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  1. Integration, agglomeration and the political economics of factor mobility
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Europ. Univ. Inst., Economics Dep., San Domenico (FI)

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 99/27
    Schlagworte: Wirtschaftsintegration; Agglomerationseffekt; Internationale Faktormobilität; Arbeitsmigranten; Fachkräfte; Ungelernte Arbeitskräfte; Transportkosten; Theorie
    Umfang: 30 S, graph. Darst
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 25 - 28

  2. Monopolistic competition, multiproduct firms and optimum product diversity
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Europ. Univ. Inst., Economics Dep., San Domenico (FI)

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 99/31
    Schlagworte: Monopolistischer Wettbewerb; Mehrproduktfertigung; Diversifikation; Theorie
    Umfang: 29 S
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 25 - 28

  3. How transport costs shape the spatial pattern of economic activity
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Joint Transport Research Centre, [Paris]

    By its very nature, transport is linked to trade. Trade being one of the oldest human activities, the transport of commodities is, therefore, a fundamental ingredient of any society. People get involved in trade because they want to consume goods... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    By its very nature, transport is linked to trade. Trade being one of the oldest human activities, the transport of commodities is, therefore, a fundamental ingredient of any society. People get involved in trade because they want to consume goods that are not produced within reach. The Silk Road provides evidence that shipping high-valued goods over long distances has been undertaken because of this very precise reason. But why is it that not all goods are produced everywhere? The reason is that regions are specialized in the production of certain products. The first explanation for specialization that comes to mind is that nature supplies specific environments needed to produce particular goods. According to Diamond (1997), spatial differences in edible plants, with abundant nutrients, and wild animals, capable of being domesticated to help man in his agricultural and transport activities, explain why only a few regions have become independent centers of food production. Though relevant for explaining the emergence of civilization in a few areas, we must go further to understand why, in the wake of the Industrial Revolution, interregional and international trade has grown so rapidly.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Discussion paper / Joint Transport Research Centre ; 2009-13
    Umfang: Online-Ressource (25 S.), graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 23 - 25

  4. Integration, agglomeration and the political economics of factor mobility
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Europ. Univ. Inst., Economics Dep., San Domenico (FI)

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    G 98/467-1999,27
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 392976
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    jur 101 mt 35-9:99,27
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 530 (99.27)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 99/27
    Schlagworte: Wirtschaftsintegration; Agglomerationseffekt; Internationale Faktormobilität; Arbeitsmigranten; Fachkräfte; Ungelernte Arbeitskräfte; Transportkosten; Theorie
    Umfang: 30 S, graph. Darst
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 25 - 28

  5. Monopolistic competition, multiproduct firms and optimum product diversity
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Europ. Univ. Inst., Economics Dep., San Domenico (FI)

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    G 98/467-1999,31
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 392980
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    jur 101 mt 35-9:99,31
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 530 (99.31)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 99/31
    Schlagworte: Monopolistischer Wettbewerb; Mehrproduktfertigung; Diversifikation; Theorie
    Umfang: 29 S
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 25 - 28

  6. How transport costs shape the spatial pattern of economic activity
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Joint Transport Research Centre, [Paris]

    By its very nature, transport is linked to trade. Trade being one of the oldest human activities, the transport of commodities is, therefore, a fundamental ingredient of any society. People get involved in trade because they want to consume goods... mehr

    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
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    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
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    Bibliothek der Hochschule Hannover
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    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
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    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook OECD
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    ebook OECD
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    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    By its very nature, transport is linked to trade. Trade being one of the oldest human activities, the transport of commodities is, therefore, a fundamental ingredient of any society. People get involved in trade because they want to consume goods that are not produced within reach. The Silk Road provides evidence that shipping high-valued goods over long distances has been undertaken because of this very precise reason. But why is it that not all goods are produced everywhere? The reason is that regions are specialized in the production of certain products. The first explanation for specialization that comes to mind is that nature supplies specific environments needed to produce particular goods. According to Diamond (1997), spatial differences in edible plants, with abundant nutrients, and wild animals, capable of being domesticated to help man in his agricultural and transport activities, explain why only a few regions have become independent centers of food production. Though relevant for explaining the emergence of civilization in a few areas, we must go further to understand why, in the wake of the Industrial Revolution, interregional and international trade has grown so rapidly.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Discussion paper / Joint Transport Research Centre ; 2009-13
    Umfang: Online-Ressource (25 S.), graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 23 - 25