Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 39.

  1. <<The>> reception of Derrida
    translation and transformation
    Autor*in: Thomas, Michael
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke, Hampshire [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1403989923; 9781403989925
    RVK Klassifikation: CI 5603
    Schlagworte: Translating and interpreting
    Weitere Schlagworte: Derrida
    Umfang: XV, 190 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 179 - 185

  2. Begierde
    nach einem Roman von Whitley Strieber

    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Scott, Tony; Davis, Ivan; Thomas, Michael; Strieber, Whitley; Goldblatt, Stephen; Rubini, Michael; Jaeger, Denny; Power, Pamela (Hrsg.); Deneuve, Catherine; Bowie, David; Sarandon, Susan; De Young, Cliff
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Schlagworte: Sexualverhalten; Vampir; Horrorfilm; Verfilmung; Thriller
    Weitere Schlagworte: Strieber, Whitley (1945-)
    Umfang: 1 Videokassette (95 Min.)
    Bemerkung(en):

    Schnitt: Pamela Power. - Fernsehmitschnitt: ARD 25.10.1995

  3. Computational resources for extremes
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Sonderforschungsbereich 373, Berlin

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1190 (1999.94)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Discussion paper / Humboldt-Universität zu Berlin, Sonderforschungsbereich 373, Quantifikation und Simulation Ökonomischer Prozesse ; 1999,94
    Schlagworte: PC-Software; Theorie; Maßzahl
    Umfang: 12 S, graph. Darst
    Bemerkung(en):
  4. Computational resources for extremes
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Humboldt-Universität, Berlin

    The necessity to quantify the risk caused by the high volatility of asset prices, large insurance claims or floods has lead to an increasing interest in extreme value analysis. Generalized Pareto and extreme value distributions are well suited to... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 20 (1999,94)
    keine Fernleihe

     

    The necessity to quantify the risk caused by the high volatility of asset prices, large insurance claims or floods has lead to an increasing interest in extreme value analysis. Generalized Pareto and extreme value distributions are well suited to model data which are exceedances above a threshold or maxima. We describe two statistical software systems - XploRe and Xtremes - that support a user in performing an extreme value analysis. Within both systems, various estimators for the above distributions are provided. We give an overview of their application and mention visual tools to check the adequacy of a parametric modeling by means of non-parametric procedures. Both systems utilize a client/server architecture to provide access to their resources across a network. While the server version of XploRe supports an interactive Java client which can be used from a web browser, the Xtremes system implements a CORBA interface that exports statistical objects to a client program.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/61776
    Schriftenreihe: Discussion papers of interdisciplinary research project 373 ; 1999,94
    Umfang: Online-Ressource (PDF-Datei: 12 S., 399,39 KB), graph. Darst.
  5. Deutsch-britischer Kulturtransfer im Vormärz
    Forum Vormärz Jahrbuch 2023
  6. Deutsch-britischer Kulturtransfer im Vormärz

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cusack, Andrew (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783849819606
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1
    Schriftenreihe: Forum Vormärz Forschung Jahrbuch ; 2023, 29. Jg.
    Schlagworte: Vormärz; Literatur; Rezeption; Kulturvermittlung; Deutsch
    Weitere Schlagworte: Kulturtransfer; deutsche Literatur in Großbritannien; Frauen als Übersetzerinnen; Vormärz
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

    Erscheinungsjahr der gedruckten Ausgabe des Digitalisats: 2024

  7. Digital games and language learning
    theory, development and implementation
    Beteiligt: Peterson, Mark (Hrsg.); Yamazaki, Kasumi (Hrsg.); Thomas, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Foreword / Jozef Colpert -- Digital games and language learning : the state of play / Mark Peterson, Michael Thomas and Kasumi Yamazaki -- A critical review of research on gamification and second language acquisition / Silvia Benini and Michael... mehr

     

