Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 26 bis 41 von 41.

  1. Reading in a participatory culture
    remixing Moby-Dick in the English classroom
    Erschienen: [2013]
    Verlag:  Teachers College, Columbia University, New York [u.a.]

    Haus der Kulturen der Welt, HKW.Bibliothek
    CM 200 Jen
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    HT 6015 J52
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 A 18614
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    vergriffen 2018/08
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HT 6015 J52
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Jenkins, Henry (HerausgeberIn); Kelley, Wyn (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780807754016; 9780807754023
    RVK Klassifikation: HT 6015
    Schriftenreihe: Language and literacy series
    Schlagworte: Sea stories, American; Language arts; Moby Dick
    Weitere Schlagworte: Melville, Herman (1819-1891): Moby Dick; Melville, Herman (1819-1891)
    Umfang: xiv, 221 Seiten, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 197-204) and index

  2. Confronting the challenges of participatory culture
    media education for the 21st century
    Autor*in: Jenkins, Henry
    Erschienen: 2009
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    Executive summary -- The needed skills in the new media culture -- Enabling participation -- Why we should teach media literacy: three core problems -- What should we teach? rethinking literacy -- Core media literacy skills -- Who should respond? a... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a pae 309.7/570
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    ZHW 47/101
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    pae 897.200 8
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    11-11328
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd, Bibliothek
    302.2 Jen
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    60/7536
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    54 E 1150
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Mag Lc 7081
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Executive summary -- The needed skills in the new media culture -- Enabling participation -- Why we should teach media literacy: three core problems -- What should we teach? rethinking literacy -- Core media literacy skills -- Who should respond? a systemic approach to media education -- The challenge ahead: ensuring that all benefit from the expanding media landscape

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262513623
    Weitere Identifier:
    9780262513623
    RVK Klassifikation: AP 14250
    Schriftenreihe: The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Reports on Digital Media and Learning
    Technology education
    Schlagworte: Media literacy; Media literacy; Mass media and culture; Mass media in education; Schule; Medienpädagogik; Zukunft
    Umfang: XV, 129 S
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    Executive summary -- The needed skills in the new media culture -- Enabling participation -- Why we should teach media literacy: three core problems -- What should we teach? rethinking literacy -- Core media literacy skills -- Who should respond? a systemic approach to media education -- The challenge ahead: ensuring that all benefit from the expanding media landscape.

  3. The wow climax
    tracing the emotional impact of popular culture
    Autor*in: Jenkins, Henry
    Erschienen: 2007
    Verlag:  New York University Press, New York, NY [u.a.]

    Games, the new lively art -- Monstrous beauty and mutant aesthetics : rethinking Matthew Barney's relation to the horror genre -- Death defying heroes -- Never trust a snake : WWF wrestling as masculine melodrama -- Exploiting feminism in Stephanie... mehr

    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    A 6.12 Jen 3
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2007 A 1089
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 14350 J52
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    KUL 310 : J19
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    705 | JEN | Wow
    keine Fernleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    PX 920.200
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Games, the new lively art -- Monstrous beauty and mutant aesthetics : rethinking Matthew Barney's relation to the horror genre -- Death defying heroes -- Never trust a snake : WWF wrestling as masculine melodrama -- Exploiting feminism in Stephanie Rothman's Terminal Island -- "You don't say that in English!" : the scandal of Lupe Velez -- "Going bonkers!" : children, play, and Pee-Wee -- "Complete freedom of movement" : video games as gendered play spaces -- "Her suffering aristocratic majesty" : the sentimental value of Lassie

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0814742831; 0814742823; 9780814742839; 9780814742822
    Weitere Identifier:
    2006022413
    RVK Klassifikation: MR 7100
    Schlagworte: Popular culture; Popular culture; Emotions; Affect (Psychology); Aesthetics; Mass media; Mass media
    Umfang: VI, 285 S
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. Comics and stuff
    Autor*in: Jenkins, Henry
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  New York University Press, New York

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    Q 91.230.99
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781479800933; 9781479852741
    Schlagworte: Comic
    Umfang: 346 Seiten, Illustrationen
  5. <<The>> wow climax
    tracing the emotional impact of popular culture
    Autor*in: Jenkins, Henry
    Erschienen: 2006
    Verlag:  New York University Press, New York ; Eurospan, London

