Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 11 von 11.

  1. Challenging stories
    Canadian literature for social justice in the classroom
    Beteiligt: Burke, Anne (HerausgeberIn); Johnston, Ingrid (HerausgeberIn); Ward, Angela (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Canadian Scholars, Toronto

    "This edited collection highlights the value of contemporary Canadian literature for addressing issues of social justice in elementary, middle school, and high school classrooms. The collection describes how a group of teachers selected Canadian... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2018 A 4420
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    AMK:RF:572:Bur::2017
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This edited collection highlights the value of contemporary Canadian literature for addressing issues of social justice in elementary, middle school, and high school classrooms. The collection describes how a group of teachers selected Canadian social justice literature and developed curriculum around this literature. The authors also explore the complexities teachers face in addressing controversial and sensitive topics with their students. The chapters, many co-authored by participating teachers, offer insight into the potential and the challenges of making these curricular and pedagogical changes in the classroom to promote equity, empathy, and social awareness in students. The chosen texts address a variety of issues related to social justice, including discrimination, historical marginalization, racial and gender intolerance, sexual orientation, and language and cultural issues. Although the study focused on teaching Canadian texts, the stories address possibilities for developing culturally sensitive curricula and empowering pedagogies."--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Burke, Anne (HerausgeberIn); Johnston, Ingrid (HerausgeberIn); Ward, Angela (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781551309736
    RVK Klassifikation: HQ 4066
    Schlagworte: Social justice; Canadian literature; Social justice in literature; Critical pedagogy; Education; Teaching
    Umfang: x, 214 Seiten, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben. - Bibliography of Children's Literature: Seite 147-202 und Index

    Issued also in electronic formats.

  2. Re-mapping literary worlds
    postcolonial pedagogy in practice
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Siegen
    11ENR1502
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    EEA1828
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0820457523
    Schriftenreihe: Counterpoints ; 213
    Schlagworte: Englischunterricht; Kanon; High school; Englisch; Postkoloniale Literatur
    Umfang: 176 S.
  3. Re-mapping literary worlds
    postcolonial pedagogy in practice
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    "This book explores how postcolonialism and ongoing debates over the literary canon relate to the practice of teaching high school English. This literary journey begins in apartheid South Africa and then moves forward in time and place to a... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This book explores how postcolonialism and ongoing debates over the literary canon relate to the practice of teaching high school English. This literary journey begins in apartheid South Africa and then moves forward in time and place to a multi-ethnic Western Canadian school where Ingrid Johnston and an English teacher collaborate in teaching postcolonial literature. Illuminating ways in which a postcolonial pedagogy can open up debates on questions of power, difference, and discrimination, this book highlights the complexities of a postcolonial pedagogy and raises challenging questions of text selection, reading strategies, and student response."--BOOK JACKET.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0820457523
    RVK Klassifikation: DP 3402 ; HD 168 ; HD 218 ; HD 219
    Schriftenreihe: Counterpoints ; 213
    Schlagworte: Canons littéraires; Littérature - Étude et enseignement (secondaire) - Canada; Literatur; Canon (Literature); Literature; Postkoloniale Literatur; Englischunterricht; High school; Englisch; Kanon
    Umfang: 176 S., 23 cm
  4. Challenging stories
    Canadian literature for social justice in the classroom
    Beteiligt: Burke, Anne Michelle (Hrsg.); Johnston, Ingrid (Hrsg.); Ward, Angela (Hrsg.)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Canadian Scholars, Toronto

    "This edited collection highlights the value of contemporary Canadian literature for addressing issues of social justice in elementary, middle school, and high school classrooms. The collection describes how a group of teachers selected Canadian... mehr

     