    Foreword / Jozef Colpert -- Digital games and language learning : the state of play / Mark Peterson, Michael Thomas and Kasumi Yamazaki -- A critical review of research on gamification and second language acquisition / Silvia Benini and Michael Thomas -- Second language development in the context of massively multiplayer online games : theoretical perspectives / Nasser Jabbari -- Not all MMOGs are created equal : a design-informed approach to the study of L2 learning in multiplayer online games / Jonathon Reinhardt -- Human linguistics as a framework for analyzing simulation-gaming / Douglas W. Coleman -- Playing with digital game pedagogies / Alex Bacalja and Kate Euphemia Clark -- The use of avatars in digital role-playing games (RPGs) in computer-assisted language learning (CALL) / Charly Harbord, Euan Dempster and Darshana Jayemanne -- Reinforcing international students' language skills for disaster preparedness : a case study of gamification that utilizes augmented reality technology / Kazuhiro Yonemoto -- The relationship between extramural digital gameplay and 21st century skills in the language classroom / Daniel J. Mills and Benjamin Thanyawatpokin -- Gaming as a gateway to L2 English learning : a case study of a young L1 Swedish boy / Liss Kerstin Sylven -- Issues in the current state of teaching languages with games / Benjamin Thanyawatpokin and James York -- Is game-based language teaching "vaporware"? / Jonathan deHaan. "Due to the rapid development of gaming technologies in recent years, there has been a surge of interest in the role that digital games can play in foreign and second language learning. Bringing together innovative research from an international team of contributors, this book provides a comprehensive overview of the use of digital games in computer-assisted language learning (CALL). The book firstly lays the theoretical foundations and outlines various rationales for using digital games, incorporating contemporary theories of second language acquisition. It also explores the development and impact of digital games designed specifically for language learning, giving due consideration to design principles, pedagogical requirements and student health. Chapters then draw on case studies from Europe and Japan to analyse in-game interaction, attitudes and participation in both institutional and out-of-classroom settings. Seamlessly combining theory with practical application, this book outlines recent developments in the field and the direction of future research, and is a valuable resource for instructors, researchers and practitioners who are designing games or looking to use them in their classrooms"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Peterson, Mark (Hrsg.); Yamazaki, Kasumi (Hrsg.); Thomas, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781350133006
    Weitere Identifier:
    9781350133006
    RVK Klassifikation: DW 4402 ; ES 822 ; HD 183 ; HD 172
    Schriftenreihe: Advances in digital language learning and teaching
    Schlagworte: Language and languages; Electronic games in education; Gamification
    Umfang: xix, 279 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis auf Seite 272-276

  8. Digital games and language learning
    theory, development and implementation
    Beteiligt: Peterson, Mark (HerausgeberIn); Yamazaki, Kasumi (HerausgeberIn); Thomas, Michael (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Foreword / Jozef Colpert (The University of Antwerp, Belgium) Acknowledgements -- 1. Digital games and language learning: the state of play / Mark Peterson (Kyoto University Japan), Kasumi Yamazaki (University of Toledo, USA) and Michael Thomas (... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Foreword / Jozef Colpert (The University of Antwerp, Belgium) Acknowledgements -- 1. Digital games and language learning: the state of play / Mark Peterson (Kyoto University Japan), Kasumi Yamazaki (University of Toledo, USA) and Michael Thomas ( Liverpool John Moores University, UK) -- Part I. Theory and research. 2. A critical review of game-based learning, gamification and second language acquisition / Silvia Benini and Michael Thomas (University of Central Lancashire, UK) ; 3. Second language development in the context of massively multiplayer online games: theoretical perspectives / Nasser Jabbari (University of Essex, UK) ; 4. Not all MMOGs are created equal: a design-informed approach to the study of L2 learning in multiplayer online games / Jonathon Reinhardt (University of Arizona, USA) ; 5. Human linguistics as a framework for analyzing simulation-gaming / Douglas W. Coleman (University of Toledo, USA) Part II: Development and Implementation of Digital Games in CALL ; 6. Playing with digital game pedagogies / Alex Bacalja and Kate Euphemia Clark (University of Melbourne, Australia) ; 7. The use of avatars in digital role-playing games (RPGS ) in computer-assisted language learning (CALL) / Charly Harbord, Euan Dempster and Darshana Jayemanne (Abertay University, UK) ; 8. Reinforcing international students' language skills for disaster preparedness / Kazuhiro Yonemoto (Tokyo Medical and Dental University, Japan) ; 9.The relationship between extramural digital gameplay and 21st century skills in the language classroom / Daniel J. Mills and Benjamin Thanyawatpokin (Ritsumeikan University, Japan) ; 10. Gaming as a gateway to L2 English learning / Liss Kerstin Sylven (University of Gothenburg, Sweden) -- Part III. Towards the future of game-based language learning. 11. Issues in the current state of teaching languages with games / Benjamin Thanyawatpokin (Ritsumeikan University, Japan) and James York (Tokyo Denki University, Japan) ; 12. Is game-based language teaching "Vaporware"? / Jonathan deHaan (University of Shizuoka, Japan). "Due to the rapid development of gaming technologies in recent years, there has been a surge of interest in the role that digital games can play in foreign and second language learning. Bringing together innovative research from an international team of contributors, this book provides a comprehensive overview of the use of digital games in computer-assisted language learning (CALL). The book firstly lays the theoretical foundations and outlines various rationales for using digital games, incorporating contemporary theories of second language acquisition. It also explores the development and impact of digital games designed specifically for language learning, giving due consideration to design principles, pedagogical requirements and student health. Chapters then draw on case studies from Europe and Japan to analyse in-game interaction, attitudes and participation in both institutional and out-of-classroom settings. Seamlessly combining theory with practical application, this book outlines recent developments in the field and the direction of future research, and is a valuable resource for instructors, researchers and practitioners who are designing games or looking to use them in their classrooms."--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Peterson, Mark (HerausgeberIn); Yamazaki, Kasumi (HerausgeberIn); Thomas, Michael (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350133037; 9781350133020; 9781350233171; 9781350133013
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Advances in digital language learning and teaching
    Schlagworte: Language and language; Gamification; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 279 Seiten), Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes index