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0814742831
    RVK Klassifikation: MR 7100 ; AP 44983
    Schlagworte: Popular culture; Popular culture; Emotions; Affect (Psychology); Aesthetics; Mass media; Mass media
    Umfang: 1 v.,
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Democracy and new media
    Beteiligt: Jenkins, Henry (MitwirkendeR); Thorburn, David (MitwirkendeR); Seawell, Brad (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2003
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    Digital technology is changing our politics. The World Wide Web is already a powerful influence on the public's access to government documents, the tactics and content of political campaigns, the behavior of voters, the efforts of activists to... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    MIT Press Abo im Sachsenkonsortium
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Digital technology is changing our politics. The World Wide Web is already a powerful influence on the public's access to government documents, the tactics and content of political campaigns, the behavior of voters, the efforts of activists to circulate their messages, and the ways in which topics enter the public discourse. The essays collected here capture the richness of current discourse about democracy and cyberspace. Some contributors offer front-line perspectives on the impact of emerging technologies on politics, journalism, and civic experience. What happens, for example, when we increase access to information or expand the arena of free speech? Other contributors place our shifting understanding of citizenship in historical context, suggesting that notions of cyber-democracy and online community must grow out of older models of civic life. Still others consider the global flow of information and test our American conceptions of cyber-democracy against developments in other parts of the world. How, for example, do new media operate in Castro's Cuba, in post-apartheid South Africa, and in the context of multicultural debates on the Pacific Rim? For some contributors, the new technologies endanger our political culture; for others, they promise civic renewal.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  7. Rethinking media change
    the aesthetics of transition
    Beteiligt: Thorburn, David (MitwirkendeR); Jenkins, Henry (MitwirkendeR); Seawell, Brad (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2003
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    The essays in Rethinking Media Change center on a variety of media forms at moments of disruption and cultural transformation. The editors' introduction sketches an aesthetics of media transition--patterns of development and social dispersion that... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    MIT Press Abo im Sachsenkonsortium
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    The essays in Rethinking Media Change center on a variety of media forms at moments of disruption and cultural transformation. The editors' introduction sketches an aesthetics of media transition--patterns of development and social dispersion that operate across eras, media forms, and cultures. The book includes case studies of such earlier media as the book, the phonograph, early cinema, and television. It also examines contemporary digital forms, exploring their promise and strangeness. A final section probes aspects of visual culture in such environments as the evolving museum, movie spectaculars, and "the virtual window." The contributors reject apocalyptic scenarios of media revolution, demonstrating instead that media transition is always a mix of tradition and innovation, an accretive process in which emerging and established systems interact, shift, and collude with one another.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Thorburn, David (MitwirkendeR); Jenkins, Henry (MitwirkendeR); Seawell, Brad (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262284943; 0262284944; 0585480257; 9780585480251
    Schriftenreihe: Media in transition
    Schlagworte: Mass media; Mass media ; History; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/New Media History; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/New Media Theory
    Umfang: 1 online resource (x, 404 pages), illustrations.
  8. Fandom
    identities and communities in a mediated world
    Autor*in: Jenkins, Henry
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Univ. Pr., New York

    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780814731826
    Weitere Schlagworte: Globalisierung/E; Literaturwissenschaft/N; Ästhetik/K; Publikum/A; Internet/E; Medientechnik/E; Medienkultur/E
    Umfang: 406 S., Ill.
  9. Nintendo and new world travel writing
    a dialogue Mary Fuller and Henry Jenkins

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: Leibniz-Zentrum für Literatur- und Kulturforschung
    Medientyp: Teil eines Buches (Kapitel)
    Übergeordneter Titel: In: CyberSociety : computer-mediated communication and community.(1995); 1995; S. 57 - 72
  10. The wow climax
    tracing the emotional impact of popular culture
    Autor*in: Jenkins, Henry
    Erschienen: c2007
    Verlag:  New York University Press, New York

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0814743706; 1435600355; 9780814743706; 9781435600355
    RVK Klassifikation: AP 44983 ; MR 7100
    Schlagworte: SOCIAL SCIENCE / Media Studies; BIOGRAPHY & AUTOBIOGRAPHY / Social Scientists & Psychologists; Aesthetics / Social aspects; Affect (Psychology); Emotions / Social aspects; Mass media / Psychological aspects; Mass media / Social aspects; Popular culture; Popular culture / Psychological aspects; Social history; Gesellschaft; Massenmedien; Psychologie; Sozialgeschichte; Ästhetik; Popular culture; Popular culture; Emotions; Affect (Psychology); Aesthetics; Mass media; Mass media; Alltagskultur; Popkultur; Gefühl; Massenkultur; Massenmedien
    Umfang: 1 Online-Ressource (vi, 285 p.)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 247-272) and index

    Games, the new lively art -- Monstrous beauty and mutant aesthetics : rethinking Matthew Barney's relation to the horror genre -- Death-defying heroes -- Never trust a snake : WWF wrestling as masculine melodrama -- Exploiting feminism in Stephanie Rothman's Terminal Island -- "You don't say that in English!" : the scandal of Lupe Velez -- "Going bonkers!" : children, play, and Pee-Wee -- "Complete freedom of movement" : video games as gendered play spaces -- "Her suffering aristocratic majesty" : the sentimental value of Lassie

  11. The wow climax
    tracing the emotional impact of popular culture
    Autor*in: Jenkins, Henry
    Erschienen: c2007
    Verlag:  New York University Press, New York

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0814742823; 0814742831; 9780814742822; 9780814742839
    RVK Klassifikation: AP 44983 ; MR 7100
    Schlagworte: Gesellschaft; Massenmedien; Psychologie; Ästhetik; Popular culture; Popular culture; Emotions; Affect (Psychology); Aesthetics; Mass media; Mass media; Alltagskultur; Popkultur; Gefühl; Massenkultur; Massenmedien
    Umfang: vi, 285 p.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 247-272) and index

