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  1. Unit operations
    an approach to videogame criticism
    Autor*in: Bogost, Ian
    Erschienen: c2006
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 026202599X
    Schlagworte: Computer games; Computer games; Computer games; Soziologie; Computerspiel; Videospiel; Design; Ästhetik
    Umfang: xv, 243 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [215]-238) and index

  2. Unit operations
    an approach to videogame criticism
    Autor*in: Bogost, Ian
    Erschienen: c2006
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 026202599X
    Schlagworte: Philosophie; Computer games; Computer games; Computer games; Design; Ästhetik; Videospiel; Soziologie; Computerspiel
    Umfang: xv, 243 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [215]-238) and index

  3. Unit operations
    an approach to videogame criticism
    Autor*in: Bogost, Ian
    Erschienen: 2006
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    In Unit Operations, Ian Bogost argues that similar principles underlie both literary theory and computation, proposing a literary-technical theory that can be used to analyze particular videogames. Moreover, this approach can be applied beyond... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    MIT Press Abo im Sachsenkonsortium
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    In Unit Operations, Ian Bogost argues that similar principles underlie both literary theory and computation, proposing a literary-technical theory that can be used to analyze particular videogames. Moreover, this approach can be applied beyond videogames: Bogost suggests that any medium--from videogames to poetry, literature, cinema, or art--can be read as a configurative system of discrete, interlocking units of meaning, and he illustrates this method of analysis with examples from all these fields. The marriage of literary theory and information technology, he argues, will help humanists take technology more seriously and hep technologists better understand software and videogames as cultural artifacts. This approach is especially useful for the comparative analysis of digital and nondigital artifacts and allows scholars from other fields who are interested in studying videogames to avoid the esoteric isolation of "game studies."The richness of Bogost's comparative approach can be seen in his discussions of works by such philosophers and theorists as Plato, Badiou, Zizek, and McLuhan, and in his analysis of numerous videogames including Pong, Half-Life, and Star Wars Galaxies. Bogost draws on object technology and complex adaptive systems theory for his method of unit analysis, underscoring the configurative aspects of a wide variety of human processes. His extended analysis of freedom in large virtual spaces examines Grand Theft Auto 3, The Legend of Zelda, Flaubert's Madame Bovary, and Joyce's Ulysses. In Unit Operations, Bogost not only offers a new methodology for videogame criticism but argues for the possibility of real collaboration between the humanities and information technology.

     

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