Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 101 bis 108 von 108.

  1. Franz Kafka
    Narration, Rhetoric, and Reading
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Ohio State University Press, Columbus ; Project MUSE, Baltimore, Md.

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Akademie der Wissenschaften und der Literatur, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Speirs, Ronald; Sandberg, Beatrice; Lothe, Jakob
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780814251775; 0814270778; 0814251773; 9780814270776
    RVK Klassifikation: GM 4004
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative
    Schlagworte: Erzähltechnik
    Weitere Schlagworte: Kafka, Franz (1883-1924)
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 251 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Joseph Conrad
    Voice, Sequence, History, Genre
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Ohio State University Press, Columbus ; Project MUSE, Baltimore, Md.

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Phelan, James; Hawthorn, Jeremy; Lothe, Jakob
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780814251652; 0814271960; 081425165X; 9780814271964
    RVK Klassifikation: HM 2335
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative
    Schlagworte: Erzähltheorie
    Weitere Schlagworte: Conrad, Joseph (1857-1924)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 281 p.), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Conrad's narrative method
    Autor*in: Lothe, Jakob
    Erschienen: 1989
    Verlag:  Clarendon, Oxford

    An attempt to apply developments in critical theory and practice to the entire canon of Conrad's works. Using a broadly structuralist approach, the book analyzes Conrad's narrative method, focusing on its devices, functions, variations and thematic... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book Oxford EBS
    keine Fernleihe

     

    An attempt to apply developments in critical theory and practice to the entire canon of Conrad's works. Using a broadly structuralist approach, the book analyzes Conrad's narrative method, focusing on its devices, functions, variations and thematic effects or implications.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780191671463
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Narration (Rhetoric)
    Weitere Schlagworte: Conrad, Joseph (1857-1924)
    Umfang: 1 online resource (xi, 315 p.)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Description based on print version record

  4. Narrative Ethics
    Autor*in: Lothe, Jakob
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Editions Rodopi, Amsterdam

    While Plato recommended expelling poets from the ideal society, W. H. Auden famously declared that poetry makes nothing happen. The 19 contributions to the present book avoid such polarized views and, responding in different ways to the "ethical... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    While Plato recommended expelling poets from the ideal society, W. H. Auden famously declared that poetry makes nothing happen. The 19 contributions to the present book avoid such polarized views and, responding in different ways to the "ethical turn" in narrative theory, explore the varied ways in which narratives encourage readers to ponder matters of right and wrong. All work from the premise that the analysis of narrative ethics needs to be linked to a sensitivity to esthetic (narrative) form. The ethical issues are accordingly located on different levels. Some are clearly presented as the

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789042037281
    Schriftenreihe: Value inquiry book series ; volume 267
    Philosophy, Literature, and Politics Ser. ; v.267
    Schlagworte: Ethics in literature; Fiction ; Moral and ethical aspects; Electronic books
    Umfang: Online-Ressource (320 p)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Cover; Title Page; Copyright Page; CONTENTS; EDITORIAL FOREWORD; PREFACE; INTRODUCTION; Part One: THEORY; ONE Should We Read or Teach Literature Now?; TWO Narratology, Ethical Turns, Circularities, and a Meta-EthicalWay Out; THREE Ethics, the Diachronization of Narratology, and the Margins of Unreliable Narration; Part Two: ETHICS AND READING; FOUR The Problem of Narratives in the Bible: Moral Issues and Suggested Reading Strategies; FIVE Reading Fiction: Voyeurism without Shame?; SIX An Ethics of Reading Sophisticated Narratives: TheExample of J. M. Coetzee's Elizabeth Costello

    SEVEN Authority, Reliability, and the Challenge of Reading: TheNarrative Ethics of Jonathan Littell's The Kindly OnesPart Three: ETHICAL RESPONSIBILITY OF THE AUTHOR; EIGHT Ethical Force of Fictionalization in Michael Frayn's Copenhagen; NINE The Ethics of Literary Borrowing: Risks and Rewards; TEN Twain, Huck, Jim, and Us: Or, the Ethics of Progression inHuckleberry Finn; ELEVEN ""Anything But a Simpleton"": The Ethics of RepresentingIntellectual Disability in Tarjei Vesaas's The Birds; Part Four: TEXTUAL STUDIES

    TWELVE Adam Smith Meets the Devil: Demonic Pacts and MoralSentiments in the Gothic NovelTHIRTEEN The Grieving Mind in Words and Images; FOURTEEN Travels Across Ethical Borders: Anonymity and Space inNadine Gordimer's ""The Ultimate Safari""; FIFTEEN Narrative Ethics in J. R. R. Tolkien's The Lord of the Rings; SIXTEEN The Palpable Lolita: Form and Affect from the Perspectiveof Poetics; SEVENTEEN The Age of Scientific Racism: Internal Focalization andNarrative Ethics in Toni Morrison's Beloved; WORKS CITED; ABOUT THE AUTHORS; NAME INDEX; SUBJECT INDEX

  5. HEART OF DARKNESS, UNE LEÇON DE TÉNÈBRES - 2 The Problem of Narrative Beginnings: Joseph Conrad's Heart of Darkness and Francis Ford Coppola's Apocalypse Now
    Autor*in: Lothe, Jakob
    Erschienen: 2002

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: La revue des lettres modernes; Paris : Lettres modernes Minard, 1954-; Heft 1624-1629 (2002), Seite 35-58

  6. REVIEWS - Literaturvermittlung um 1900: Fallstudien zu Wegen in das deutschsprachige kulturelle System
    Erschienen: 2003

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Beteiligt: Krobb, Florian; Lothe, Jakob
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: The modern language review; London : MHRA, 1905-; Band 98, Heft 4 (2003), Seite 1054

  7. Comptes rendus - English and Nordic Modernisms.
    Autor*in: Tysdahl, Bjørn
    Erschienen: 2005

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Beteiligt: Jansson, Mats; Lothe, Jakob; Povlsen, Steen Klitgård; Chevrel, Y.
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Revue de littérature comparée; Paris : Klincksieck, 1921-; Band 79, Heft 3 (2005), Seite 363

  8. 6. Beginning and Repetition in Conrad's Lord Jim
    Autor*in: Lothe, Jakob
    Erschienen: 2007

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: La revue des lettres modernes; Paris : Lettres modernes Minard, 1954-; Heft 1868-1873 (2007), Seite 89-102