  9. Digital games and language learning
    theory, development and implementation
    Beteiligt: Peterson, Mark (HerausgeberIn); Yamazaki, Kasumi (HerausgeberIn); Thomas, Michael (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Foreword / Jozef Colpert (The University of Antwerp, Belgium) Acknowledgements -- 1. Digital games and language learning: the state of play / Mark Peterson (Kyoto University Japan), Kasumi Yamazaki (University of Toledo, USA) and Michael Thomas (... mehr

    DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Foreword / Jozef Colpert (The University of Antwerp, Belgium) Acknowledgements -- 1. Digital games and language learning: the state of play / Mark Peterson (Kyoto University Japan), Kasumi Yamazaki (University of Toledo, USA) and Michael Thomas ( Liverpool John Moores University, UK) -- Part I. Theory and research. 2. A critical review of game-based learning, gamification and second language acquisition / Silvia Benini and Michael Thomas (University of Central Lancashire, UK) ; 3. Second language development in the context of massively multiplayer online games: theoretical perspectives / Nasser Jabbari (University of Essex, UK) ; 4. Not all MMOGs are created equal: a design-informed approach to the study of L2 learning in multiplayer online games / Jonathon Reinhardt (University of Arizona, USA) ; 5. Human linguistics as a framework for analyzing simulation-gaming / Douglas W. Coleman (University of Toledo, USA) Part II: Development and Implementation of Digital Games in CALL ; 6. Playing with digital game pedagogies / Alex Bacalja and Kate Euphemia Clark (University of Melbourne, Australia) ; 7. The use of avatars in digital role-playing games (RPGS ) in computer-assisted language learning (CALL) / Charly Harbord, Euan Dempster and Darshana Jayemanne (Abertay University, UK) ; 8. Reinforcing international students' language skills for disaster preparedness / Kazuhiro Yonemoto (Tokyo Medical and Dental University, Japan) ; 9.The relationship between extramural digital gameplay and 21st century skills in the language classroom / Daniel J. Mills and Benjamin Thanyawatpokin (Ritsumeikan University, Japan) ; 10. Gaming as a gateway to L2 English learning / Liss Kerstin Sylven (University of Gothenburg, Sweden) -- Part III. Towards the future of game-based language learning. 11. Issues in the current state of teaching languages with games / Benjamin Thanyawatpokin (Ritsumeikan University, Japan) and James York (Tokyo Denki University, Japan) ; 12. Is game-based language teaching "Vaporware"? / Jonathan deHaan (University of Shizuoka, Japan). "Due to the rapid development of gaming technologies in recent years, there has been a surge of interest in the role that digital games can play in foreign and second language learning. Bringing together innovative research from an international team of contributors, this book provides a comprehensive overview of the use of digital games in computer-assisted language learning (CALL). The book firstly lays the theoretical foundations and outlines various rationales for using digital games, incorporating contemporary theories of second language acquisition. It also explores the development and impact of digital games designed specifically for language learning, giving due consideration to design principles, pedagogical requirements and student health. Chapters then draw on case studies from Europe and Japan to analyse in-game interaction, attitudes and participation in both institutional and out-of-classroom settings. Seamlessly combining theory with practical application, this book outlines recent developments in the field and the direction of future research, and is a valuable resource for instructors, researchers and practitioners who are designing games or looking to use them in their classrooms."--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Peterson, Mark (HerausgeberIn); Yamazaki, Kasumi (HerausgeberIn); Thomas, Michael (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781350233171
    Schriftenreihe: Advances in digital language learning and teaching
    Schlagworte: Language and language; Gamification; Electronic books
    Umfang: XIX, 279 Seiten
  10. Digital games and language learning
    theory, development and implementation
    Beteiligt: Peterson, Mark (Hrsg.); Yamazaki, Kasumi (Hrsg.); Thomas, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Peterson, Mark (Hrsg.); Yamazaki, Kasumi (Hrsg.); Thomas, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350133037; 9781350133013
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 822
    Schriftenreihe: Advances in digital language learning and teaching
    Schlagworte: Computerspiel; Computerunterstützter Unterricht; Fremdsprachenunterricht
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 279 Seiten)
  11. Digital games and language learning
    theory, development and implementation
    Beteiligt: Peterson, Mark A. (Hrsg.); Yamazaki, Kasumi (Hrsg.); Thomas, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Peterson, Mark A. (Hrsg.); Yamazaki, Kasumi (Hrsg.); Thomas, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781350133037; 9781350133013; 9781350133020
    Schriftenreihe: Advances in digital language learning and teaching
    Schlagworte: Computerspiel; Fremdsprachenunterricht; Computerunterstützter Unterricht
    Umfang: xix, 279 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 272-276

  12. Digital games and language learning
    theory, development and implementation
    Beteiligt: Peterson, Mark (Hrsg.); Yamazaki, Kasumi (Hrsg.); Thomas, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Due to the rapid development of gaming technologies in recent years, there has been a surge of interest in the role that digital games can play in foreign and second language learning. Bringing together innovative research from an international team... mehr

    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Due to the rapid development of gaming technologies in recent years, there has been a surge of interest in the role that digital games can play in foreign and second language learning. Bringing together innovative research from an international team of contributors, this book provides a comprehensive overview of the use of digital games in computer-assisted language learning (CALL).The book firstly lays the theoretical foundations and outlines various rationales for using digital games, incorporating contemporary theories of second language acquisition. It also explores the development and impact of digital games designed specifically for language learning, giving due consideration to design principles, pedagogical requirements and student health. Chapters then draw on case studies from Europe and Japan to analyse in-game interaction, attitudes and participation in both institutional and out-of-classroom settings. Seamlessly combining theory with practical application, this book outlines recent developments in the field and the direction of future research, and is a valuable resource for instructors, researchers and practitioners who are designing games or looking to use them in their classrooms

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Peterson, Mark (Hrsg.); Yamazaki, Kasumi (Hrsg.); Thomas, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781350233171
    RVK Klassifikation: ES 822
    Auflage/Ausgabe: Paperback edition
    Schriftenreihe: Advances in digital language learning and teaching
    Schlagworte: Computerspiel; Fremdsprachenunterricht; Computerunterstützter Unterricht
    Umfang: xix, 279 Seiten, Illustrationen, Diagramme
  13. Digital games and language learning
    theory, development and implementation
    Beteiligt: Peterson, Mark (Herausgeber); Yamazaki, Kasumi (Herausgeber); Thomas, Michael (Herausgeber)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London ; New York ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

    Universitätsbibliothek Paderborn
    BFS16307
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    GQ/nh1064
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    BFT1881
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Peterson, Mark (Herausgeber); Yamazaki, Kasumi (Herausgeber); Thomas, Michael (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781350133006
    Weitere Identifier:
    (Uk)020107380
    Schriftenreihe: Advances in digital language learning and teaching
    Schlagworte: Language and languages; Electronic games in education; Gamification; Computerspiel; Fremdsprachenlernen
    Umfang: xix, 279 Seiten, Illustrationen, 24 cm
  14. Digital games and language learning
    theory, development and implementation
    Beteiligt: Thomas, Michael (Hrsg.); Yamazaki, Kasumi (Hrsg.); Peterson, Mark (Hrsg.)
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London ; ProQuest Ebook Central, [Ann Arbor]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Thomas, Michael (Hrsg.); Yamazaki, Kasumi (Hrsg.); Peterson, Mark (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350133037; 9781350133020; 9781350133013
    Schriftenreihe: Advances in digital language learning and teaching
    Schlagworte: Language and language; Gamification
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 284 Seiten), Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

