Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Coleridge's meditative art
    Autor*in: Parker, Reeve
    Erschienen: 1975
    Verlag:  Cornell Univ. Press, Ithaca, NY [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0801408539
    RVK Klassifikation: HL 2465
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Gedichten; Meditatie; Lyrik; Gedankenlyrik
    Weitere Schlagworte: Coleridge, Samuel Taylor <1772-1834> - Critique et interprétation; Coleridge, Samuel Taylor <1772-1834>; Coleridge, Samuel Taylor (1772-1834)
    Umfang: 270 S.
  2. Romantic tragedies
    the dark employments of Wordsworth, Coleridge, and Shelley
    Autor*in: Parker, Reeve
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780521767118
    RVK Klassifikation: HL 1223
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in romanticism ; 87
    Schlagworte: Verstragödie; Englisch; Romantik
    Weitere Schlagworte: Coleridge, Samuel Taylor (1772-1834); Shelley, Percy Bysshe (1792-1822); Wordsworth, William (1770-1850): The borderers
    Umfang: X, 300 S.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  3. Romantic tragedies
    the dark employments of Wordsworth, Coleridge, and Shelley
    Autor*in: Parker, Reeve
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge [u.a.]

    "Troubled politically and personally, Wordsworth and Coleridge turned in 1797 to the London stage. Their tragedies, The Borderers and Osorio, were set in medieval Britain and early modern Spain to avoid the Lord Chamberlain's censorship. Drury Lane... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 805286
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.m.2986
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2011 A 7216
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Jg 555 e
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2011 A 4616
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bp 3165
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HL 1131 P242
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HL 1223 P238
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Troubled politically and personally, Wordsworth and Coleridge turned in 1797 to the London stage. Their tragedies, The Borderers and Osorio, were set in medieval Britain and early modern Spain to avoid the Lord Chamberlain's censorship. Drury Lane rejected both, but fifteen years later, Coleridge's revision, Remorse, had spectacular success there, inspiring Shelley's 1819 Roman tragedy, The Cenci, aimed for Covent Garden. Reeve Parker makes a striking case for the power of these intertwined works, written against British hostility to French republican liberties and Regency repression of home-grown agitation. Covertly, Remorse and The Cenci also turn against Wordsworth. Stressing the significance of subtly repeated imagery and resonances with Virgil, Shakespeare, Racine, Jean-François Ducis and Schiller, Parker's close readings, which are boldly imaginative and decidedly untoward, argue that at the heart of these tragedies lie powerful dramatic uncertainties driven by unstable passions - what he calls, adapting Coleridge's phrase for sorcery, 'dark employments'"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521767113; 9780521767118
    Weitere Identifier:
    9780521767118
    RVK Klassifikation: HL 1223 ; HL 1131
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in romanticism ; 87
    Schlagworte: Wordsworth, William; Coleridge, Samuel Taylor; Shelley, Percy Bysshe; Drama;
    Weitere Schlagworte: Wordsworth, William (1770-1850); Coleridge, Samuel Taylor (1772-1834); Shelley, Percy Bysshe (1792-1822)
    Umfang: X, 300 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Machine generated contents note: Part I. Wordsworth: 1. Reading Wordsworth's power: narrative and usurpation in The Borderers; 2. Cradling French Macbeth: managing the art of second-hand Shakespeare; 3. 'In some sort seeing with my proper eyes': Wordsworth and the spectacles of Paris; 4. Drinking up whole rivers: facing Wordsworth's watery discourse; Part II. Coleridge and Shelley: 5. Osorio's dark employments: tricking out Coleridgean tragedy; 6. Listening to remorse: assuming man's infirmities; 7. Reading Shelley's delicacy.

