Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Autonomes Lernen im interkulturellen Fremdsprachenunterricht. Kriterien für die Auswahl von Lerninhalten und Lernaufgaben
    Autor*in: Sercu, Lies
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Universitäts- und Landesbibliothek, Darmstadt

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 7, (2), Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt, ISSN 1205-6545
    Schlagworte: Interkulturelles Lernen; Interkulturelle Kompetenz; Fremdsprachenunterricht; Selbstgesteuertes Lernen; Fremdsprachenlernen; Interkulturalität; Kulturkontakt
    Umfang: Online-Ressource
  2. Testing the Untestable in Language Education
    Autor*in: Paran, Amos
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Channel View Publications, Clevedon

    The testing and assessment of language competence continues to be a much debated issue in foreign language teaching and research. This book addresses the testing of four important dimensions of foreign language education which have been left largely... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    The testing and assessment of language competence continues to be a much debated issue in foreign language teaching and research. This book addresses the testing of four important dimensions of foreign language education which have been left largely unconsidered: learner autonomy, intercultural competence, and literature and literary competence.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Sercu, Lies
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781847692665; 9781847692672 (Sekundärausgabe)
    RVK Klassifikation: DP 4200 ; ES 847 ; HD 190 ; HD 245
    Schriftenreihe: New Perspectives on Language and Education, No. 17 ; v.No. 17
    Schlagworte: Fremdsprachenunterricht; Selbstgesteuertes Lernen; Interkulturelle Kompetenz; Literarische Erziehung; Zweisprachiger Unterricht; Sprachtest; Leistungsmessung
    Umfang: 279 p.
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Online-Ausg.:

  3. Testing the Untestable in Language Education
    Beteiligt: Paran, Amos (Hrsg.); Sercu, Lies (Hrsg.)
    Erschienen: [2010]; © 2010
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    The testing and assessment of language competence continues to be a much debated issue in foreign language teaching and research. This book is the first one to address the testing of four important dimensions of foreign language education which have... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The testing and assessment of language competence continues to be a much debated issue in foreign language teaching and research. This book is the first one to address the testing of four important dimensions of foreign language education which have been left largely unconsidered: learner autonomy, intercultural competence, literature and literary competence, and the integration of content and language learning. Each area is considered through a theoretical framework, followed by two empirical studies, raising questions of importance to all language teachers: How can one test literary competence? Can intercultural competence be measured? What about the integrated assessment of content-and-language in CLIL and teaching? Is progress in autonomous learning skill gaugeable? The book constitutes essential reading for anyone interested in the testing and assessment of seemingly largely untestable aspects of foreign language competence

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Paran, Amos (Hrsg.); Sercu, Lies (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781847692672
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: New Perspectives on Language and Education
    Schlagworte: assessment; content and language learning; foreign language teaching; language competence; learner autonomy; literary competence; testing; Communicative competence; Intercultural communication; Language and languages; Multicultural education; Sprachtest; Interkulturelles Verstehen; Zweisprachiger Unterricht; Literarische Erziehung; Leistungsmessung; Selbstgesteuertes Lernen; Fremdsprachenlernen
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jul 2018)

  4. Testing the Untestable in Language Education
    Beteiligt: Paran, Amos (Hrsg.); Sercu, Lies (Hrsg.)
    Erschienen: [2010]; © 2010
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    The testing and assessment of language competence continues to be a much debated issue in foreign language teaching and research. This book is the first one to address the testing of four important dimensions of foreign language education which have... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The testing and assessment of language competence continues to be a much debated issue in foreign language teaching and research. This book is the first one to address the testing of four important dimensions of foreign language education which have been left largely unconsidered: learner autonomy, intercultural competence, literature and literary competence, and the integration of content and language learning. Each area is considered through a theoretical framework, followed by two empirical studies, raising questions of importance to all language teachers: How can one test literary competence? Can intercultural competence be measured? What about the integrated assessment of content-and-language in CLIL and teaching? Is progress in autonomous learning skill gaugeable? The book constitutes essential reading for anyone interested in the testing and assessment of seemingly largely untestable aspects of foreign language competence

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Paran, Amos (Hrsg.); Sercu, Lies (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781847692672
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: New Perspectives on Language and Education
    Schlagworte: assessment; content and language learning; foreign language teaching; language competence; learner autonomy; literary competence; testing; Communicative competence; Intercultural communication; Language and languages; Multicultural education; Sprachtest; Zweisprachiger Unterricht; Literarische Erziehung; Leistungsmessung; Interkulturelle Kompetenz; Selbstgesteuertes Lernen; Fremdsprachenlernen
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jul 2018)