  15. Digital games and language learning
    theory, development and implementation
    Beteiligt: Peterson, Mark (Hrsg.); Yamazaki, Kasumi (Hrsg.); Thomas, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Peterson, Mark (Hrsg.); Yamazaki, Kasumi (Hrsg.); Thomas, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350133037; 9781350133013
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 822
    Schriftenreihe: Advances in digital language learning and teaching
    Schlagworte: Computerspiel; Computerunterstützter Unterricht; Fremdsprachenunterricht
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 279 Seiten)
  16. Digital games and language learning
    theory, development and implementation
    Beteiligt: Peterson, Mark (Herausgeber); Yamazaki, Kasumi (Herausgeber); Thomas, Michael (Herausgeber)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London ; New York ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Peterson, Mark (Herausgeber); Yamazaki, Kasumi (Herausgeber); Thomas, Michael (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781350133006
    Schriftenreihe: Advances in digital language learning and teaching
    Schlagworte: Language and languages; Electronic games in education; Gamification
    Umfang: xix, 279 Seiten, Illustrationen, 24 cm
  17. Man Gone Down
    Autor*in: Thomas, Michael
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Atlantic Books Ltd, New York

    On the eve of this thirty-fifth birthday, the unnamed black narrator of Man Gone Down finds himself broke, estranged from his white wife and three children, and living in the bedroom of a friend's six-year-old child. He has four days to come up with... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    On the eve of this thirty-fifth birthday, the unnamed black narrator of Man Gone Down finds himself broke, estranged from his white wife and three children, and living in the bedroom of a friend's six-year-old child. He has four days to come up with the money to keep his kids in school and make a down payment on an apartment for them to live in. As we slip between his childhood in inner city Boston and present-day New York City, we discover a life marked by abuse, abandonment, raging alcoholism, and the best and worst intentions of a supposedly integrated America. This is a story of the Americ

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781848872431
    Umfang: Online-Ressource (609 p.)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Cover; Title Page; Copyright; Tabel of Contents; Dedication; Part I: The Loser; Chapter 1; Chapter 2; Chapter 3; Chapter 4; Chapter 5; Part II: Big Nig; Chapter 6; Chapter 7; Chapter 8; Chapter 9; Chapter 10; Chapter 11; Chapter 12; Chapter 13; Chapter 14; Part III: Evening's Empire; Chapter 15; Part IV: Everybody Is a Star; Chapter 16; Chapter 17; Chapter 18; Chapter 19; Chapter 20; Chapter 21; Acknowledgments;

  18. Man gone down
    Autor*in: Thomas, Michael
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Black Cat, New York

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HU 9800 T459 M266
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780802170293; 0802170293
    Weitere Identifier:
    9780802170293
    RVK Klassifikation: HU 9800
    Schlagworte: African American men
    Umfang: 431 S.
  19. Man gone down
    Autor*in: Thomas, Michael
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Black Cat, New York

    A novel about a young black father of three in a biracial marriage trying to claim a piece of the American dream. mehr

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    A novel about a young black father of three in a biracial marriage trying to claim a piece of the American dream.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780802170293
    RVK Klassifikation: HU 9800
    Schlagworte: African American men
    Umfang: 431 S.
  20. Neoinstitutionalismus, economic sociology und "der Transformationsfall"
    Autor*in: Thomas, Michael
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Frankfurter Inst. für Transformationsstudien, Frankfurt (Oder)

    enth. mehr

    Leibniz-Institut für Agrarentwicklung in Transformationsökonomien, Bibliothek
    A 3.6.1 Thom
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    Mag18276
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    B/83534
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1038 (99.8)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    enth.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Arbeitsberichte / Frankfurter Institut für Transformationsstudien ; 8/99
    Schlagworte: Systemtransformation; Wirtschaftssoziologie; Institutionenökonomik; Theorie
    Umfang: 47 S, b
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 39 - 47

  21. Paradies Hoffnung
    Beteiligt: Seidl, Ulrich (FilmemacherIn); Franz, Veronika (DrehbuchautorIn); Thaler, Wolfgang (Kameramann/Kamerafrau); Lachman, Edward (Kameramann/Kamerafrau); Lenz, Melanie (SchauspielerIn); Lorenz, Joseph (SchauspielerIn); Thomas, Michael (SchauspielerIn)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  good!movies, [S.l.]

