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  1. Game feel
    a game designer's guide to virtual sensation
    Autor*in: Swink, Steve
    Erschienen: 2009; © 2009
    Verlag:  CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton, FL ; London ; New York

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780429178566
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Animation (Cinematography); Games; Computer games; Wahrnehmung; Computerspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvii, 358 Seiten)
  2. Game feel
    a game designer's guide to virtual sensation
    Autor*in: Swink, Steve
    Erschienen: 2009; © 2009
    Verlag:  CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton, FL ; London ; New York

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780429178566
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Animation (Cinematography); Games; Computer games
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvii, 358 Seiten)
  3. Game feel
    a game designer's guide to virtual sensation
    Autor*in: Swink, Steve
    Erschienen: ©2009
    Verlag:  Morgan Kaufmann Publishers/Elsevier, Amsterdam

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780123743282; 0123743281; 9780080921754; 0080921752
    Schlagworte: Jeux d'ordinateur / Programmation; GAMES / Video & Electronic; Computer games / Design; Computer games / Programming; Human-computer interaction; Computer games; Computer games; Human-computer interaction; Computerspiel; Wahrnehmung
    Umfang: xvii, 358 pages
    Bemerkung(en):

    "Game Feel" exposes "feel" as a hidden language in game design that no one has fully articulated yet. The language could be compared to the building blocks of music (time signatures, chord progressions, verse) - no matter the instruments, style or time period - these building blocks come into play. Feel and sensation are similar building blocks where game design is concerned. They create the meta-sensation of involvement with a game. The understanding of how game designers create feel, and affect feel are only partially understood by most in the field and tends to be overlooked as a method or course of study, yet a game's feel is central to a game's success. This book brings the subject of feel to light by consolidating existing theories into a cohesive book. The book covers topics like the role of sound, ancillary indicators, the importance of metaphor, how people perceive things, and a brief history of feel in games. The associated web site contains a playset with ready-made tools to design feel in games, six key components to creating virtual sensation. There's a play palette too, so the desiger can first experience the importance of that component by altering variables and feeling the results. The playset allows the reader to experience each of the sensations described in the book, and then allows them to apply them to their own projects. Creating game feel without having to program, essentially. The final version of the playset will have enough flexibility that the reader will be able to use it as a companion to the exercises in the book, working through each one to create the feel described. *Demystifies this crucial, fundamental, and unexplored aspect of game design with case studies and fully interactive examples *Interviews with industry luminaries and in-depth examination of many classic games from a fresh angle *Website includes a fully playable interactive playset with ready-made tools for game designers

    Includes bibliographical references and index

  4. Game feel
    a game designer's guide to virtual sensation
    Autor*in: Swink, Steve
    Erschienen: 2009
    Verlag:  CRC Press, Boca Raton, Fla. [u.a.]

    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780123743282
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schlagworte: Wahrnehmung; Computerspiel
    Weitere Schlagworte: Array; Array; Human-computer interaction
    Umfang: xvii, 358 S., Ill., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  5. Game feel
    a game designer's guide to virtual sensation
    Autor*in: Swink, Steve
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Elsevier, Amsterdam [u.a.]

    Technische Universität München, Universitätsbibliothek, Teilbibliotheken Garching
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0123743281; 9780123743282
    Schlagworte: Wahrnehmung; Computerspiel
    Weitere Schlagworte: Array; Array; Human-computer interaction
    Umfang: xvii, 358 p., Ill., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Game feel
    a game designer's guide to virtual sensation
    Autor*in: Swink, Steve
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Morgan Kaufmann [u.a.], Burlington, Mass. [u.a.]

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      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0123743281; 9780123743282
    Schlagworte: Computer games; Computer games; Human-computer interaction
    Umfang: XVII, 358 S., Ill., graph. Darst., 24cm
  7. Game feel
    a game designer's guide to virtual sensation
    Autor*in: Swink, Steve
    Erschienen: [2009]
    Verlag:  CRC Press, Boca Raton ; Taylor & Francis, London

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780080921754
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schriftenreihe: Morgan Kaufmann Game Design Books
    Schlagworte: Computerspiel; Design; Programmierung; Gefühlsempfindung; Wahrnehmung
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvii, 358 Seiten)
  8. Game feel
    a game designer's guide to virtual sensation
    Autor*in: Swink, Steve
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Morgan Kaufmann Publishers/Elsevier, Amsterdam

    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Teilbibliothek Dieburg
    40/HA Leissler, M. /FB MD
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    /ST 324 S978
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Kunsthochschulbibliothek
    75 Kun 478 SWI
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    K 12.51/29
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780123743282
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schriftenreihe: Morgan Kaufmann game design books
    Schlagworte: Computerspiel; Design; Programmierung; Gefühlsempfindung; Wahrnehmung
    Umfang: XVII, 358 Seiten, Illustrationen
  9. Game feel
    a game designer's guide to virtual sensation
    Autor*in: Swink, Steve
    Erschienen: [2009]; © 2009
    Verlag:  Elsevier, Amsterdam ; Morgan Kaufmann, Heidelberg ; CRC Press, Taylor & Francis Group, Boston

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    n 581/100
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    EDV 3870 /38:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    EDV 3870 /38:2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    EDV 590 /34
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    Mag Lb 5620
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    DED 200 0705
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    189-21
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0123743281; 9780123743282
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schriftenreihe: Morgan Kaufmann game design books
    Schlagworte: Computer games; Computer games; Human-computer interaction
    Umfang: xvii, 358 Seiten, Illustration, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index