiarism, authorship, and ""property, "" and how these are conceived across different fields. The study investigated seven different academic fields to discover disciplinary conceptions of what types of scholarly production count as ""owned."" Less a research report than a conversation, the book offers a wide range of ideas, and the chapters here will provoke discussion on scholarly practice relating to intellectual property, plagiarism, and authorship---and to how these matters are conveyed to students. Although these authors find a good deal of consensus in regard to the ethical issues of plagiarism, they document a surprising variety of practice on the subject of what ownership looks like from one discipline to another. And they discover that students are not often instructed in the conventions of their major field"--Publisher's description

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874217285; 0874217296; 0874217288; 9780874217292
    Schlagworte: Plagiarism; Plagiarism; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; REFERENCE ; Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; EDUCATION ; Educational Policy & Reform ; General; Plagiarism; Intellectueel eigendom; Plagiaat; Disziplin; Geistiges Eigentum; Plagiat; Wissenschaft; Wissenschaftlicher Text; plagiat ; propriété intellectuelle et industrielle ; études diverses; discipline (études) ; plagiat ; études diverses; Plagiat
    Umfang: 1 Online-Ressource (196 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 185-191) and index

    Marvin Diogenes, Andrea Lunsford, Mark Otuteye: Open sourcery: computer science and the logic of ownership

    Lise Buranen, Denise Stephenson: Collaborative authorship in the sciences: anti-ownership and citation practices in chemistry and biology

    Mary R. Boland, Carol Peterson Haviland: Studying with fieldworkers: archaeology and sociology

    Joan A. Mullin: Appropriation, homage, and pastiche: using artistic tradition to reconsider and redefine plagiarism

    Linda S. Bergmann: Higher education administration ownership, collaboration, and publication: connecting or separating the writing of administrators, faculty, and students?

    Carol Peterson Haviland, Joan A. Mullin.: Conclusion: rethinking our use of "plagiarism"

  2. Who owns this text?
    plagiarism, authorship, and disciplinary cultures
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    "Carol Haviland, Joan Mullin, and their collaborators report on a three-year interdisciplinary interview project on the subject of plagiarism, authorship, and ""property, "" and how these are conceived across different fields. The study investigated... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book JSTOR
    keine Fernleihe
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    ebook
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    ebook
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe

     

    "Carol Haviland, Joan Mullin, and their collaborators report on a three-year interdisciplinary interview project on the subject of plagiarism, authorship, and ""property, "" and how these are conceived across different fields. The study investigated seven different academic fields to discover disciplinary conceptions of what types of scholarly production count as ""owned."" Less a research report than a conversation, the book offers a wide range of ideas, and the chapters here will provoke discussion on scholarly practice relating to intellectual property, plagiarism, and authorship---and to how these matters are conveyed to students. Although these authors find a good deal of consensus in regard to the ethical issues of plagiarism, they document a surprising variety of practice on the subject of what ownership looks like from one discipline to another. And they discover that students are not often instructed in the conventions of their major field"--Publisher's description

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874217285; 0874217296; 0874217288; 9780874217292
    Schlagworte: Plagiarism; Plagiarism; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; REFERENCE ; Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; EDUCATION ; Educational Policy & Reform ; General; Plagiarism; Intellectueel eigendom; Plagiaat; Disziplin; Geistiges Eigentum; Plagiat; Wissenschaft; Wissenschaftlicher Text; plagiat ; propriété intellectuelle et industrielle ; études diverses; discipline (études) ; plagiat ; études diverses; Plagiat
    Umfang: 1 Online-Ressource (196 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 185-191) and index

    Marvin Diogenes, Andrea Lunsford, Mark Otuteye: Open sourcery: computer science and the logic of ownership

    Lise Buranen, Denise Stephenson: Collaborative authorship in the sciences: anti-ownership and citation practices in chemistry and biology

    Mary R. Boland, Carol Peterson Haviland: Studying with fieldworkers: archaeology and sociology

    Joan A. Mullin: Appropriation, homage, and pastiche: using artistic tradition to reconsider and redefine plagiarism

    Linda S. Bergmann: Higher education administration ownership, collaboration, and publication: connecting or separating the writing of administrators, faculty, and students?

    Carol Peterson Haviland, Joan A. Mullin.: Conclusion: rethinking our use of "plagiarism"