Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Songbook
    how lyrics became poetry in medieval Europe
    Autor*in: Galvez, Marisa
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Univ. of Chicago Press, Chicago [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780226280516; 0226280519; 9780226280523; 0226280527
    RVK Klassifikation: EC 6130
    Schlagworte: Songbooks, Medieval; Poetry, Medieval; Lyric poetry; Illumination of books and manuscripts, Medieval; Art and literature; Okzitanisch; Liederbuch; Mittelhochdeutsch; Lyrik; Buchmalerei; Spanisch; Mittelalter
    Weitere Schlagworte: Ruiz, Juan (1283-1350): Libro de buen amor
    Umfang: XI, 281 S., [2] Bl., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Songbook
    how lyrics became poetry in medieval Europe
    Erschienen: 2012, (c)2012
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago

    'Songbook' treats what poetry was before the emergence of the modern category 'poetry': that is, how vernacular songbooks of the 13th to 15th centuries shaped our modern understanding of poetry by establishing expectations of what is a poem, what is... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    'Songbook' treats what poetry was before the emergence of the modern category 'poetry': that is, how vernacular songbooks of the 13th to 15th centuries shaped our modern understanding of poetry by establishing expectations of what is a poem, what is a poet, and what is lyric poetry itself

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  3. Songbook
    how lyrics became poetry in medieval Europe
    Autor*in: Galvez, Marisa
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Univ. of Chicago Press, Chicago [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780226280516; 0226280519; 9780226280523; 0226280527
    RVK Klassifikation: EC 6130
    Schlagworte: Songbooks, Medieval; Poetry, Medieval; Lyric poetry; Illumination of books and manuscripts, Medieval; Art and literature; Okzitanisch; Liederbuch; Mittelhochdeutsch; Lyrik; Buchmalerei; Spanisch; Mittelalter
    Weitere Schlagworte: Ruiz, Juan (1283-1350): Libro de buen amor
    Umfang: XI, 281 S., [2] Bl., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. Songbook
    how lyrics became poetry in medieval Europe
    Autor*in: Galvez, Marisa
    Erschienen: 2012
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago

    Includes bibliographical references and index &DIV&&P&Today we usually think of a book of poems as composed by a poet, rather than assembled or adapted by a network of poets and readers. But the earliest European vernacular poetries challenge these... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Includes bibliographical references and index &DIV&&P&Today we usually think of a book of poems as composed by a poet, rather than assembled or adapted by a network of poets and readers. But the earliest European vernacular poetries challenge these assumptions. Medieval songbooks remind us how lyric poetry was once communally produced and received-a collaboration of artists, performers, live audiences, and readers stretching across languages and societies. &BR&&BR&The only comparative study of its kind,&I& Songbook&/I& treats what poetry was before the emergence of the modern category "poetry": that is, how vernacular songbooks of the thi

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0226280519; 0226280527; 9780226280516; 9780226280523
    Umfang: xi, 281 p.
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Available via World Wide Web

    Contents; List of Illustrations; Acknowledgments; Introduction. The Medieval Songbook as Emergent Genre; Chapter One. Paradigms: The Carmina Burana and the Libro de buen amor; Chapter Two. Producing Opaque Coherence: Lyric Presenceand Names; Chapter Three. Shifting Mediality: Visualizing Lyric Texts; Chapter Four. Cancioneros and the Art of the Songbook; Conclusion. Songbook Medievalisms; Notes; Bibliography; Index