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  1. A taste for pop
    pop art, gender, and consumer culture
    Erschienen: 1997
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    When Pop-art paintings depicted Campbell soup cans or comic-book scenes of teen romance, did they stoop to the level of their mundane sources, or did they instead transmogrify the detritus of consumer culture into high art? In this study, Cecile... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
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    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
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    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
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    TU Berlin, Universitätsbibliothek
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    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
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    When Pop-art paintings depicted Campbell soup cans or comic-book scenes of teen romance, did they stoop to the level of their mundane sources, or did they instead transmogrify the detritus of consumer culture into high art? In this study, Cecile Whiting declares the issues fundamentally irresolvable and instead takes the question itself, along with the varied answers it has generated, as the object of her analysis. Whiting presents case studies that focus on works by four artists - Tom Wesselmann, Roy Lichtenstein, Andy Warhol, and Marisol Escobar - who are closely associated with the Pop-art movement. Throughout her engaging analyses, Whiting unravels the gendered overtones of their cultural manoeuverings, noting how the connotations of masculinity as attached to the seriousness of high art, and the presumed frivolity and caprice of a feminine world of consumption repositioned cultural frontiers and reformulated the relation between sexes.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521450047
    RVK Klassifikation: LO 94035
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in American visual culture
    Schlagworte: Culture populaire - États-Unis; Pop'art - États-Unis; Pop-art; Sekseverschillen; Geschlechtsunterschied; Popular culture; Subculture; Pop-Art; Kunstwissenschaft; Geschlechterforschung; Popkultur
    Weitere Schlagworte: Escobar, Marisol; Lichtenstein, Roy <1923-1997>; Warhol, Andy <1928-1987>; Wesselmann, Tom <1931-2004>; Lichtenstein, Roy (1923-1997); Wesselmann, Tom (1931-2004); Marisol (1930-2016); Warhol, Andy (1928-1987)
    Umfang: XII, 304 S., Ill.
  2. A taste for pop
    pop art, gender, and consumer culture
    Erschienen: 1997
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a. ]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:1997:4278
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 182 pop/773
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 182 pop/773a
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    1999 8 034247
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 99/5
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    97 A 5739
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 1999/11261
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-AAA 5140,30
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    97 C 3347
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    Badische Landesbibliothek
    104 A 3285
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    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Kkg 6505
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Ku 353.007
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    kun 059.8 DB 5608
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    UB Weimar
    152 105
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780521450041; 9780521588218; 0521450047; 0521588219
    RVK Klassifikation: LO 94035 ; LO 96695
    Schriftenreihe: Cambridge studies in American visual culture
    Schlagworte: Popular culture; Subculture; Popular culture; Subculture
    Umfang: XII, 304 S, Ill, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 277-295) and index

  3. A taste for pop
    pop art, gender, and consumer culture
    Erschienen: 1997
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    When Pop-art paintings depicted Campbell soup cans or comic-book scenes of teen romance, did they stoop to the level of their mundane sources, or did they instead transmogrify the detritus of consumer culture into high art? In this study, Cecile... mehr

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    When Pop-art paintings depicted Campbell soup cans or comic-book scenes of teen romance, did they stoop to the level of their mundane sources, or did they instead transmogrify the detritus of consumer culture into high art? In this study, Cecile Whiting declares the issues fundamentally irresolvable and instead takes the question itself, along with the varied answers it has generated, as the object of her analysis. Whiting presents case studies that focus on works by four artists - Tom Wesselmann, Roy Lichtenstein, Andy Warhol, and Marisol Escobar - who are closely associated with the Pop-art movement. Throughout her engaging analyses, Whiting unravels the gendered overtones of their cultural manoeuverings, noting how the connotations of masculinity as attached to the seriousness of high art, and the presumed frivolity and caprice of a feminine world of consumption repositioned cultural frontiers and reformulated the relation between sexes.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521450047
    RVK Klassifikation: LO 94035
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in American visual culture
    Schlagworte: Culture populaire - États-Unis; Pop'art - États-Unis; Pop-art; Sekseverschillen; Geschlechtsunterschied; Popular culture; Subculture; Pop-Art; Kunstwissenschaft; Geschlechterforschung; Popkultur
    Weitere Schlagworte: Escobar, Marisol; Lichtenstein, Roy <1923-1997>; Warhol, Andy <1928-1987>; Wesselmann, Tom <1931-2004>; Lichtenstein, Roy (1923-1997); Wesselmann, Tom (1931-2004); Marisol (1930-2016); Warhol, Andy (1928-1987)
    Umfang: XII, 304 S., Ill.