    Games, the new lively art -- Monstrous beauty and mutant aesthetics : rethinking Matthew Barney's relation to the horror genre -- Death-defying heroes -- Never trust a snake : WWF wrestling as masculine melodrama -- Exploiting feminism in Stephanie Rothman's Terminal Island -- "You don't say that in English!" : the scandal of Lupe Velez -- "Going bonkers!" : children, play, and Pee-Wee -- "Complete freedom of movement" : video games as gendered play spaces -- "Her suffering aristocratic majesty" : the sentimental value of Lassie

  12. Science fiction audiences
    watching "Doctor Who" and "Star Trek"
    Erschienen: 1995
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415061407; 0415061415
    RVK Klassifikation: AP 57600 ; DW 4200 ; AP 53900
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Popular fictions series
    Schlagworte: Science fiction; Doctor Who (Television program : 1963-1989); Star trek (Television program)
    Umfang: XIII, 294 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [266] - 286

  13. The Superhero Symbol
    Media, Culture, and Politics
    Autor*in: Burke, Liam
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Rutgers University Press, New Brunswick ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gordon, Ian; Ndalianis, Angela; Jenkins, Henry; Curtis, Neal; Bainbridge, Jason; Adams, Mitchell; Lomax, Tara; Golding, Dan; Conway, Steven
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780813597201
    RVK Klassifikation: EC 7120
    Schlagworte: Superheld; Superheldin; Medien; Massenkultur; Politik
    Umfang: 1 Online-Ressource (337 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  14. Confronting the Challenges of Participatory Culture
    Media Education for the 21st Century
    Autor*in: Jenkins, Henry
    Erschienen: 2009
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge ; OAPEN FOUNDATION, The Hague

    Many teens today who use the Internet are actively involved in participatory cultures—joining online communities (Facebook, message boards, game clans), producing creative work in new forms (digital sampling, modding, fan videomaking, fan fiction),... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Many teens today who use the Internet are actively involved in participatory cultures—joining online communities (Facebook, message boards, game clans), producing creative work in new forms (digital sampling, modding, fan videomaking, fan fiction), working in teams to complete tasks and develop new knowledge (as in Wikipedia), and shaping the flow of media (as in blogging or podcasting). A growing body of scholarship suggests potential benefits of these activities, including opportunities for peer-to-peer learning, development of skills useful in the modern workplace, and a more empowered conception of citizenship. Some argue that young people pick up these key skills and competencies on their own by interacting with popular culture; but the problems of unequal access, lack of media transparency, and the breakdown of traditional forms of socialization and professional training suggest a role for policy and pedagogical intervention.This report aims to shift the conversation about the "digital divide" from questions about access to technology to questions about access to opportunities for involvement in participatory culture and how to provide all young people with the chance to develop the cultural competencies and social skills needed. Fostering these skills, the authors argue, requires a systemic approach to media education; schools, afterschool programs, and parents all have distinctive roles to play.The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Reports on Digital Media and Learning...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262513623
    Schlagworte: Massenmedien; Schule; Zukunft; Medienpädagogik; Schulpädagogik; Neue Medien; Educational equipment & technology, computer-aided learning (CAL); Impact of science & technology on society
    Weitere Schlagworte: online media; youth
    Umfang: 1 Online-Ressource (145 p.)
  15. Confronting the Challenges of Participatory Culture
    Media Education for the 21st Century
    Autor*in: Jenkins, Henry
    Erschienen: 2009
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge ; OAPEN FOUNDATION, The Hague

    Many teens today who use the Internet are actively involved in participatory cultures—joining online communities (Facebook, message boards, game clans), producing creative work in new forms (digital sampling, modding, fan videomaking, fan fiction),... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Many teens today who use the Internet are actively involved in participatory cultures—joining online communities (Facebook, message boards, game clans), producing creative work in new forms (digital sampling, modding, fan videomaking, fan fiction), working in teams to complete tasks and develop new knowledge (as in Wikipedia), and shaping the flow of media (as in blogging or podcasting). A growing body of scholarship suggests potential benefits of these activities, including opportunities for peer-to-peer learning, development of skills useful in the modern workplace, and a more empowered conception of citizenship. Some argue that young people pick up these key skills and competencies on their own by interacting with popular culture; but the problems of unequal access, lack of media transparency, and the breakdown of traditional forms of socialization and professional training suggest a role for policy and pedagogical intervention. This report aims to shift the conversation about the "digital divide" from questions about access to technology to questions about access to opportunities for involvement in participatory culture and how to provide all young people with the chance to develop the cultural competencies and social skills needed. Fostering these skills, the authors argue, requires a systemic approach to media education; schools, afterschool programs, and parents all have distinctive roles to play. The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Reports on Digital Media and Learning...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  16. Reading in a Participatory Culture
    Remixing Moby-Dick in the English Classroom
    Autor*in: Jenkins, Henry
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Teachers College Press, New York

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780807754016
    Schriftenreihe: Language and Literacy
    Umfang: Online-Ressource (236 p)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record