Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Curriculum as cultural practice
    postcolonial imaginations
    Beteiligt: Kanu, Yatta (Hrsg.)
    Erschienen: 2006; © 2006
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto, [Ontario] ; Buffalo, [New York] ; London, [England]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kanu, Yatta (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442686267
    RVK Klassifikation: AL 34000 ; DF 3000 ; DP 1420
    Schlagworte: Critical pedagogy; Postcolonialism; Curriculum change; Kritische Pädagogik; Curriculumentwicklung; Postkolonialismus
    Umfang: 1 online resource (335 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  2. Curriculum as cultural practice
    postcolonial imaginations
    Beteiligt: Kanu, Yatta (Hrsg.)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kanu, Yatta (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781442610279; 0802090788
    RVK Klassifikation: DF 3000 ; DP 1420 ; AL 34000
    Auflage/Ausgabe: repr.
    Schlagworte: Critical pedagogy; Postcolonialism; Curriculum change; Education and globalization; Nationalism and education; Eurocentrism; Ethnophilosophy
    Umfang: VI, 326 S., 24cm
  3. Curriculum as cultural practice
    postcolonial imaginations
    Beteiligt: Kanu, Yatta (Hrsg.)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Toronto Univ. Press, Toronto [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Kanu, Yatta (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0802090788; 9780802090782; 9781442610279
    RVK Klassifikation: DF 3000 ; DP 1420
    Auflage/Ausgabe: Reprinted as paperback
    Schlagworte: Kritische Pädagogik; Postkolonialismus; Curriculumentwicklung
    Umfang: VI, 326 S.
  4. Curriculum as cultural practice
    postcolonial imaginations
    Beteiligt: Kanu, Yatta (Hrsg.)
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Univ. of Toronto Press, Toronto [u.a.]

    pt. I. Rereading in disciplines postcolonially. Ideology and politics in English-language education in Trinidad and Tobago : the colonial experience and a postcolonial critique / Norrel A. London ; To steal or to tell : teaching English in the global... mehr

    Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut
    WH - G 4637
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2008/5128
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Pä 610 /024
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    56/8502
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    pt. I. Rereading in disciplines postcolonially. Ideology and politics in English-language education in Trinidad and Tobago : the colonial experience and a postcolonial critique / Norrel A. London ; To steal or to tell : teaching English in the global era / Seonaigh MacPherson ; High school postcolonial : as the students ran ahead with the theory / John Willinsky ; Engaged differences : school reading practices, postcolonial literature, and their discontents / Ingrid Johnson ; A kinder mathematics for Nunavut / Ralph T. Mason -- pt. II. Indigenous knowledges as postcolonial/anticolonial resistance. 'Is we who haffi ride di staam' : critical knowledge, multiple knowings : possibilities, challenges, and resistance in curriculum/cultural contexts / George J. Sefa Dei, Stanley Doyle-Wood ; Critical ontology and indigenous ways of being : forging a postcolonial curriculum / Joe L. Kincheloe ; Reappropriating traditions in the postcolonial curricular imagination / Yatta Kanu ; Cross-cultural science teaching : rekindling traditions for aboriginal students / Glen S. Aikenhead -- pt. III. Globalization and the educational response. Postcolonialism and globalization : thoughts towards a new hermeneutic pedagogy / David Smith ; The impact of globalization on curriculum development in postcolonial societies / M. Kazim Bacchus -- pt. IV. Reimagining nation and national identity in the curriculum. Singular nation, plural possibilities : reimagining curriculum as third space / George Richardson ; Learning whose nation? / Kara McDonald

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kanu, Yatta (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781442610279; 0802090788; 9780802090782
    Weitere Identifier:
    9780802090782
    2007297206
    RVK Klassifikation: DF 3000 ; DP 1420
    Schlagworte: Critical pedagogy; Postcolonialism; Curriculum change; Education and globalization; Nationalism and education; Eurocentrism; Ethnophilosophy
    Umfang: VI, 326 S., 24cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    pt. I. Rereading in disciplines postcolonially. Ideology and politics in English-language education in Trinidad and Tobago : the colonial experience and a postcolonial critique / Norrel A. London ; To steal or to tell : teaching English in the global era / Seonaigh MacPherson ; High school postcolonial : as the students ran ahead with the theory / John Willinsky ; Engaged differences : school reading practices, postcolonial literature, and their discontents / Ingrid Johnson ; A kinder mathematics for Nunavut / Ralph T. Mason -- pt. II. Indigenous knowledges as postcolonial/anticolonial resistance. 'Is we who haffi ride di staam' : critical knowledge, multiple knowings : possibilities, challenges, and resistance in curriculum/cultural contexts / George J. Sefa Dei, Stanley Doyle-Wood ; Critical ontology and indigenous ways of being : forging a postcolonial curriculum / Joe L. Kincheloe ; Reappropriating traditions in the postcolonial curricular imagination / Yatta Kanu ; Cross-cultural science teaching : rekindling traditions for aboriginal students / Glen S. Aikenhead -- pt. III. Globalization and the educational response. Postcolonialism and globalization : thoughts towards a new hermeneutic pedagogy / David Smith ; The impact of globalization on curriculum development in postcolonial societies / M. Kazim Bacchus -- pt. IV. Reimagining nation and national identity in the curriculum. Singular nation, plural possibilities : reimagining curriculum as third space / George Richardson ; Learning whose nation? / Kara McDonald