Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Tales of literacy for the 21st century
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780198724179
    RVK Klassifikation: EC 1430
    Schriftenreihe: The literary agenda
    Schlagworte: Lesefähigkeit; Entwicklung; Psycholinguistik; Erziehung; Neurowissenschaften; Lesen; Kind; Kognitionswissenschaft
    Umfang: vi, 200 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Tales of literacy for the 21st century
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Oxoford University Press, Oxford

    Tales of Literacy for the 21st Century wrestles with critical, timely questions for twenty-first century society. How does literacy change the human brain? What does it mean to be a literate or a non-literate person? In the present digital culture... mehr

    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CI/460/2321
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Tales of Literacy for the 21st Century wrestles with critical, timely questions for twenty-first century society. How does literacy change the human brain? What does it mean to be a literate or a non-literate person? In the present digital culture what will be lost in the present reading brain, and what will be gained with different mediums than print? By both using research from cognitive neuroscience, psycholinguistics, child development, and education, and considering literacy examples from world literature, Maryanne Wolf plots a course that seeks to preserve the deepest forms of reading from the past, while developing the cognitive skills necessary for this century's next generation around the world Introduction -- A linguist's tale -- A child's tale -- A neuroscientist's tale of words -- The deep reading brain -- A second revolution in the brain -- A tale of hope for non-literate children -- Epilogue

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780198724179
    RVK Klassifikation: EC 1430
    Schriftenreihe: The literary agenda
    Schlagworte: Literacy; Reading, Psychology of; Reading comprehension; Cognition and language; Neurolinguistics; Psycholinguistics
    Umfang: 200 Seiten
  3. Tales of literacy for the 21st century
    Erschienen: 2016; © 2016
    Verlag:  Oxoford University Press, Oxford

    Tales of Literacy for the 21st Century wrestles with critical, timely questions for twenty-first century society. How does literacy change the human brain? What does it mean to be a literate or a non-literate person? In the present digital culture... mehr

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2017/6370
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 0 4 Neu. Wol.3
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CI/460/2321
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 A 11731
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    58 A 813
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Tales of Literacy for the 21st Century wrestles with critical, timely questions for twenty-first century society. How does literacy change the human brain? What does it mean to be a literate or a non-literate person? In the present digital culture what will be lost in the present reading brain, and what will be gained with different mediums than print? By both using research from cognitive neuroscience, psycholinguistics, child development, and education, and considering literacy examples from world literature, Maryanne Wolf plots a course that seeks to preserve the deepest forms of reading from the past, while developing the cognitive skills necessary for this century's next generation around the world.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780198724179
    RVK Klassifikation: EC 1430
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schriftenreihe: The literary agenda
    Schlagworte: Literacy; Reading, Psychology of; Reading comprehension; Cognition and language; Neurolinguistics; Psycholinguistics; Reading comprehension; Neurophysiology; Literacy; Reading, Psychology of; Reading comprehension; Cognition and language; Neurolinguistics; Psycholinguistics
    Umfang: vi, 200 Seiten, Illustrationen (schwarz-weiß)
  4. Tales of literacy for the 21st century
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Universität Gießen, Bibliothek Anglistik
    F BH-P 3007
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 EC 1430 W854
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    60 17 A 4163
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780198724179
    RVK Klassifikation: EC 1430
    Schriftenreihe: The literary agenda
    Schlagworte: Schreib- und Lesefähigkeit; Didaktik; Gesellschaft; Lesen
    Umfang: vi, 200 Seiten