Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

  1. Publication activities relating to digital teaching and learning in the GMS Journal for Medical Education - a descriptive analysis (1984-2020)

    Abstract: Aims and objectives: Digital teaching, learning and assessment have been part of medical education and continuing education for decades. The objective of this review paper is to highlight developments and perspectives in these areas in the... mehr

     

    Abstract: Aims and objectives: Digital teaching, learning and assessment have been part of medical education and continuing education for decades. The objective of this review paper is to highlight developments and perspectives in these areas in the GMS Journal for Medical Education (GMS JME). Methodology: In the spring of 2020, we conducted a systematic literature search of the Journal for Medical Education (JME) and analysed the articles with regard to different categories such as article type, digital tools used or mode of data collection. Results: Of the 132 articles analysed, 78 were digital interventions (53 of which were exploratory-descriptive), 28 were project descriptions, 16 were surveys of needs or equipment and 10 were concept papers. About one-third of the studies and project reports each dealt with virtual patients or case-based learning, whereas no articles were published on trends such as serious games or virtual reality. Overall, our analysis shows that in many respect... Abstract: Zielsetzung: Digitales Lehren, Lernen und Prüfen ist bereits seit Jahrzehnten Bestandteil der medizinischen Aus- und Weiterbildung. Das Ziel dieser Überblicksarbeit ist es, Entwicklungen und Perspektiven in diesen Bereichen im GMS Journal for Medical Education (GMS JME) aufzuzeigen. Methodik: Im Frühjahr 2020 haben wir eine systematische Literaturrecherche im Journal for Medical Education (JME) durchgeführt und die Artikel hinsichtlich verschiedener Kategorien wie Artikeltyp, eingesetzte digitale Tools oder Modus der Datenerhebung analysiert. Ergebnisse: Von den 132 analysierten Artikeln waren 78 digitale Interventionen (davon 53 explorativ-deskriptiv), 28 Projektbeschreibungen, 16 Erhebungen zu Bedarfen oder Ausstattungen und 10 Konzeptpapiere. Jeweils etwa ein Drittel der Studien und Projektberichte beschäftigten sich mit virtuellen Patient*innen bzw. fallbasiertem Lernen, während keine Artikel zu Trends wie Serious Games oder virtuellen Realitäten publiziert wurden. Unsere ...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Enthalten in: GMS journal for medical education; [Erlangen] : Gesellschaft für Medizinische Ausbildung in der Arbeitsgemeinschaft der Wissenschaftlichen Medizinischen Fachgesellschaften (AWMF), 15.02.2016-; 39, Heft 5 (15.11.2022); Online-Ressource
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource