Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 14 von 14.

  1. Current trends in the development and teaching of the four language skills
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3110189682; 9783110189681
    Weitere Identifier:
    9783110189681
    RVK Klassifikation: ER 925 ; ES 750
    Schriftenreihe: Studies on language acquisition ; 29
    Schlagworte: Language and languages
    Umfang: XV, 499 S, graph. Darst, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  2. Current trends in the development and teaching of the four language skills
    Beteiligt: Usó-Juan, Esther (Hrsg.)
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Walter de Gruyter GmbH & Co. KG, Berlin [u.a.]

    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Usó-Juan, Esther (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110189681; 3110189682
    Weitere Identifier:
    9783110189681
    Auflage/Ausgabe: 1
    Schriftenreihe: Studies on language acquisition : SOLA ; 29
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Mehrsprachigkeit; Fremdsprachenunterricht
    Umfang: XV, 499 Seiten, graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. Current trends in the development and teaching of the four language skills
    Beteiligt: Usó-Juan, Esther (Hrsg.)
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    MWB9089
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    sprx600.u86
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    EMM1901
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    eng 72-93
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Englisches Seminar der Universität, Bibliothek
    D - 5.649
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    BFS14706
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Usó-Juan, Esther (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783110189681; 3110189682
    Weitere Identifier:
    9783110189681
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370); Sprache (400)
    Schriftenreihe: Studies on language acquisition ; 29
    Schlagworte: Mehrsprachigkeit; Fremdsprachenlernen; Fremdsprachenunterricht
    Umfang: XV, 499 S., graph. Darst.
  4. Current Trends in the Development and Teaching of the four Language Skills
    Erschienen: 2008; ©2006
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin, New York

    Current Trends in the Development and Teaching of the four Language Skills builds connections from theory in the four language skills to instructional practices. It comprises twenty-one chapters that are grouped in five sections. The first section... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Current Trends in the Development and Teaching of the four Language Skills builds connections from theory in the four language skills to instructional practices. It comprises twenty-one chapters that are grouped in five sections. The first section includes an introductory chapter which presents a communicative competence framework developed by the editors in order to highlight the key role the four skills play in language learning and teaching. The next four sections each represent a language skill: Section II is devoted to listening, Section III to speaking, Section IV to reading and Section V to writing. In order to provide an extensive treatment of each of the four skills, each section starts with a theoretical chapter which briefly illustrates advances in the understanding of how each skill is likely to be learned and taught, followed by four didactically oriented chapters authored by leading international specialists. These pedagogical chapters deal specifically with four key topics: 1) areas of research that influence the teaching of a particular skill, 2) an overview of strategies or techniques necessary for developing a particular skill, 3) an approach to the academic orientation of a particular skill, and 4) unique aspects of teaching each skill. Moreover, all chapters incorporate two common sections: pre-reading questions at the beginning of the chapter in order to stimulate readers' interest in its content, and a section entitled suggested activities at the end of the chapter in order to allow readers put the ideas and concepts presented into practice. The accessible style and practical focus of the volume make it an ideal tool for teachers, teacher trainers, and teacher trainees who are involved in teaching the four language skills in a second or foreign language context.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 3110189682
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ER 925 ; ES 750
    Schriftenreihe: Studies on Language Acquisition ; 29
    Studies on Language Acquisition [SOLA] ; 29
    Schlagworte: Language and languages; Language and languages; language teaching; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General
    Weitere Schlagworte: Second language acquisition; applied linguistics; language teaching; second language acquisition research
    Umfang: Online-Ressource
  5. Current trends in the development and teaching of the four language skills
    Erschienen: c2006
    Verlag:  M. de Gruyter, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110189681; 3110189682
    RVK Klassifikation: DP 4200 ; DP 4230 ; ES 860
    Schriftenreihe: Studies on language acquisition ; 29
    Schlagworte: Sprache; Language and languages; Mehrsprachigkeit; Fremdsprachenlernen; Fremdsprachenunterricht
    Umfang: xv, 499 p.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Current trends in the development and teaching of the four language skills
    Beteiligt: Usó-Juan, Esther (Hrsg.)
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Usó-Juan, Esther (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110189681; 3110189682
    RVK Klassifikation: DP 4200 ; DP 4230 ; ES 860
    DDC Klassifikation: Sprache (400); Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: Studies on language acquisition ; 29
    Schlagworte: Language and languages
    Umfang: XV, 499 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  7. Current trends in the development and teaching of the four language skills
    Beteiligt: Usó Juan, Esther (Herausgeber)
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin

  8. Current trends in the development and teaching of the four language skills
    Beteiligt: Usó Juan, Esther (Hrsg.)
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin ; New York