    Literaturverz.: S. 286 - 295

  4. Romantic tragedies
    the dark employments of Wordsworth, Coleridge, and Shelley
    Autor*in: Parker, Reeve
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Troubled politically and personally, Wordsworth and Coleridge turned in 1797 to the London stage. Their tragedies, The Borderers and Osorio, were set in medieval Britain and early modern Spain to avoid the Lord Chamberlain's censorship. Drury Lane... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Troubled politically and personally, Wordsworth and Coleridge turned in 1797 to the London stage. Their tragedies, The Borderers and Osorio, were set in medieval Britain and early modern Spain to avoid the Lord Chamberlain's censorship. Drury Lane rejected both, but fifteen years later Coleridge's revision, Remorse, had spectacular success there, inspiring Shelley's 1819 Roman tragedy, The Cenci, aimed for Covent Garden. Reeve Parker makes a striking case for the power of these intertwined works, written against British hostility to French republican liberties and Regency repression of home-grown agitation. Covertly, Remorse and The Cenci also turn against Wordsworth. Stressing the significance of subtly repeated imagery and resonances with Virgil, Shakespeare, Racine, Jean-François Ducis and Schiller, Parker's close readings, which are boldly imaginative and decidedly untoward, argue that at the heart of these tragedies lie powerful dramatic uncertainties driven by unstable passions - what he calls, adapting Coleridge's phrase for sorcery, 'dark employments' Introduction: "Prowling out for dark employments" -- Part I. Wordsworth: 1. Reading Wordsworth's power: narrative and usurpation in The Borderers; 2. Cradling French Macbeth: managing the art of second-hand Shakespeare; 3. 'In some sort seeing with my proper eyes': Wordsworth and the spectacles of Paris; 4. Drinking up whole rivers: facing Wordsworth's watery discourse -- Part II. Coleridge and Shelley: 5. Osorio's dark employments: tricking out Coleridgean tragedy; 6. Listening to remorse: assuming man's infirmities; 7. Reading Shelley's delicacy

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  5. Romantic tragedies
    the dark employments of Wordsworth, Coleridge, and Shelley
    Autor*in: Parker, Reeve
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Troubled politically and personally, Wordsworth and Coleridge turned in 1797 to the London stage. Their tragedies, The Borderers and Osorio, were set in medieval Britain and early modern Spain to avoid the Lord Chamberlain's censorship. Drury Lane... mehr

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    E-Book CUP HSFK
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Peace Research Institute Frankfurt, Bibliothek
    E-Book CUP HSFK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Cambridge
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Troubled politically and personally, Wordsworth and Coleridge turned in 1797 to the London stage. Their tragedies, The Borderers and Osorio, were set in medieval Britain and early modern Spain to avoid the Lord Chamberlain's censorship. Drury Lane rejected both, but fifteen years later Coleridge's revision, Remorse, had spectacular success there, inspiring Shelley's 1819 Roman tragedy, The Cenci, aimed for Covent Garden. Reeve Parker makes a striking case for the power of these intertwined works, written against British hostility to French republican liberties and Regency repression of home-grown agitation. Covertly, Remorse and The Cenci also turn against Wordsworth. Stressing the significance of subtly repeated imagery and resonances with Virgil, Shakespeare, Racine, Jean-François Ducis and Schiller, Parker's close readings, which are boldly imaginative and decidedly untoward, argue that at the heart of these tragedies lie powerful dramatic uncertainties driven by unstable passions - what he calls, adapting Coleridge's phrase for sorcery, 'dark employments' Introduction: "Prowling out for dark employments" -- Part I. Wordsworth: 1. Reading Wordsworth's power: narrative and usurpation in The Borderers; 2. Cradling French Macbeth: managing the art of second-hand Shakespeare; 3. 'In some sort seeing with my proper eyes': Wordsworth and the spectacles of Paris; 4. Drinking up whole rivers: facing Wordsworth's watery discourse -- Part II. Coleridge and Shelley: 5. Osorio's dark employments: tricking out Coleridgean tragedy; 6. Listening to remorse: assuming man's infirmities; 7. Reading Shelley's delicacy

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)