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  1. How games move us
    emotion by design
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262534451
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324
    Auflage/Ausgabe: First MIT Press paperback edition
    Schriftenreihe: Playful thinking series
    Schlagworte: Video games; Video games; Computer games
    Umfang: xviii, 167 Seiten, Illustrationen
  2. How games move us
    emotion by design
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ; London, England

    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Fernsehen und Film, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780262034265; 9780262534451
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324
    Schriftenreihe: Playful thinking
    Schlagworte: Psychologie; Video games; Video games; Computer games; Design; Emotionales Verhalten; Computerspiel; Videospiel
    Umfang: xviii, 167 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  3. How games move us
    emotion by design
    Erschienen: 2017
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ; London, England

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780262534451; 9780262034265
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324
    Auflage/Ausgabe: First MIT paperback edition
    Schriftenreihe: Playful thinking
    Schlagworte: Psychologie; Video games; Video games; Computer games; Design; Emotionales Verhalten; Computerspiel; Videospiel
    Umfang: xviii, 167 Seiten, Illustrationen
  4. How games move us
    emotion by design
    Erschienen: 2017
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262534451
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324
    Auflage/Ausgabe: First MIT Press paperback edition
    Schriftenreihe: Playful thinking
    Schlagworte: Videospiel; Computerspiel; Design; Emotionales Verhalten;
    Umfang: xviii, 167 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 21 cm
  5. How games move us
    emotion by design
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  <<The>> MIT Press, Cambridge, Massachusetts

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262034265; 9780262534451
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324
    Schriftenreihe: Playful thinking
    Schlagworte: Videospiel; Computerspiel; Design; Emotionales Verhalten;
    Umfang: xviii, 167 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke (2017)

  6. Game usability
    advice from the experts for advancing UX strategy and practice in videogames
    Beteiligt: Isbister, Katherine (Hrsg.); Hodent, Celia (Hrsg.)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton

    This book introduces the basics in game usability and overall game UX mindset and techniques, as well as looking at current industry best practices and trends. Fully updated for its second edition, it includes practical advice on how to include... mehr

     

    This book introduces the basics in game usability and overall game UX mindset and techniques, as well as looking at current industry best practices and trends. Fully updated for its second edition, it includes practical advice on how to include usability in already tight development timelines, and how to advocate for UX and communicate results to higher-ups effectively. The book begins with an introduction to UX strategy considerations for games, and to UX design, before moving on to cover core user research and usability techniques as well as how to fit UX practices into the business process. It provides considerations of player differences and offers strategies for inclusion as well as chapters that give platform and context specific advice. With a wealth of new interviews with industry leaders and contributions from the very best in game UX, the book also includes brand new chapters on: * Accessibility * Mobile Game Usability * Data Science * Virtual and Augmented Reality * Esports This book will be vital reading for all professional game developers and game UX advocates, as well as those students aspiring to work in game development and game UX

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Isbister, Katherine (Hrsg.); Hodent, Celia (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780367624248; 0367624249; 9780367619923; 036761992X
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schlagworte: Computer games; Video games; Video games; Jeux d'ordinateur - Conception; Jeux vidéo - Conception; Jeux d'ordinateur - Programmation; Jeux vidéo - Programmation; Computer games - Design; Video games - Programming; Video games - Design
    Umfang: xiv, 438 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 26 cm
    Bemerkung(en):

