Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

  1. Violent video game effects on children and adolescents
    theory, research, and public policy
    Erschienen: c2007
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    This volume uses General Aggression Model (GAM) as a basis for explaining and predicting effects and changes in aggression related to exposure to violent video games. The authors also describe how a developmental risk and resilience model can be... mehr

    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This volume uses General Aggression Model (GAM) as a basis for explaining and predicting effects and changes in aggression related to exposure to violent video games. The authors also describe how a developmental risk and resilience model can be integrated into GAM to enhance our ability to predict long-term changes.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gentile, Douglas; Buckley, Katherine E.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780195309836; 9780199893393 (Sekundärausgabe)
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: DW 4000
    Schlagworte: Computerspiel; Jugend; Gewalttätigkeit; Kind
    Umfang: viii, 190 p., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Online-Ausg.: