Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 9 von 9.

  1. Language awareness in teacher education
    cultural-political and social-educational perspectives
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Hrsg.); Elsner, Daniela (Hrsg.); Young, Andrea (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Hrsg.); Elsner, Daniela (Hrsg.); Young, Andrea (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653006698
    Weitere Identifier:
    9783631614648
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schriftenreihe: Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht ; 13
    Schlagworte: Fremdsprachenunterricht; Fremdverstehen; Mehrsprachigkeit; Interkulturalität; Sprachbewusstsein; Multikulturelle Gesellschaft
    Umfang: 281 S., Ill., graph. Darst.
  2. Language Awareness in Teacher Education
    Cultural-Political and Social-Educational Perspectives
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Hrsg.); Elsner, Daniela (Hrsg.); Young, Andrea (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt a.M.

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Hrsg.); Elsner, Daniela (Hrsg.); Young, Andrea (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653006698
    Weitere Identifier:
    9783653006698
    RVK Klassifikation: DP 4200 ; ES 767 ; HD 158
    Auflage/Ausgabe: 1st, New ed
    Schlagworte: Interkulturalität; Mehrsprachigkeit; Fremdsprachenunterricht; Multikulturelle Gesellschaft; Sprachbewusstsein; Fremdverstehen
    Umfang: 1 Online-Ressource (282 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Online resource; title from title screen (viewed June 27, 2019)

    Teaching language and teaching with languages is what is called for in contemporary classrooms, be they language classrooms or otherwise. When the learners' plurilingualism and societies' multilingualism have social, cultural or political implications, becoming aware of language matters is a necessity both for non-specialist teachers and language teachers alike. This book thus presents a variety of research-based perspectives on the cultural-political and social-educational domains of language awareness. Context, both historical, socio-economic, political and cultural has an undeniable impact on language attitudes and awareness, and the variety of different contexts contained in this volume - the Basque County, Catalonia (Spain), England (UK), Finland, Germany, Hong Kong (China), Japan, Portugal, Scotland (UK), and Turkey - testifies to this. As each chapter outlines the specificities and the impact of context upon language policies, attitudes and beliefs, the authors in this book focus on language awareness as a multi-faceted concept fit to play a major role in the reform processes of teacher education in the 21st century

  3. Language Awareness in Teacher Education
    Cultural-Political and Social-Educational Perspectives
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Herausgeber); Young, Andrea (Herausgeber); Elsner, Daniela (Herausgeber)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Herausgeber); Young, Andrea (Herausgeber); Elsner, Daniela (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653006698
    Weitere Identifier:
    9783653006698
    Schriftenreihe: Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht ; 13
    Schlagworte: Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Interkulturalität; Multikulturelle Gesellschaft; Fremdverstehen; Sprachbewusstsein
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BIC subject category)JH; (BIC subject category)JNMT; (BIC subject category)JNZ; Multilingualism; Language education; Sprachbewusstheit; Fremdsprachenunterricht; (Publisher’s own category code)07.05.04: Pädagogik; Sprach- und Fremdsprachendidaktik; (Publisher’s own category code)07.07: Pädagogik; Lehrerausbildung; (Publisher’s own category code)12.03.07: Sprachwissenschaft, Linguistik; Angewandte Linguistik; (BISAC Subject Heading)EDU002000; (Publisher’s own category code)12.04.05: Sprachwissenschaft, Linguistik; Soziolinguistik; (Publisher’s own category code)12.10: Sprachwissenschaft, Linguistik; Fremdsprachendidaktik; (VLB-WN)9561; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (BISAC Subject Heading)EDU018000; (BISAC Subject Heading)LAN000000; (BISAC Subject Heading)SOC000000; (BIC subject category)CF; (BIC subject category)CFB; (BIC subject category)CJA; (DNB-Sachgruppen)300; (DNB-Sachgruppen)370; (DNB-Sachgruppen)400
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  4. Language awareness in teacher education
    cultural-political and social-educational perspectives
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Herausgeber); Elsner, Daniela (Herausgeber); Young, Andrea (Herausgeber)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, Frankfurt, M.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Herausgeber); Elsner, Daniela (Herausgeber); Young, Andrea (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783631614648
    Weitere Identifier:
    9783631614648
    Schriftenreihe: Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht ; Bd. 13
    Schlagworte: Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Interkulturalität; Multikulturelle Gesellschaft; Fremdverstehen; Sprachbewusstsein
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Hardback; (Keywords)Multilingualism; (Keywords)Language education; (Keywords)Sprachbewusstheit; (Keywords)Fremdsprachenunterricht; (DNB-Sachgruppen)300; (DNB-Sachgruppen)370; (DNB-Sachgruppen)400; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BIC subject category)JH; (BIC subject category)JNMT; (BIC subject category)JNZ; (Publisher’s own category code)07.05.04: Pädagogik; Sprach- und Fremdsprachendidaktik; (Publisher’s own category code)07.07: Pädagogik; Lehrerausbildung; (Publisher’s own category code)12.03.07: Sprachwissenschaft, Linguistik; Angewandte Linguistik; (BISAC Subject Heading)EDU002000; (Publisher’s own category code)12.04.05: Sprachwissenschaft, Linguistik; Soziolinguistik; (Publisher’s own category code)12.10: Sprachwissenschaft, Linguistik; Fremdsprachendidaktik; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (BISAC Subject Heading)EDU018000; (BISAC Subject Heading)LAN000000; (BISAC Subject Heading)SOC000000; (BIC subject category)CF; (BIC subject category)CFB; (BIC subject category)CJA
    Umfang: 281 S., Ill., graph. Darst., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  5. Language awareness in teacher education
    cultural-political and social-educational perspectives
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Herausgeber); Elsner, Daniela (Herausgeber); Young, Andrea (Herausgeber)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Herausgeber); Elsner, Daniela (Herausgeber); Young, Andrea (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653006698
    Weitere Identifier:
    9783631614648
    Schriftenreihe: Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht ; 13
    Schlagworte: Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Interkulturalität; Multikulturelle Gesellschaft; Fremdverstehen; Sprachbewusstsein
    Umfang: 281 S. : Ill., graph. Darst.
  6. Language awareness in teacher education
    cultural-political and social-educational perspectives
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Hrsg.); Elsner, Daniela (Hrsg.); Young, Andrea (Hrsg.)
    Erschienen: [2011]
    Verlag:  Peter Lang, Frankfurt am Main

  7. Language awareness in teacher education
    cultural-political and social-educational perspectives
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Hrsg.); Elsner, Daniela (Hrsg.); Young, Andrea (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main

    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    /ES 767 B835
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.464.52
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    16/HD 208 B835 L2
    keine Fernleihe
    Universität Gießen, Fachbibliothek Romanistik
    D 34/145
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Campusbibliothek Holländischer Platz
    Institutionenausleihe 07
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Spr BL 0020
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Hrsg.); Elsner, Daniela (Hrsg.); Young, Andrea (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783631614648; 3631614640
    Weitere Identifier:
    9783631614648
    RVK Klassifikation: ES 767 ; HD 208
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schriftenreihe: Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht ; 13
    Schlagworte: Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Interkulturalität; Multikulturelle Gesellschaft; Fremdverstehen; Sprachbewusstsein; Lehrerbildung
    Umfang: 281 S., graph. Darst.
  8. Language Awareness in Teacher Education
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Frankfurt a.M. ; Peter Lang International Academic Publishers, Bern

    Teaching language and teaching with languages is what is called for in contemporary classrooms, be they language classrooms or otherwise. When the learners’ plurilingualism and societies’ multilingualism have social, cultural or political... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    Teaching language and teaching with languages is what is called for in contemporary classrooms, be they language classrooms or otherwise. When the learners’ plurilingualism and societies’ multilingualism have social, cultural or political implications, becoming aware of language matters is a necessity both for non-specialist teachers and language teachers alike. This book thus presents a variety of research-based perspectives on the cultural-political and social-educational domains of language awareness. Context, both historical, socio-economic, political and cultural has an undeniable impact on language attitudes and awareness, and the variety of different contexts contained in this volume – the Basque County, Catalonia (Spain), England (UK), Finland, Germany, Hong Kong (China), Japan, Portugal, Scotland (UK), and Turkey – testifies to this. As each chapter outlines the specificities and the impact of context upon language policies, attitudes and beliefs, the authors in this book focus on language awareness as a multi-faceted concept fit to play a major role in the reform processes of teacher education in the 21st century.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Elsner, Daniela; Young, Andrea
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653006698
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HD 208 ; ES 767
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Auflage/Ausgabe: 1st, New ed.
    Schriftenreihe: Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht ; 13
    Schlagworte: Lehrerbildung; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Interkulturalität; Multikulturelle Gesellschaft; Fremdverstehen; Sprachbewusstsein
    Umfang: 1 Online-Ressource
  9. Language awareness in teacher education
    cultural-political and social-educational perspectives
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Hrsg.); Elsner, Daniela (Hrsg.); Young, Andrea (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main

    Annotation, Teaching language and teaching with languages is what is called for in contemporary classrooms, be they language classrooms or otherwise. When the learners' plurilingualism and societies' multilingualism have social, cultural or political... mehr

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    ES 767 B835
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    FD 14-64
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I s 15/433
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    E 13/20026
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    U 4ap/1122
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    LIN 757 : L12
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    PÄD:OX:9000:Bre::2011
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    Spra 1fc Lan
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    11-13716
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 ES 767 B835
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 182 DA 5751
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 182 DA 5751
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    ES 767 BRE
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
    O nm 2/ Lang 78
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    ES 767 B835 L28
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Annotation, Teaching language and teaching with languages is what is called for in contemporary classrooms, be they language classrooms or otherwise. When the learners' plurilingualism and societies' multilingualism have social, cultural or political implications, becoming aware of language matters is a necessity both for non-specialist teachers and language teachers alike. This book thus presents a variety of research-based perspectives on the cultural-political and social-educational domains of language awareness. Context, both historical, socio-economic, political and cultural has an undeniable impact on language attitudes and awareness, and the variety of different contexts contained in this volume - the Basque County, Catalonia (Spain), England (UK), Finland, Germany, Hong Kong (China), Japan, Portugal, Scotland (UK), and Turkey - testifies to this. As each chapter outlines the specificities and the impact of context upon language policies, attitudes and beliefs, the authors in this book focus on language awareness as a multi-faceted concept fit to play a major role in the reform processes of teacher education in the 21st century

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Breidbach, Stephan (Hrsg.); Elsner, Daniela (Hrsg.); Young, Andrea (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783631614648
    RVK Klassifikation: DP 4200 ; HD 158 ; DO 9000 ; ES 767 ; DN 7000
    Schriftenreihe: Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht ; Bd. 13
    Schlagworte: Teachers; Language awareness; Multilingualism; Multicultural education; Language teachers; Language and languages; Language and culture
    Umfang: 281 S., Ill., graph. Darst, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Erscheinungsjahr in Vorlageform:2011

    Stephan Breidbach, Daniela Elsner, and Andrea Young: Language awareness in teacher education: cultural-political and social-educational perspectives

    Alice Chik: pt. I.Developing language awareness: language awareness as developmentLearner language awareness development among Asian learners and implications for teacher education

    Ana Sofia Pinho ... [et al.]: Engaging with diversity in teacher language awareness: teacher's thinking, enacting and transformation

    Paula Kalaja, Riikka Alanen and Hannele Dufva: "Teacher trainees" beliefs about EFL learning in the light of narratives

    Marilisa Birello, Corinne Royer and Delphine Pluvinet: Reflective journals: a tool for the professional development of language teachers

    Stephan Breidbach: pt. II.Knowing one's options: issues in critical language awarenessTeaching for "strong voices": reconstructing the reflexive dimension in communicative language teaching

    Özlem Etuş: Where the local meets the global: intercultural awareness-raising and critical media literacy

    Yoshimura Masahito: Creating a space for language awareness in teacher education in Japan: a project promoting children's awareness of linguistic and cultural diversity

    Kangxian Zhao ... [et al.]: Language awareness and language learning ideology: what do Chinese students say?

    Ma Qing: In search of ways in which Chinese English teachers can come to change and improve their learners' vocabulary learning strategy use

    Daniela Elsner: pt. III.Language awareness as awareness of a multilingual societyRaising plurilingual awareness in teacher education

    Ana Luísa Oliveira and Maria Helena Ançã: Fostering students' plurilingual competence through language awareness: implications for language teacher education

    Wasyl Cajkler and Bernadette Hall: Teacher education and English as an additional language (EAL) in primary schools: perspectives from new teachers

    Andy Hancock: Turning the tide: student teachers and pedagogical perspectives of multilingual primary schools in Scotland

    Begoña Pedrosa and David Lasagabaster.: Exploring beliefs, multilingual language awareness raising, and the Pygmalion effect