    Previous edition: Amsterdam: Morgan Kaufmann, 2008

    Includes bibliographical references and index

    Introduction : What's New in This Edition, How to Read This Book / Katherine Isbister and Celia Hodent -- Advancing Game UX Maturity / Celia Hodent -- Interview with Anouk Ben-Tchavtchavadze, Senior UX Designer at Riot Games -- Interview with Mike Mariano, Senior UX/UI Designer at Roblox -- Interview with Laura Taylor, Senior UX Designer, Unity Technologies -- Usability and Game Feel / Steve Swink -- Interview with Jenova Chen, President and Creative Director for Thatgamecompany -- Games Research Evolution at Microsoft / Randy Pagulayan, Daniel V. Gunn, Deborah Hendersen, Melissa Boone, JJ Guajardo, Jessie Thomas, and Dennis Wixon -- Try One Yourself : A Guide to Running a Practice User Study / Katherine Isbister -- Heuristic UX Evaluation in Games / Noah Schaffer -- Let the Game Tester Do the Talking : Think Aloud and Interviewing to Learn About the Game Experience / Jettie Hoonhout -- How Bias Affects Games--and What You Can Do About It / Melissa Boone -- Working with Game Analysts and Data Scientists / Gaelle Arlaut -- Physiological Measures for Game Evaluation / Regan Mandryk and Madison Klarkowski -- Integrating UX Practices into the Production Pipeline / Heather Chandler -- Interview with Nana Wallace, Senior Director, User Research at PlayStation (US), and Rob Johnson, User Research Manager at PlayStation (UK) -- Interview with Joe Florey, Senior User Researcher at PlayStation (UK) -- Interview with Alexandra Perry, Producer at Media Molecule -- Interview with Tobi Saulnier, Founder and CEO of 1st Playable Productions -- Trust and Safety and Fair Play in Video Games : Intentionally Designing Positive Communities / Carlos Figueiredo -- Accessibility Then and Now : History, Myths, Considerations, and Tools / Ian Hamilton -- Reframing Inclusion : The Case for Allyship / Jessica Murrey -- Interview with Tülay McNally, Director of Inclusive Design and Product Development at Electronics Arts -- Interview with Trinidad Hermida, Founder & CEO, The Hermida Company LLC and Co-Founder, Mr. Augmented. Former Head of Diversity and Inclusion at Niantic -- Interview with Jessica Zammit, UX Researcher at Mighty Kingdom, and Director at Represent Me -- Interview with Kishonna Gray, Assistant Professor at the University of Illinois at Chicago -- Interview with Nick Yee, Co-Founder of Quantic Foundry -- Interview with Roppyaku Tsurumi, Japanese Game Producer and designer, by Kenji Ono, Game Journalist, IGDA Japan -- Interview with Kate Edwards, CEO and Principal Consultant of Geogrify -- Mobile Game Usability : Design and Research / Holly Grothues, Andrea Abney, Ryan Boughter -- Designing for "Everyone" : The Triumph of Casual Mechanics / Nicholas Fortugno -- The Design of Virtual and Augmented Realities / Alexandria Heston -- The Esports Experience : Fan, Player, and Beyond / Laura Levy, Sven Charleer, Taylor Dale Wright -- Interview with Erin drake Kajioka, Senior Staff Interaction Designer at Google -- Interview with Nicolas Pouard, Vice President, Strategic Innovation Lab, Ubisoft -- Interview with Phylissa Li, Principal Design Architect at Roblox -- (Re)Discovering the Rich History of Games User Research : An "Undisciplined" Approach / Bridget Hapner and Carly A. Kocurek -- Interview with Yvonne Rogers, Director of UCLIC, University College London -- How to Keep Up with What's Happening and Last Comments / Celia Hodent and Katherine Isbister.

  7. Game usability
    advice from the experts for advancing the player experience
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Elsevier [u.a.], Amsterdam [u.a.]

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780123744470
    RVK Klassifikation: ST 252 ; SU 500
    Schlagworte: Computer games; Computer games
    Umfang: X, 388 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  8. How games move us
    emotion by design
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ; London, England

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780262034265; 9780262534451
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324
    Schriftenreihe: Playful thinking
    Schlagworte: Psychologie; Video games; Video games; Computer games; Design; Emotionales Verhalten; Computerspiel; Videospiel
    Umfang: xviii, 167 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  9. Better game characters by design
    a psychological approach
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Elsevier Morgan Kaufmann, Amsterdam [u.a.]

    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1558609210; 9781558609211; 9780123695352; 012369535X
    RVK Klassifikation: AP 99550 ; SU 500
    Schriftenreihe: The Morgan Kaufmann series in interactive 3D technology
    Schlagworte: Gesellschaft; Psychologie; Computer games; Computer games; Computerspiel; Spielfigur; Charakterisierung
    Umfang: XXVII, 336 S., Ill.
  10. Game usability
    advice from the experts for advancing UX strategy and practice in videogames
    Beteiligt: Isbister, Katherine (HerausgeberIn); Hodent, Celia (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton

    This book introduces the basics in game usability and overall game UX mindset and techniques, as well as looking at current industry best practices and trends. Fully updated for its second edition, it includes practical advice on how to include... mehr

    Universitätsbibliothek Ilmenau
    MDW AP 15963 I76(2)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Schloss Dagstuhl - Leibniz-Zentrum für Informatik, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    This book introduces the basics in game usability and overall game UX mindset and techniques, as well as looking at current industry best practices and trends. Fully updated for its second edition, it includes practical advice on how to include usability in already tight development timelines, and how to advocate for UX and communicate results to higher-ups effectively. The book begins with an introduction to UX strategy considerations for games, and to UX design, before moving on to cover core user research and usability techniques as well as how to fit UX practices into the business process. It provides considerations of player differences and offers strategies for inclusion as well as chapters that give platform and context specific advice. With a wealth of new interviews with industry leaders and contributions from the very best in game UX, the book also includes brand new chapters on: * Accessibility * Mobile Game Usability * Data Science * Virtual and Augmented Reality * Esports This book will be vital reading for all professional game developers and game UX advocates, as well as those students aspiring to work in game development and game UX