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Usó Juan, Esther (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783110189681; 3110189682
    Weitere Identifier:
    9783110189681
    RVK Klassifikation: DP 4200 ; DP 4230 ; ES 860
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: Studies on language acquisition ; 29
    Schlagworte: Sprache; Language and languages; Fremdsprachenlernen; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit
    Umfang: XV, 499 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  9. Current Trends in the Development and Teaching of the four Language Skills
    Erschienen: [2006]
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin, New York

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Martínez-Flor, Alicia; Usó Juan, Esther
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 3110189682; 9783110189681
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ER 925 ; ES 750
    Schriftenreihe: Studies on Language Acquisition
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Mehrsprachigkeit; Fremdsprachenunterricht; Hören; Sprechen; Lesen; Schreiben
    Umfang: Online-Ressource
  10. Current trends in the development and teaching of the four language skills
    Beteiligt: Usó Juan, Esther (Hrsg.)
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    13.462.65
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Spr BA 0582
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Usó Juan, Esther (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110189681; 3110189682
    Weitere Identifier:
    9783110189681
    RVK Klassifikation: ER 925 ; ES 750
    Schriftenreihe: Studies on language acquisition ; 29
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Mehrsprachigkeit; Fremdsprachenunterricht; Hören; Sprechen; Lesen; Schreiben
    Umfang: XV, 499 S., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  11. Current trends in the development and teaching of the four language skills
    Beteiligt: Usó Juan, Esther (Hrsg.)
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin ; New York

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Usó Juan, Esther (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783110189681; 3110189682
    Weitere Identifier:
    9783110189681
    RVK Klassifikation: DP 4200 ; DP 4230 ; ES 860
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: Studies on language acquisition ; 29
    Schlagworte: Sprache; Language and languages; Fremdsprachenlernen; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit
    Umfang: XV, 499 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  12. Current trends in the development and teaching of the four language skills
    Beteiligt: Usó-Juan, Esther (Herausgeber)
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Usó-Juan, Esther (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110189681; 3110189682
    Weitere Identifier:
    9783110189681
    Schriftenreihe: Studies on language acquisition ; 29
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Mehrsprachigkeit; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit
    Umfang: XV, 499 S. : graph. Darst.
  13. Current trends in the development and teaching of the four language skills
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 612904
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 180.8/997
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ES 780 U86
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    ES 750 U88
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    A 10.5.3.-158
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CK/200/1223
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2006 A 8667
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    WB 8 30 CUR
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    371.4 | USO | Cur
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    Spra 1fc Cur
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2007 A 4476
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl 180.8 CQ 4205
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    ES 750 U86
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3110189682; 9783110189681
    Weitere Identifier:
    9783110189681
    RVK Klassifikation: ER 925 ; ES 750
    Schriftenreihe: Studies on language acquisition ; 29
    Schlagworte: Language and languages
    Umfang: XV, 499 S, graph. Darst, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  14. Current Trends in the Development and Teaching of the four Language Skills
    Erschienen: 2008; ©2006
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin, New York

    Current Trends in the Development and Teaching of the four Language Skills builds connections from theory in the four language skills to instructional practices. It comprises twenty-one chapters that are grouped in five sections. The first section... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Current Trends in the Development and Teaching of the four Language Skills builds connections from theory in the four language skills to instructional practices. It comprises twenty-one chapters that are grouped in five sections. The first section includes an introductory chapter which presents a communicative competence framework developed by the editors in order to highlight the key role the four skills play in language learning and teaching. The next four sections each represent a language skill: Section II is devoted to listening, Section III to speaking, Section IV to reading and Section V to writing. In order to provide an extensive treatment of each of the four skills, each section starts with a theoretical chapter which briefly illustrates advances in the understanding of how each skill is likely to be learned and taught, followed by four didactically oriented chapters authored by leading international specialists. These pedagogical chapters deal specifically with four key topics: 1) areas of research that influence the teaching of a particular skill, 2) an overview of strategies or techniques necessary for developing a particular skill, 3) an approach to the academic orientation of a particular skill, and 4) unique aspects of teaching each skill. Moreover, all chapters incorporate two common sections: pre-reading questions at the beginning of the chapter in order to stimulate readers' interest in its content, and a section entitled suggested activities at the end of the chapter in order to allow readers put the ideas and concepts presented into practice. The accessible style and practical focus of the volume make it an ideal tool for teachers, teacher trainers, and teacher trainees who are involved in teaching the four language skills in a second or foreign language context.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 3110189682
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ER 925 ; ES 750
    Schriftenreihe: Studies on Language Acquisition ; 29
    Studies on Language Acquisition [SOLA] ; 29
    Schlagworte: Language and languages; Language and languages; language teaching; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General
    Weitere Schlagworte: Second language acquisition; applied linguistics; language teaching; second language acquisition research
    Umfang: Online-Ressource