Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 7 von 7.

  1. Shakespeare seen
    image, performance and society
    Autor*in: Sillars, Stuart
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107193246
    Weitere Identifier:
    9781107193246
    RVK Klassifikation: HI 3390
    Schlagworte: Shakespeare, William; Drama; Illustration; Geschichte 1700-1850;
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William 1564-1616; Shakespeare, William 1564-1616
    Umfang: xix, 277 Seiten, [16] ungezählte Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  2. Shakespeare seen
    image, performance and society
    Autor*in: Sillars, Stuart
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdom

    "This wide-ranging study traces the forces that drove the production and interpretation of visual images of Shakespeare's plays. Covering a rich chronological terrain, from the beginning of the eighteenth century to the midpoint of the nineteenth,... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This wide-ranging study traces the forces that drove the production and interpretation of visual images of Shakespeare's plays. Covering a rich chronological terrain, from the beginning of the eighteenth century to the midpoint of the nineteenth, Stuart Sillars offers a multidisciplinary, nuanced approach to reading Shakespeare in relation to image, history, text, book history, print culture and performance" - Umschlagtext

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781107193246
    RVK Klassifikation: HI 3385 ; HI 3330
    Schlagworte: Werk; Malerei; Illustration; Drama
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William / 1564-1616 / Criticism and interpretation; Shakespeare, William / 1564-1616 / Aesthetics
    Umfang: xix, 277 Seiten, 16 ungezählte Seiten Tafeln, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Frames and circumstances -- Mechanism and meaning in illustrated editions -- Performance reading in practice -- Shakespeare painting and aesthetic identity -- The visual identities of the Comedy of Errors -- Text, image and temper in King Lear -- Rhythms of action and feeling : the Roman plays -- Rank and race in imaging Othello -- The merchant of Venice and English visual culture -- Shakespeare painting 1800-1848 -- Conclusions and departures

  3. Shakespeare seen
    image, performance and society
    Autor*in: Sillars, Stuart
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 185913
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    FX 2019/158
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    SHA FA 1991
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HI 3390 S584
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 476.8 DH 4468
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    69a/789
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    NO 753.348
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HI 3390 S584
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.1877
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107193246
    Weitere Identifier:
    9781107193246
    RVK Klassifikation: HI 3390
    Schlagworte: Shakespeare, William; Drama; Illustration; Geschichte 1700-1850;
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William 1564-1616; Shakespeare, William 1564-1616
    Umfang: xix, 277 Seiten, [16] ungezählte Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  4. Shakespeare seen
    image, performance and society
    Autor*in: Sillars, Stuart
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    This wide-ranging study traces the forces that drove the production and interpretation of visual images of Shakespeare's plays. Covering a rich chronological terrain, from the beginning of the eighteenth century to the midpoint of the nineteenth,... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    This wide-ranging study traces the forces that drove the production and interpretation of visual images of Shakespeare's plays. Covering a rich chronological terrain, from the beginning of the eighteenth century to the midpoint of the nineteenth, Stuart Sillars offers a multidisciplinary, nuanced approach to reading Shakespeare in relation to image, history, text, book history, print culture and performance. The volume begins by relating the production imagery of Shakespeare's plays to other visual forms and their social frames, before discussing the design and operation of illustrated editions and the 'performance readings' they offer, and analysing the practical and theoretical foundations of easel paintings. Close readings of The Comedy of Errors, King Lear, the Roman plays, The Merchant of Venice and Othello provide detailed insight into how the plays have been represented visually, and are accompanied by numerous illustrations and a beautiful colour plate section.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781108147705
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 277 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 04 Jan 2019)

  5. Shakespeare seen
    image, performance and society
    Autor*in: Sillars, Stuart
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    This wide-ranging study traces the forces that drove the production and interpretation of visual images of Shakespeare's plays. Covering a rich chronological terrain, from the beginning of the eighteenth century to the midpoint of the nineteenth,... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This wide-ranging study traces the forces that drove the production and interpretation of visual images of Shakespeare's plays. Covering a rich chronological terrain, from the beginning of the eighteenth century to the midpoint of the nineteenth, Stuart Sillars offers a multidisciplinary, nuanced approach to reading Shakespeare in relation to image, history, text, book history, print culture and performance. The volume begins by relating the production imagery of Shakespeare's plays to other visual forms and their social frames, before discussing the design and operation of illustrated editions and the 'performance readings' they offer, and analysing the practical and theoretical foundations of easel paintings. Close readings of The Comedy of Errors, King Lear, the Roman plays, The Merchant of Venice and Othello provide detailed insight into how the plays have been represented visually, and are accompanied by numerous illustrations and a beautiful colour plate section Frames and circumstances -- Mechanism and meaning in illustrated editions -- Performance reading in practice -- Shakespeare painting and aesthetic identity -- The visual identities of the Comedy of Errors -- Text, image and temper in King Lear -- Rhythms of action and feeling : the Roman plays -- Rank and race in imaging Othello -- The merchant of Venice and English visual culture -- Shakespeare painting 1800-1848 -- Conclusions and departures

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781108147705
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Shakespeare, William ; 1564-1616 ; Criticism and interpretation; Shakespeare, William ; 1564-1616 ; Aesthetics
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 277 pages), digital, PDF file(s)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 04 Jan 2019)

  6. Shakespeare seen
    image, performance and society
    Autor*in: Sillars, Stuart
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    This wide-ranging study traces the forces that drove the production and interpretation of visual images of Shakespeare's plays. Covering a rich chronological terrain, from the beginning of the eighteenth century to the midpoint of the nineteenth,... mehr

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    E-Book CUP HSFK
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Peace Research Institute Frankfurt, Bibliothek
    E-Book CUP HSFK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Cambridge
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    This wide-ranging study traces the forces that drove the production and interpretation of visual images of Shakespeare's plays. Covering a rich chronological terrain, from the beginning of the eighteenth century to the midpoint of the nineteenth, Stuart Sillars offers a multidisciplinary, nuanced approach to reading Shakespeare in relation to image, history, text, book history, print culture and performance. The volume begins by relating the production imagery of Shakespeare's plays to other visual forms and their social frames, before discussing the design and operation of illustrated editions and the 'performance readings' they offer, and analysing the practical and theoretical foundations of easel paintings. Close readings of The Comedy of Errors, King Lear, the Roman plays, The Merchant of Venice and Othello provide detailed insight into how the plays have been represented visually, and are accompanied by numerous illustrations and a beautiful colour plate section Frames and circumstances -- Mechanism and meaning in illustrated editions -- Performance reading in practice -- Shakespeare painting and aesthetic identity -- The visual identities of the Comedy of Errors -- Text, image and temper in King Lear -- Rhythms of action and feeling : the Roman plays -- Rank and race in imaging Othello -- The merchant of Venice and English visual culture -- Shakespeare painting 1800-1848 -- Conclusions and departures

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781108147705
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Shakespeare, William ; 1564-1616 ; Criticism and interpretation; Shakespeare, William ; 1564-1616 ; Aesthetics
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 277 pages), digital, PDF file(s)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 04 Jan 2019)

  7. Shakespeare's women and the fin de siècle [book review]
    Autor*in: Sillars, Stuart
    Erschienen: 2019

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In:: Studies in theatre and performance; Abingdon : Taylor & Francis, 2000-; Band 39, Heft 1 (2019), Seite 107-109