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  1. Private Theatricals
    The Lives of the Victorians
    Autor*in: Auerbach, Nina
    Erschienen: [1990]
    Verlag:  Harvard University Press, Cambridge, Mass.

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780674418899; 9780674418882
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Theater / Great Britain / History / 19th century; English drama / 19th century / History and criticism; Drama; Geschichte; Theater; Theater, Tanz; Illusion in literature; Role playing in literature; Theatraliteit; Toneel; Toneelstukken; Victoriaanse tijd; English drama; Theater; Prosa; Rollenspiel (Motiv); Literatur; Rollenspiel; Rollenspiel; Prosa; Inszenierung; Privatleben; Literatur; Theatralik; Englisch; Rollenspiel <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix,132p.)
    Bemerkung(en):

    5 schw.-w. Abb., 1 frontispiece

    Auerbach reminds us that all lives can be subversive performances. Charting the notable impact of the theater and theatricality on the Victorian imagination, she provocatively reexamines the concept of sincerity and authenticity as literary ideal

    "Everyman" as actor on life's stage has been a recurrent theme in popular literature--epecially persuasive in these times of powerful electronic media, celebrity hype, and professional image-makers--but the great Victorians exuded sincerity. Nina Auerbach reminds us that all lives can be subversive performances. Charting the notable impact of the theater and theatricality on the Victorian imagination, she provocatively reexamines the concept of sincerity and authenticity as literary ideal. In novels, popular fiction, and biographies, Auerbach unveils the theatrical element in lives imagined and represented. Focusing on three major points in the life cycle--childhood, passage to maturity, and death--she demonstrates how the process of living was for Victorians the acting of a role; only dying generated a creature with an "own self." Her discussion draws not only on theater history, but on demonology-the ghosts and monsters so much a part of the nineteenth-century imagination. Nina Auerbach has written a closely reasoned and stimulating book for everyone interested in the Victorian age, and everyone interested in theatricality---whether private or on the stage

  2. Private Theatricals
    The Lives of the Victorians
    Autor*in: Auerbach, Nina
    Erschienen: 1990; ©1990
    Verlag:  Harvard University Press, s.l.

    Biographical note: AuerbachNina: Nina Auerbach is Associate Professor of English, University of Pennsylvania. "Everyman" as actor on life's stage has been a recurrent theme in popular literature--epecially persuasive in these times of powerful... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
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    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
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    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
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    Universitätsbibliothek Greifswald
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
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    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
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    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
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    Universitätsbibliothek Hildesheim
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
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    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
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    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Bibliothek und Archiv
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    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Leipzig
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter HUP-L
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
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    Hochschule Merseburg, Bibliothek
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    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
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    Universitätsbibliothek Osnabrück
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    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
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    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
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    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
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    Biographical note: AuerbachNina: Nina Auerbach is Associate Professor of English, University of Pennsylvania. "Everyman" as actor on life's stage has been a recurrent theme in popular literature--epecially persuasive in these times of powerful electronic media, celebrity hype, and professional image-makers--but the great Victorians exuded sincerity. Nina Auerbach reminds us that all lives can be subversive performances. Charting the notable impact of the theater and theatricality on the Victorian imagination, she provocatively reexamines the concept of sincerity and authenticity as literary ideal. In novels, popular fiction, and biographies, Auerbach unveils the theatrical element in lives imagined and represented. Focusing on three major points in the life cycle--childhood, passage to maturity, and death--she demonstrates how the process of living was for Victorians the acting of a role; only dying generated a creature with an "own self." Her discussion draws not only on theater history, but on demonology-the ghosts and monsters so much a part of the nineteenth-century imagination. Nina Auerbach has written a closely reasoned and stimulating book for everyone interested in the Victorian age, and everyone interested in theatricality---whether private or on the stage. Auerbach reminds us that all lives can be subversive performances. Charting the notable impact of the theater and theatricality on the Victorian imagination, she provocatively reexamines the concept of sincerity and authenticity as literary ideal.

     

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  3. Private Theatricals
    The Lives of the Victorians
    Autor*in: Auerbach, Nina
    Erschienen: [1990]
    Verlag:  Harvard University Press, Cambridge, Mass.