    Stadtbibliothek Bremen, Zentralbibliothek
    DVD S Para
    keine Fernleihe
    Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle, Hochschulbibliothek
    DVD 2309
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Seidl, Ulrich (FilmemacherIn); Franz, Veronika (DrehbuchautorIn); Thaler, Wolfgang (Kameramann/Kamerafrau); Lachman, Edward (Kameramann/Kamerafrau); Lenz, Melanie (SchauspielerIn); Lorenz, Joseph (SchauspielerIn); Thomas, Michael (SchauspielerIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Weitere Identifier:
    4047179780889
    Schriftenreihe: Liebe Glaube Hoffnung : Paradies Trilogie / Ulrich Seidl ; 3
    Schlagworte: Hoffnung <Motiv>;
    Umfang: 1 DVD-Video (circa 91 min), 16:9(1:1,85), Dolby Digital 2.0/5.1
  22. STUDIEN ZUR SHORT STORY ALS FIKTIONAL-NARRATIVE TEXTFORM UND DIE MOEGLICHKEITEN EINER TYPENBILDUNG
    Autor*in: Thomas, Michael
    Erschienen: 1982
    Verlag:  LANG, FRANKFURT AM MAIN ; BERN

    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    BQK/THO
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 3820462678
    RVK Klassifikation: HG 690 ; EC 7150
    Schriftenreihe: SPRACHE UND LITERATUR ; BD. 20
    Schlagworte: Typologie; Typenbildung; Kurzgeschichte; Englisch
    Umfang: 390 S., GRAPH. DARST.
    Bemerkung(en):

    ZUGL.: MANNHEIM, UNIV., DISS., 1981

  23. STUDIEN ZUR SHORT STORY ALS FIKTIONAL-NARRATIVE TEXTFORM UND DIE MOEGLICHKEITEN EINER TYPENBILDUNG
    Autor*in: Thomas, Michael
    Erschienen: 1982
    Verlag:  LANG, FRANKFURT AM MAIN

    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 3820462678
    RVK Klassifikation: HG 690 ; EC 7150
    Schriftenreihe: SPRACHE UND LITERATUR ; BD. 20
    Schlagworte: Kurzgeschichte; Englisch; Kurzgeschichte; Englisch; Kurzgeschichte; Geschichte <1840-1980>; Typologie; Kurzgeschichte; Geschichte <1840-1980>; Typologie; Englisch; Kurzgeschichte; Typenbildung; Kurzgeschichte; Typenbildung
    Umfang: 390 S. : GRAPH. DARST.
    Bemerkung(en):

    ZUGL.: MANNHEIM, UNIV., DISS., 1981

  24. Studien zur Short Story als fiktional-narrative Textform und die Möglichkeiten einer Typenbildung
    Autor*in: Thomas, Michael
    Erschienen: 1982
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    NC692-20+1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    anga874.t459
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    BQK1089
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    PK/mb9833
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 3820462678
    RVK Klassifikation: EC 7150 ; HG 690
    Schriftenreihe: Sprache und Literatur ; 20
    Schlagworte: Typenbildung; Kurzgeschichte; Typologie; Englisch
    Umfang: 390 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Teilw. zugl.: Mannheim, Univ., Diss., 1981

  25. Studien zur Short Story als fiktional-narrative Textform und die Möglichkeiten einer Typenbildung
    Autor*in: Thomas, Michael
    Erschienen: 1982
    Verlag:  Lang, FRANKFURT AM MAIN ; BERN

    Universitätsbibliothek Siegen
    11BQK1241
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    BQK1241
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 3820462678
    RVK Klassifikation: EC 7150 ; HG 690
    Schriftenreihe: SPRACHE UND LITERATUR ; BD. 20
    Schlagworte: Kurzgeschichte; Englisch; Typenbildung; Typologie
    Umfang: 390 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    ZUGL.: MANNHEIM, UNIV., DISS., 1981