Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

  1. Student writing
    access, regulation, desire
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415228018; 0415228026
    Weitere Identifier:
    100-51706
    RVK Klassifikation: DM 3004
    Schriftenreihe: Literacies
    Schlagworte: English language; Report writing; Minority women; Nontraditional college students; College prose; Motivation in education
    Umfang: XII, 196p, 24cm
  2. Student writing
    access, regulation, desire
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2001 A 11483
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    A 6.8.1.2.-18
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    EG/600/2442
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415228018; 0415228026
    Weitere Identifier:
    100-51706
    RVK Klassifikation: DM 3004
    Schriftenreihe: Literacies
    Schlagworte: English language; Report writing; Minority women; Nontraditional college students; College prose; Motivation in education
    Umfang: XII, 196p, 24cm
  3. Student writing
    access, regulation, desire
  4. Student writing
    access, regulation, desire
    Autor*in: Lillis, Theresa
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415228018; 0415228026
    RVK Klassifikation: DM 3004 ; HD 206 ; HD 168
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Literacies
    Schlagworte: Academic writing; English language
    Umfang: XII, 196 S., 24cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 181 - 191

  5. Student writing
    access, regulation, desire
    Autor*in: Lillis, Theresa
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    HF 124 lil
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2001 A 11483
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    A 6.8.1.2.-18
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    EG/600/2442
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    HD 206 LIL
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Anglistik, Amerikanistik und Anglophone Kulturen, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415228018; 0415228026
    Weitere Identifier:
    9780415228015
    100-51706
    RVK Klassifikation: HD 206 ; DM 3004
    Schriftenreihe: Literacies
    Schlagworte: English language; Report writing; Minority women; Nontraditional college students; College prose; Motivation in education
    Umfang: XII, 196 Seiten
  6. Student writing
    access, regulation, desire
    Autor*in: Lillis, Theresa
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  7. Student writing
    access, regulation, desire
    Autor*in: Lillis, Theresa
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    87.139.87
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, Standort Germanistik I / Kulturanthropologie und Germanistik II
    D 93 - L 68
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415228026
    RVK Klassifikation: DM 3004 ; HD 206
    Schriftenreihe: Literacies
    Schlagworte: Kreatives Schreiben
    Umfang: xii, 196 S.
  8. Student writing
    access, regulation, desire
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Routledge, London

    Student Writing presents an accessible and thought-provoking study of academic writing practices. Informed by 'composition' research from the US and 'academic literacies studies'from the UK, the book challenges current official discourse on writing... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Student Writing presents an accessible and thought-provoking study of academic writing practices. Informed by 'composition' research from the US and 'academic literacies studies'from the UK, the book challenges current official discourse on writing as a 'skill'. Lillis argues for an approach which sees student writing as social practice.The book draws extensively on a three-year study with ten non-traditional students in higher education and their experience of academic writing. Using case study material - including literacy history interviews, extended discussions with students about their w

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0415228018; 0415228026
    Schriftenreihe: Literacies
    Schlagworte: College prose; Motivation in education; Nontraditional college students; English language; Minority women; Report writing
    Umfang: Online-Ressource (xii, 196 p), ill, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Book Cover; Title; Contents; List of figures and tables; Preface: why write this book?; Acknowledgements; Introduction: focus and research background; Who is this book for?; The research on which this book is based; Participation, interests and knowledge making; How this book is organised; Language, literacy and access to higher education; Access to higher education; Student writing in higher education; The model of language in official discourse; Significant shifts in research on student writing; Challenging the 'textual bias'; Student writing as social practice

    Language and literacy as discourse practicesDialogicality, addressivity and meaning making; The making of texts, the making of self(ves); A heuristic for exploring student writing; Restricted access to a privileged practice; The gap between tutors' and students' understandings of academic writing conventions; The enactment of the institutional practice of mystery; Student-writers' desire for dialogue; Conclusion; The regulation of authoring; Texts and their producers; The regulation of student authoring; Regulation, language, identity; Conclusion; Essayist literacy, gender and desire

    Desires for participation in HEDesires for meaning making; Desires for learning; Conclusion; Dialogues of participation; Talking writers into essayist literacy; Talking to 'populate with intention'; Talking to make language visible; Talking back: a 'long conversation' with Mary; Conclusion; Re-thinking student writing in higher education; A framework for exploring pedagogical approaches to student academic writing; Principles, choices, questions; Overview of student-writers; Details of UK examinations, qualifications and courses; Data collection and transcription; Feedback and talkback sheets

    ReferencesIndex