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
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    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
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    Technische Hochschule Augsburg
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    Universitätsbibliothek Bamberg
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    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
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    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
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    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
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    Universitätsbibliothek Passau
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780674418899
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Theater / Great Britain / History / 19th century; English drama / 19th century / History and criticism; Drama; Geschichte; Theater; Theater, Tanz; Illusion in literature; Role playing in literature; Theatraliteit; Toneel; Toneelstukken; Victoriaanse tijd; English drama; Theater; Prosa; Rollenspiel (Motiv); Literatur; Rollenspiel; Rollenspiel; Prosa; Inszenierung; Privatleben; Literatur; Theatralik; Englisch; Rollenspiel <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix,132p.)
    Bemerkung(en):

    5 schw.-w. Abb., 1 frontispiece

    Auerbach reminds us that all lives can be subversive performances. Charting the notable impact of the theater and theatricality on the Victorian imagination, she provocatively reexamines the concept of sincerity and authenticity as literary ideal

    "Everyman" as actor on life's stage has been a recurrent theme in popular literature--epecially persuasive in these times of powerful electronic media, celebrity hype, and professional image-makers--but the great Victorians exuded sincerity. Nina Auerbach reminds us that all lives can be subversive performances. Charting the notable impact of the theater and theatricality on the Victorian imagination, she provocatively reexamines the concept of sincerity and authenticity as literary ideal. In novels, popular fiction, and biographies, Auerbach unveils the theatrical element in lives imagined and represented. Focusing on three major points in the life cycle--childhood, passage to maturity, and death--she demonstrates how the process of living was for Victorians the acting of a role; only dying generated a creature with an "own self." Her discussion draws not only on theater history, but on demonology-the ghosts and monsters so much a part of the nineteenth-century imagination. Nina Auerbach has written a closely reasoned and stimulating book for everyone interested in the Victorian age, and everyone interested in theatricality---whether private or on the stage

  4. Private Theatricals
    The Lives of the Victorians
    Autor*in: Auerbach, Nina
    Erschienen: [2014]; ©1990
    Verlag:  Harvard University Press, Cambridge, MA

    "Everyman" as actor on life's stage has been a recurrent theme in popular literature--epecially persuasive in these times of powerful electronic media, celebrity hype, and professional image-makers--but the great Victorians exuded sincerity. Nina... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
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    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
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    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Bielefeld
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    Universitätsbibliothek Dortmund
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    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
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    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
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    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
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    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
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    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
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    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Everyman" as actor on life's stage has been a recurrent theme in popular literature--epecially persuasive in these times of powerful electronic media, celebrity hype, and professional image-makers--but the great Victorians exuded sincerity. Nina Auerbach reminds us that all lives can be subversive performances. Charting the notable impact of the theater and theatricality on the Victorian imagination, she provocatively reexamines the concept of sincerity and authenticity as literary ideal. In novels, popular fiction, and biographies, Auerbach unveils the theatrical element in lives imagined and represented. Focusing on three major points in the life cycle--childhood, passage to maturity, and death--she demonstrates how the process of living was for Victorians the acting of a role; only dying generated a creature with an "own self." Her discussion draws not only on theater history, but on demonology-the ghosts and monsters so much a part of the nineteenth-century imagination. Nina Auerbach has written a closely reasoned and stimulating book for everyone interested in the Victorian age, and everyone interested in theatricality---whether private or on the stage

     

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  5. Private Theatricals
    The Lives of the Victorians
    Autor*in: Auerbach, Nina
    Erschienen: [2014]; ©1990
    Verlag:  Harvard University Press, Cambridge, MA

    "Everyman" as actor on life's stage has been a recurrent theme in popular literature--epecially persuasive in these times of powerful electronic media, celebrity hype, and professional image-makers--but the great Victorians exuded sincerity. Nina... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
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    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
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    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
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    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
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    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
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    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
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    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
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    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Paderborn
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    Universitätsbibliothek Siegen
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    Universitätsbibliothek Trier
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    Universitätsbibliothek Wuppertal
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    "Everyman" as actor on life's stage has been a recurrent theme in popular literature--epecially persuasive in these times of powerful electronic media, celebrity hype, and professional image-makers--but the great Victorians exuded sincerity. Nina Auerbach reminds us that all lives can be subversive performances. Charting the notable impact of the theater and theatricality on the Victorian imagination, she provocatively reexamines the concept of sincerity and authenticity as literary ideal. In novels, popular fiction, and biographies, Auerbach unveils the theatrical element in lives imagined and represented. Focusing on three major points in the life cycle--childhood, passage to maturity, and death--she demonstrates how the process of living was for Victorians the acting of a role; only dying generated a creature with an "own self." Her discussion draws not only on theater history, but on demonology-the ghosts and monsters so much a part of the nineteenth-century imagination. Nina Auerbach has written a closely reasoned and stimulating book for everyone interested in the Victorian age, and everyone interested in theatricality---whether private or on the stage

     

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