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  1. Build Your Own 2D Game Engine and Create Great Web Games
    Using HTML5, JavaScript, and WebGL
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Apress, Berkeley, CA

    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Neu-Ulm, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781484209523
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schlagworte: Computerspiel; Informatik
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXIII, 468 Seiten), 164 Illustrationen
  2. Building a 2D Game Physics Engine
    Using HTML5 and JavaScript
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Apress, Berkeley, CA

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
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    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781484225837
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schlagworte: Computer science; Computer programming; Software engineering; Computer Science; Game Development; Numerical and Computational Physics, Simulation; Software Engineering; Programming Techniques; Informatik; Programmierung; Computerspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (XVIII, 116 Seiten), 42 Illustrationen, 19 Illustrationen (farbig)
  3. Build your own 2D game engine and create great web games
    using HTML5, JavaScript, and WebGL
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  Springer Science and Business Media, New York

    Build Your Own 2D Game Engine and Create Great Web Games teaches you how to develop your own web-based game engine step-by-step, allowing you to create a wide variety of online videogames that can be played in common web browsers. Chapters include... mehr

    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe

     

    Build Your Own 2D Game Engine and Create Great Web Games teaches you how to develop your own web-based game engine step-by-step, allowing you to create a wide variety of online videogames that can be played in common web browsers. Chapters include examples and projects that gradually increase in complexity while introducing a ground-up design framework, providing you with the foundational concepts needed to build fun and engaging 2D games. By the end of this book you will have created a complete prototype level for a side scrolling action platform game and will be prepared to begin designing additional levels and games of your own. This book isolates and presents relevant knowledge from software engineering, computer graphics, mathematics, physics, game development, game mechanics, and level design in the context of building a 2D game engine from scratch. The book then derives and analyzes the source code needed to implement th ese concepts based on HTML5, JavaScript, and WebGL. After completing the projects you will understand the core-concepts and implementation details of a typical 2D game engine and you will be familiar with a design and prototyping methodology you can use to create game levels and mechanics that are fun and engaging for players. You will gain insights into the many ways software design and creative design must work together to deliver the best game experiences, and you will have access to a versatile 2D game engine that you can expand upon or utilize directly to build your own 2D games that can be played online from anywhere

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781484209523
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schriftenreihe: The Expert's Voice in Game Development
    Schlagworte: Computer science
    Umfang: Online-Ressource, illustrations
    Bemerkung(en):

    Titelzusatz auf dem Umschlag: Develop your own game engine and learn how to create well-designed game experiences that are fun to build and even more fun to play!

    Includes index

  4. Building a 2D Game Physics Engine
    Using HTML5 and JavaScript
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Apress, Berkeley, CA

    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781484225837
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schlagworte: Computer science; Computer programming; Software engineering; Computer Science; Game Development; Numerical and Computational Physics, Simulation; Software Engineering; Programming Techniques; Informatik; Programmierung; Computerspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (XVIII, 116 Seiten), 42 Illustrationen, 19 Illustrationen (farbig)
  5. Building a 2D game physics engine
    using HTML5 and JavaScript
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Apress, New York

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781484225820
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schlagworte: Computer science; Computer programming; Software engineering; Computer Science; Game Development; Numerical and Computational Physics, Simulation; Software Engineering; Programming Techniques; Informatik; Computerspiel; Programmierung
    Umfang: xviii, 116 Seiten, Illustrationen
  6. Build your own 2D game engine and create great web games
    using HTML5, JavaScript, and WebGL
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  Apress, New York

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781484209530
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schriftenreihe: The expert's voice in game development
    Books for professionals by professionals
    Schlagworte: Interactive computer graphics; Computer games / Design; Computerspiel; Informatik
    Umfang: xxiii, 468 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Auf dem Cover: "Develop your own game engine and learn how to create well-designed game experiences that are fun to build and even more fun to play!"