     

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      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Isbister, Katherine (HerausgeberIn); Hodent, Celia (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780367624248; 0367624249; 9780367619923; 036761992X
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schlagworte: Computer games; Video games; Video games; Jeux d'ordinateur - Conception; Jeux vidéo - Conception; Jeux d'ordinateur - Programmation; Jeux vidéo - Programmation; Computer games - Design; Video games - Programming; Video games - Design
    Umfang: xiv, 438 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 26 cm
    Bemerkung(en):

    Previous edition: Amsterdam: Morgan Kaufmann, 2008

    Includes bibliographical references and index

    Introduction : What's New in This Edition, How to Read This Book / Katherine Isbister and Celia Hodent -- Advancing Game UX Maturity / Celia Hodent -- Interview with Anouk Ben-Tchavtchavadze, Senior UX Designer at Riot Games -- Interview with Mike Mariano, Senior UX/UI Designer at Roblox -- Interview with Laura Taylor, Senior UX Designer, Unity Technologies -- Usability and Game Feel / Steve Swink -- Interview with Jenova Chen, President and Creative Director for Thatgamecompany -- Games Research Evolution at Microsoft / Randy Pagulayan, Daniel V. Gunn, Deborah Hendersen, Melissa Boone, JJ Guajardo, Jessie Thomas, and Dennis Wixon -- Try One Yourself : A Guide to Running a Practice User Study / Katherine Isbister -- Heuristic UX Evaluation in Games / Noah Schaffer -- Let the Game Tester Do the Talking : Think Aloud and Interviewing to Learn About the Game Experience / Jettie Hoonhout -- How Bias Affects Games--and What You Can Do About It / Melissa Boone -- Working with Game Analysts and Data Scientists / Gaelle Arlaut -- Physiological Measures for Game Evaluation / Regan Mandryk and Madison Klarkowski -- Integrating UX Practices into the Production Pipeline / Heather Chandler -- Interview with Nana Wallace, Senior Director, User Research at PlayStation (US), and Rob Johnson, User Research Manager at PlayStation (UK) -- Interview with Joe Florey, Senior User Researcher at PlayStation (UK) -- Interview with Alexandra Perry, Producer at Media Molecule -- Interview with Tobi Saulnier, Founder and CEO of 1st Playable Productions -- Trust and Safety and Fair Play in Video Games : Intentionally Designing Positive Communities / Carlos Figueiredo -- Accessibility Then and Now : History, Myths, Considerations, and Tools / Ian Hamilton -- Reframing Inclusion : The Case for Allyship / Jessica Murrey -- Interview with Tülay McNally, Director of Inclusive Design and Product Development at Electronics Arts -- Interview with Trinidad Hermida, Founder & CEO, The Hermida Company LLC and Co-Founder, Mr. Augmented. Former Head of Diversity and Inclusion at Niantic -- Interview with Jessica Zammit, UX Researcher at Mighty Kingdom, and Director at Represent Me -- Interview with Kishonna Gray, Assistant Professor at the University of Illinois at Chicago -- Interview with Nick Yee, Co-Founder of Quantic Foundry -- Interview with Roppyaku Tsurumi, Japanese Game Producer and designer, by Kenji Ono, Game Journalist, IGDA Japan -- Interview with Kate Edwards, CEO and Principal Consultant of Geogrify -- Mobile Game Usability : Design and Research / Holly Grothues, Andrea Abney, Ryan Boughter -- Designing for "Everyone" : The Triumph of Casual Mechanics / Nicholas Fortugno -- The Design of Virtual and Augmented Realities / Alexandria Heston -- The Esports Experience : Fan, Player, and Beyond / Laura Levy, Sven Charleer, Taylor Dale Wright -- Interview with Erin drake Kajioka, Senior Staff Interaction Designer at Google -- Interview with Nicolas Pouard, Vice President, Strategic Innovation Lab, Ubisoft -- Interview with Phylissa Li, Principal Design Architect at Roblox -- (Re)Discovering the Rich History of Games User Research : An "Undisciplined" Approach / Bridget Hapner and Carly A. Kocurek -- Interview with Yvonne Rogers, Director of UCLIC, University College London -- How to Keep Up with What's Happening and Last Comments / Celia Hodent and Katherine Isbister.

