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  1. How to talk about videogames
    Autor*in: Bogost, Ian
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  University of Minnesota Press, Minneapolis, MN

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780816699124; 9780816699117
    RVK Klassifikation: SR 850
    Schriftenreihe: Electronic mediations ; 47
    Schlagworte: Video games; Video games
    Umfang: xiii, 197 Seiten, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 189-196

  2. How to talk about videogames
    Autor*in: Bogost, Ian
    Erschienen: 2015; © 2015
    Verlag:  University of Minnesota Press, Minneapolis, Minnesota ; London, England

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780816699124; 9780816699117; 9781452949888
    Schriftenreihe: Electronic Mediations ; 47
    Schlagworte: Gesellschaft; Video games; Spieltheorie; Videospiel; Computerspiel
    Umfang: 1 online resource (217 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  3. How to talk about videogames
    Autor*in: Bogost, Ian
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  University of Minnesota Press, Minneapolis ; London

    Delving into popular, familiar games like Flappy Birds, Mirror's Edge, Mario Kart, Scribblenauts, Ms. Pac-Man, FarmVille, Candy Crush Saga, Bully, Medal of Honor, Madden NFL, and more, Ian Bogost posits that videogames are as much like appliances as... mehr

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Delving into popular, familiar games like Flappy Birds, Mirror's Edge, Mario Kart, Scribblenauts, Ms. Pac-Man, FarmVille, Candy Crush Saga, Bully, Medal of Honor, Madden NFL, and more, Ian Bogost posits that videogames are as much like appliances as they are like art and media. We don't watch or read games like we do films and novels and paintings, nor do we perform them like we might dance or play football or Frisbee. Rather, we do something in between with games. Games are devices we operate, so game critique is both serious cultural currency and self-parody. Nothing that the term game criticism once struck him as preposterous, Bogost observes that the idea, taken too seriously, risks balkanizing games writing from the rest of culture, severing it from the "rivers and fields" that sustain it. As essential as it is, he calls for its pursuit to unfold in this spirit: "God save us from a future of game critics, gnawing on scraps like the zombies that fester in our objects of study."--Back cover

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780816699124; 9780816699117
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schriftenreihe: Electronic mediations ; 47
    Schlagworte: Gesellschaft; Computerspiel; Videospiel; Spieltheorie
    Weitere Schlagworte: Video games / Social aspects
    Umfang: xiii, 197 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 189-197)

  4. How to talk about videogames
    Autor*in: Bogost, Ian
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Univ. of Minnesota Press, Minneapolis, Minn. [u.a.]

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780816699117; 9780816699124
    Schriftenreihe: Electronic mediations ; 47
    Schlagworte: Videospiel; ; Computerspiel; ; Spieltheorie;
    Umfang: XIII, 197 S.
  5. How to talk about videogames
    Autor*in: Bogost, Ian
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  University of Minnesota Press, Minneapolis, MN

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2017:1965:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 965121
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Hg 5312
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2020.00182:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    inf 080 DD 5779
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    DED 200 0743
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780816699124; 9780816699117
    RVK Klassifikation: SR 850
    Schriftenreihe: Electronic mediations ; 47
    Schlagworte: Video games; Video games
    Umfang: xiii, 197 Seiten, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 189-196