Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. The Edinburgh Companion to Children's Literature
    Erschienen: [2022]; ©2017
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    A collection of newly-commissioned essays tracing cutting-edge developments in children’s literature researchTime has passed since 'having a PhD in children’s literature' was a funny joke in 'You've Got Mail'. Children's literature research is now... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    A collection of newly-commissioned essays tracing cutting-edge developments in children’s literature researchTime has passed since 'having a PhD in children’s literature' was a funny joke in 'You've Got Mail'. Children's literature research is now one of the most dynamic fields of literary criticism and of education, and has a bright future ahead - as children’s writers and publishers invent yet more forms of literature for young people, and researchers find yet more sophisticated ways of exploring them. This collection takes informed and scholarly readers to the utmost frontier of children's literature criticism, from the intricate worlds of children's poetry, picturebooks and video games to the new theoretical constellations of critical plant studies, non-fiction studies and big data analyses of literature. Features the most recent directions in children's literature theory and criticism - Introduces the leading international scholars in the field as well as new emerging scholars - Offers a wide range of interdisciplinary approaches, including a mixture of empirical and theoretical research, and analyses at the intersection of education and literary studies.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Arizpe, Evelyn (MitwirkendeR); Beauvais, Clémentine (MitwirkendeR); Burn, Andrew (MitwirkendeR); Butler, Catherine (MitwirkendeR); Carroll, Jane Suzanne (MitwirkendeR); Coats, Karen (MitwirkendeR); Curry, Alice (MitwirkendeR); Dusinberre, Juliet (MitwirkendeR); Flanagan, Victoria (MitwirkendeR); Giddens, Eugene (MitwirkendeR); Jaques, Zoe (MitwirkendeR); Joosen, Vanessa (MitwirkendeR); Kokkola, Lydia (MitwirkendeR); Kümmerling-Meibauer, Bettina (MitwirkendeR); Lathey, Gillian (MitwirkendeR); Mackey, Margaret (MitwirkendeR); Mourão, Sandie (MitwirkendeR); Müller, Anja (MitwirkendeR); Nikolajeva, Maria (MitwirkendeR); Salisbury, Martin (MitwirkendeR); Spring, Erin (MitwirkendeR); Tandoi, Eve (MitwirkendeR); Trites, Roberta Seelinger (MitwirkendeR); Waller, Alison (MitwirkendeR); Webb, Jean (MitwirkendeR); Yokota, Junko (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474414647
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Edinburgh Companions to Literature and the Humanities
    Schlagworte: Children's literature; Literary Studies; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh
    Umfang: 1 Online-Ressource (384 p.), 3 B/W illustrations
  2. Fractures and disruptions in children's literature
    Beteiligt: Ramos, Ana Margarida (Herausgeber); Mourão, Sandie (Herausgeber); Cortez, Maria Teresa (Herausgeber)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, UK

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.872.76
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, BzG, Bibliothek für Jugendbuchforschung
    G III/2017/17
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Ramos, Ana Margarida (Herausgeber); Mourão, Sandie (Herausgeber); Cortez, Maria Teresa (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781443895156
    Schlagworte: Kinderliteratur; Jugendliteratur; Störung <Motiv>
    Umfang: ix, 300 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. Fractures and Disruptions in Children's Literature
    Erschienen: 2017; ©2017
    Verlag:  Cambridge Scholars Publisher, Newcastle-upon-Tyne

    In March 2015, the eleventh edition of The Child and the Book Conference was organized at the University of Aveiro in Portugal. The conference was related to the theme of fracture and disruption in children's and young adult literature. This... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    In March 2015, the eleventh edition of The Child and the Book Conference was organized at the University of Aveiro in Portugal. The conference was related to the theme of fracture and disruption in children's and young adult literature. This publication provides not only a synthesis of the main reflections, but also a starting point for understanding the issues of fracture and disruption within children's and young adult literature. The volume gathers texts from consolidated figures within the field of research in Children's Literature, as well as contributions from junior researchers, creating bridges and dialogue between both generations and critical and theoretical approaches. It includes chapters on violence, war, sexuality and politics, discussion around formal-stylistic perspectives, analysis of fringe works and hybrid literary forms as well as the issue of audience and the crossover universe. Special reference should be given to the inclusion of contributions from lesser-known countries and literatures such as Brazil, Italy, Norway, Poland, and Portugal. The volume will be of interest to children's literature specialists, graduate and post-graduate students, librarians, and mediators of reading. Intro -- Table of Contents -- List of Figures -- Introduction -- Part I: Challenging Established Notions of Children's Literature -- Chapter One -- Chapter Two -- Chapter Three -- Chapter Four -- Part II: Fracturing Themes -- Chapter Five -- Chapter Six -- Chapter Seven -- Chapter Eight -- Chapter Nine -- Chapter Ten -- Part III: Disruptive Identities -- Chapter Eleven -- Chapter Twelve -- Chapter Thirteen -- Chapter Fourteen -- Part IV: Contemporary Trends in Children's Books -- Chapter Fifteen -- Chapter Sixteen -- Chapter Seventeen -- Contributors.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Mourão, Sandie (MitwirkendeR); Ramos, Ana Margarida (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781527504264
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schlagworte: Children's literature ; History and criticism; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (310 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources