Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

  1. The cosmetic gaze
    body modification and the construction of beauty
    Erschienen: [2012]; ©2012
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    If the gaze can be understood to mark the disjuncture between how we see ourselves and how we want to be seen by others, the cosmetic gaze--in Bernadette Wegenstein's groundbreaking formulation--is one through which the act of looking at our bodies... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    MIT Press Abo im Sachsenkonsortium
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    If the gaze can be understood to mark the disjuncture between how we see ourselves and how we want to be seen by others, the cosmetic gaze--in Bernadette Wegenstein's groundbreaking formulation--is one through which the act of looking at our bodies and those of others is already informed by the techniques, expectations, and strategies (often surgical) of bodily modification. It is, Wegenstein says, also a moralizing gaze, a way of looking at bodies as awaiting both physical and spiritual improvement. In The Cosmetic Gaze, Wegenstein charts this synthesis of outer and inner transformation. Wegenstein shows how the cosmetic gaze underlies the "rebirth" celebrated in today's makeover culture and how it builds upon a body concept that has collapsed into its mediality. In today's beauty discourse--on reality TV and Web sites that collect "bad plastic surgery"--We yearn to experience a bettered self that has been reborn from its own flesh and is now itself, like a digitally remastered character in a classic Hollywood movie, immortal. Wegenstein traces the cosmetic gaze from eighteenth-century ideas about physiognomy through television makeover shows and facial-recognition software to cinema--which, like our other screens, never ceases to show us our bodies as they could be, drawing life from the very cosmetic gaze it transmits.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format