Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. Telling to understand
    the impact of Narrative on Autobiographical Memory
    Autor*in: Smorti, Andrea
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Springer, Cham

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothek Sozialwissenschaften und Psychologie (BSP)
    04/CP 4400 S666
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783030431600
    RVK Klassifikation: EC 7410 ; GE 6155 ; LC 79000 ; CP 4400
    Umfang: xvii, 256 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  2. Telling to Understand
    The Impact of Narrative on Autobiographical Memory
    Autor*in: Smorti, Andrea
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Springer International Publishing AG, Cham ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030431617
    RVK Klassifikation: EC 7410 ; GE 6155 ; LC 79000 ; CP 4400
    Schlagworte: Memory (Philosophy)
    Umfang: 1 Online-Ressource (261 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  3. Telling to understand
    the impact of narrative on autobiographical memory
    Autor*in: Smorti, Andrea
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Springer, Cham

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030431617
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 7410 ; GE 6155 ; LC 79000
    Schlagworte: Cognitive Psychology; Self and Identity; Personality and Social Psychology; Emotion; General Psychology; Cognitive psychology; Self; Identity (Psychology); Personality; Social psychology; Emotions; Psychology; Erzählung; Autobiografie; Erinnerung
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvii, 256 Seiten), Illustrationen
  4. Telling to understand
    the impact of narrative on autobiographical memory
    Autor*in: Smorti, Andrea
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Springer, Cham

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030431617
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 7410 ; GE 6155 ; LC 79000
    Schlagworte: Cognitive Psychology; Self and Identity; Personality and Social Psychology; Emotion; General Psychology; Cognitive psychology; Self; Identity (Psychology); Personality; Social psychology; Emotions; Psychology; Erzählung; Autobiografie; Erinnerung
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvii, 256 Seiten), Illustrationen
  5. Telling to understand
    the impact of narrative on autobiographical memory
    Autor*in: Smorti, Andrea
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Springer, Cham

    This book illustrates the link that unites memory, thought, and narration, and explores how the act of telling helps people to understand themselves and others. The structure of the book is divided into two parts. The first part focuses on the aspect... mehr

     

    This book illustrates the link that unites memory, thought, and narration, and explores how the act of telling helps people to understand themselves and others. The structure of the book is divided into two parts. The first part focuses on the aspect of narrative comprehension—the person as narrator. It identifies two different origins of narrative comprehension (memory and play) and argues that the narratives we produce starting from autobiographical memory are intended to give order and meaning to events that happened in the past, in order to be able to interpret the present. Conversely, the narratives we produce starting from play are aesthetically constructed, not forced to respect reality, and because of this create potential new worlds of understanding. The second part of this book is devoted to the study of narrative understanding as an understanding of the other. Chapters examine the different points of view a listener can adopt in order to interpret the text produced by a narrator and how these points of view can interact with each other. The book concludes with a consideration of narrative comprehension in the digital world, and examines the principal effects of stories and narrative on the notion of self in the realm of the “Internet galaxy.” Telling to Understand will be of interest to researchers and students in cognitive science, psychology, literary studies, philosophy, education, and educational technology, as well as any reader interested in enlarging their concept of narrative and how narrating modifies the self

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030431617
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 7410 ; GE 6155 ; LC 79000
    Schlagworte: Cognitive psychology; Self; Identity (Psychology); Personality; Social psychology; Emotions; Psychology; Cognitive Psychology; Self and Identity; Personality and Social Psychology; Emotion; General Psychology
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvii, 256 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

    Chapter 1: Introduction -- Part I: Narrative Understanding of Oneself -- Chapter 2: Autobiographical Memory -- Chapter 3: From Autobiographical Memory to Autobiographical Narrative -- Chapter 4: The Autobiographical Narrative -- Chapter 5: The Narrative Dialogue -- Chapter 6: From Play to the Narrative -- Chapter 7: The "Playful" Narrative -- Part II: The Narrative Understanding of the Other -- Chapter 8: Count and Recount -- Chapter 9: Man of Multiform Ingenuity -- Chapter 10: Narration and Fuzzy Logic -- Chapter 11: Text and Interpretation -- Chapter 12: Narrative Understanding in the Digital Age -- Chapter 13. Conclusion.

  6. Telling to Understand
    The Impact of Narrative on Autobiographical Memory
    Autor*in: Smorti, Andrea
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Springer International Publishing AG

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030431617; 3030431614
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 7410 ; GE 6155 ; LC 79000 ; CP 4400
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2020
    Schlagworte: Cognitive psychology; Philosophy of mind; Self; Personality; Difference (Psychology); Emotions; Psychology; Cognitive Psychology; Philosophy of the Self; Personality and Differential Psychology; Emotion; Behavioral Sciences and Psychology
    Umfang: 1 Online-Ressource (XVII, 256 Seiten), 26 illus., 11 illus. in color.