  11. How games move us
    emotion by design
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, MA ; ProQuest E-Book Central, London, England

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324
    Schriftenreihe: Playful thinking
    Schlagworte: Videospiel; Computerspiel; Design; Gefühl; Psychologie; Emotionales Verhalten
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 167 Seiten), Illustrationen
  12. How games move us
    emotion by design
    Erschienen: 2017
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    00/HA Barkmann, J. /FB GW
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für empirische Ästhetik, Bibliothek
    AP 15963 isb 2017
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    Dienstzimmer: 14/X.e. 4. 41
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Kunsthochschulbibliothek
    75 Kun 478 ISB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    K 12.51/21
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 AP 15963 I76
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262034265; 9780262534451
    RVK Klassifikation: ST 324 ; AP 15963
    Schriftenreihe: Playful thinking
    Schlagworte: Videospiel; Computerspiel; Design; Gefühl; Psychologie; Emotionales Verhalten
    Umfang: xviii, 167 Seiten, Illustrationen
  13. Game usability
    advancing the player experience
    Erschienen: 2008
    Verlag:  CRC Press [u.a.], Boca Raton, Fla. [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Informatikbibliothek
    K.8-12
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Schaffer, Noah
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780123744470; 0123744474
    RVK Klassifikation: ST 252
    Schlagworte: Computerspiel; Benutzerfreundlichkeit
    Umfang: X, 388 S., Ill., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  14. Better game characters by design
    a psychological approach
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Elsevier Morgan Kaufmann, Amsterdam [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek, Teilbibliotheken Garching
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1558609210; 9781558609211; 9780123695352; 012369535X
    RVK Klassifikation: AP 99550 ; SU 500
    Schriftenreihe: The Morgan Kaufmann series in interactive 3D technology
    Schlagworte: Gesellschaft; Psychologie; Computer games; Computer games; Computerspiel; Spielfigur; Charakterisierung
    Umfang: XXVII, 336 S., Ill.
  15. How games move us
    emotion by design
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Macromedia Library Leipzig
    AP 15963
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    24-981
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 AP 15963 I76
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    psy 950 DF 8276
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    AP 15963 ISB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    AP 15963 I76
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Mag Lb 5650
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262534451
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324
    Auflage/Ausgabe: First MIT Press paperback edition
    Schriftenreihe: Playful thinking series
    Schlagworte: Video games; Video games; Computer games
    Umfang: xviii, 167 Seiten, Illustrationen
  16. Better game characters by design
    a psychological approach
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Morgan Kaufmann [u.a.], San Francisco, Calif.

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    hs 2526
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    n 581/169
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    $BCh 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A ISB 38169
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 15944 I76
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    T 06 B 7975
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Macromedia Library Leipzig
    ST 324
    keine Fernleihe
    Universität des Saarlandes, Campusbibliothek für Informatik und Mathematik, Fachrichtung 6.2 Informatik
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Schloss Dagstuhl - Leibniz-Zentrum für Informatik, Bibliothek
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    219 378
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    DEB 100 0540-01
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    DEB 100 0540-02
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1558609210; 012369535X; 9781558609211; 9780123695352
    Weitere Identifier:
    9781558609211
    2005024294
    RVK Klassifikation: AP 99550 ; SU 500
    Schriftenreihe: The Morgan Kaufmann series in interactive 3D technology
    Schlagworte: Computer games; Computer games
    Umfang: XXVII, 336 S, Ill
  17. How games move us
    emotion by design
    Erschienen: 2016
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 969315
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    $BCh 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    AP 15963 I76
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    TM 2018/150
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    ST 324 I76 H8
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2016/2743
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    University of Europe for Applied Sciences GmbH, Campus Hamburg, Bibliothek
    CT - 4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Hg 5314
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    AP 15963 24
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    SU 500 008 2016
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule der Bildenden Künste Saar, Bibliothek
    EDV#III#57
    keine Fernleihe
    Deutsche Universität für Verwaltungswissenschaften Speyer, Universitätsbibliothek
    D II s 3553
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Schloss Dagstuhl - Leibniz-Zentrum für Informatik, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    DED 200 0732
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    DED 200 0732:02
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0262034263; 9780262034265; 9780262534451
    Weitere Identifier:
    9780262034265
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324 ; SU 500
    Schriftenreihe: Playful thinking series
    Schlagworte: Video games; Video games; Computer games
    Umfang: xviii, 167 Seiten, Illustrationen, 21 cm
  18. Better game characters by design
    a psychological approach
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Morgan Kaufmann, Amsterdam [u.a.]

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781558609211; 1558609210
    RVK Klassifikation: AP 99550 ; SU 500
    Schriftenreihe: The Morgan Kaufmann series in interactive 3D technology
    Schlagworte: Computer games; Computer games
    Umfang: XXVII, 336 S., Ill., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  19. Game usability
    advice from the experts for advancing the player experience
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Elsevier/Morgan Kaufmann, Boca Raton, Fla. [u.a.]

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    n 581/833
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    com 595/25
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A ISB 42550
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    267 204
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    DED 200 0683
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0123744474; 9780123744470
    RVK Klassifikation: ST 252
    Schlagworte: Computer games; Computer games
    Umfang: X, 388 S, Ill., graph. Darst., 24cm