    "This edited collection highlights the value of contemporary Canadian literature for addressing issues of social justice in elementary, middle school, and high school classrooms. The collection describes how a group of teachers selected Canadian social justice literature and developed curriculum around this literature. The authors also explore the complexities teachers face in addressing controversial and sensitive topics with their students. The chapters, many co-authored by participating teachers, offer insight into the potential and the challenges of making these curricular and pedagogical changes in the classroom to promote equity, empathy, and social awareness in students. The chosen texts address a variety of issues related to social justice, including discrimination, historical marginalization, racial and gender intolerance, sexual orientation, and language and cultural issues. Although the study focused on teaching Canadian texts, the stories address possibilities for developing culturally sensitive curricula and empowering pedagogies."--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Burke, Anne Michelle (Hrsg.); Johnston, Ingrid (Hrsg.); Ward, Angela (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781551309736; 9781551309750; 9781551309743
    Schlagworte: Social justice; Canadian literature; Social justice in literature; Critical pedagogy; Education; Teaching
    Weitere Schlagworte: CAN
    Umfang: x, 214 Seiten, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 147-202

    Enthält: Literaturangaben

  5. Re-mapping literary worlds
    postcolonial pedagogy in practice
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Lang, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820457523
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: Counterpoints ; Vol. 213
    Schlagworte: Englisch; Kanon; Postkoloniale Literatur; Englischunterricht; High school
    Umfang: 176 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 155 - 166

  6. Re-mapping literary worlds
    postcolonial pedagogy in practice
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Lang, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820457523
    RVK Klassifikation: DP 3402 ; HD 218 ; HD 168 ; HD 219
    Schriftenreihe: Counterpoints ; 213
    Schlagworte: Array; Canon (Literature)
    Umfang: 176 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 155 - 166

  7. Re-mapping literary worlds
    postcolonial pedagogy in practice
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    "This book explores how postcolonialism and ongoing debates over the literary canon relate to the practice of teaching high school English. This literary journey begins in apartheid South Africa and then moves forward in time and place to a... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This book explores how postcolonialism and ongoing debates over the literary canon relate to the practice of teaching high school English. This literary journey begins in apartheid South Africa and then moves forward in time and place to a multi-ethnic Western Canadian school where Ingrid Johnston and an English teacher collaborate in teaching postcolonial literature. Illuminating ways in which a postcolonial pedagogy can open up debates on questions of power, difference, and discrimination, this book highlights the complexities of a postcolonial pedagogy and raises challenging questions of text selection, reading strategies, and student response."--BOOK JACKET.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0820457523
    RVK Klassifikation: DP 3402 ; HD 168 ; HD 218 ; HD 219
    Schriftenreihe: Counterpoints ; 213
    Schlagworte: Canons littéraires; Littérature - Étude et enseignement (secondaire) - Canada; Literatur; Canon (Literature); Literature; Postkoloniale Literatur; Englischunterricht; High school; Englisch; Kanon
    Umfang: 176 S., 23 cm
  8. Re-mapping literary worlds
    postcolonial pedagogy in practice
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Lang, New York, NY [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 507071
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a ang 700/717
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2004 A 17642
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820457523
    RVK Klassifikation: DP 3402 ; HD 218
    Schriftenreihe: Counterpoints ; 213
    Schlagworte: Literature; Canon (Literature)
    Umfang: 176 S
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. Re-mapping literary worlds
    postcolonial pedagogy in practice
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    87.680.76
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820457523
    RVK Klassifikation: DP 3402 ; HD 218
    Schriftenreihe: Counterpoints ; 213
    Schlagworte: Englisch; Kanon; Postkoloniale Literatur; Englischunterricht; High school
    Umfang: 176 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 155 - 166

  10. Re-mapping literary worlds
    postcolonial pedagogy in practice
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820457523
    Schriftenreihe: Counterpoints ; 213
    Schlagworte: Englisch; Kanon; Postkoloniale Literatur; Englischunterricht; High school; Kanada
    Umfang: 176 S.
  11. Re-mapping literary worlds
    postcolonial pedagogy in practice
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    87.680.76
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820457523
    RVK Klassifikation: DP 3402 ; HD 218
    Schriftenreihe: Counterpoints ; 213
    Schlagworte: Englisch; Kanon; Postkoloniale Literatur; Englischunterricht; High school
    Umfang: 176 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 155 - 166