Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 17 von 17.

  1. Aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  de Gruyter, Berlin [u.a.]

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kelly, Eugene
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783110275711; 3110275716
    RVK Klassifikation: CI 2404
    Schlagworte: Aesthetics; Aesthetics; Ästhetik; Schönheit; Ästhetik; Kunst
    Umfang: XXXII, 525 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

  2. Aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin/Boston

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kelly, Eugene (Verfasser eines Vorworts)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110381344; 3110381346
    Weitere Identifier:
    9783110381344
    Schlagworte: Ästhetik
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)PHI001000; Ästhetik; 20. Jahrhundert; EBK: eBook; (VLB-WN)9526
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  3. Aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin/Boston

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kelly, Eugene (Verfasser eines Vorworts)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110276015; 3110276011
    Weitere Identifier:
    9783110276015
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)PHI001000; Ästhetik; 20. Jahrhundert; (VLB-WN)9526
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  4. Aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kelly, Eugene (Übersetzer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110275711; 3110275716
    Weitere Identifier:
    9783110275711
    Schlagworte: Ästhetik
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Hardback; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (VLB-WN)1526: Hardcover, Softcover / Philosophie/20., 21. Jahrhundert; (BISAC Subject Heading)PHI001000; Ästhetik; 20. Jahrhundert; EBK: eBook
    Umfang: XXXII, 525 S., 24 cm
  5. Aesthetics
    Erschienen: 2014; ©2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin [u.a.]

    The book is the first English translation of Nicolai Hartmann's seminal book which addresses all philosophical questions of the arts. It will be of value to graduate students in philosophy, scholars concerned with 20th century Continental philosophy,... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    The book is the first English translation of Nicolai Hartmann's seminal book which addresses all philosophical questions of the arts. It will be of value to graduate students in philosophy, scholars concerned with 20th century Continental philosophy, students of aesthetics and art history and criticism, and persons in and out of academic philosophy who wish to develop their aesthetic understanding and responsiveness to art and music Biographical note: Eugene Kelly, New York Institute of Technology,USA.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hartmann, Nicolai
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110276015
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: CI 2404
    Schriftenreihe: De Gruyter eBook-Paket Philosophie
    Schlagworte: Aesthetics; Ästhetik; PHILOSOPHY / Aesthetics
    Umfang: Online-Ressource (532 S.)
  6. Aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kelly, Eugene; Kelly, Eugene
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110275711
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Philosophie und Psychologie (100)
    Schlagworte: Ästhetik
    Umfang: Online-Ressource (532 S.)
  7. Aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin [u.a.]

    Max-Planck-Institut für empirische Ästhetik, Bibliothek
    CC 6900 har 2014 -1
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kelly, Eugene (Übers.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110275711; 3110275716
    Weitere Identifier:
    9783110275711
    DDC Klassifikation: Philosophie und Psychologie (100)
    Schlagworte: Ästhetik
    Umfang: XXXII, 525 S., 24 cm
  8. Aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  de Gruyter, Berlin [u.a.]

    The book is the first English translation of Nicolai Hartmann's seminal book which addresses all philosophical questions of the arts. It will be of value to graduate students in philosophy, scholars concerned with 20th century Continental philosophy,... mehr

    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2015/3432
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 C 3466
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    55 A 1082
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The book is the first English translation of Nicolai Hartmann's seminal book which addresses all philosophical questions of the arts. It will be of value to graduate students in philosophy, scholars concerned with 20th century Continental philosophy, students of aesthetics and art history and criticism, and persons in and out of academic philosophy who wish to develop their aesthetic understanding and responsiveness to art and music

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kelly, Eugene (Übers.); Hartmann, Nicolai; Hartmann, Nicolai
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3110275716; 9783110275711
    Weitere Identifier:
    9783110275711
    RVK Klassifikation: CI 2404
    Schlagworte: Aesthetics
    Umfang: XXXII, 525 S., 24 cm
  9. Aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110275711; 9783110276015; 9783110276022
    RVK Klassifikation: CC 6900
    DDC Klassifikation: Philosophie und Psychologie (100)
    Schlagworte: Schönheit; Kunst; Ästhetik
    Weitere Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (532 S.)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Biographical note: Eugene Kelly, New York Institute of Technology,USA.

  10. Aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110276015; 9783110276022
    RVK Klassifikation: CI 2404
    Schlagworte: Kunst; Ästhetik; Schönheit
    Weitere Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (532 S.)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Biographical note: Eugene Kelly, New York Institute of Technology,USA.

  11. Aesthetics
    Erschienen: [2014]; © 2014
    Verlag:  De Gruyter, Boston

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kelly, Eugene
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110275711; 9783110276015
    Schlagworte: Ästhetik; Aesthetics; Schönheit; Kunst; Ästhetik
    Umfang: 1 online resource (558 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  12. Aesthetics
    Erschienen: [2014]; ©2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    The book is the first English translation of Nicolai Hartmann's final book, published in 1953. It will be of value to graduate students in philosophy, scholars concerned with 20th century Continental philosophy, students of aesthetics and art history... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The book is the first English translation of Nicolai Hartmann's final book, published in 1953. It will be of value to graduate students in philosophy, scholars concerned with 20th century Continental philosophy, students of aesthetics and art history and criticism, and persons in and out of academic philosophy who wish to develop their aesthetic understanding and responsiveness to art and music. Aesthetics, Hartmann believes, centers on the phenomenon of beauty, and art "objectivates" beauty, but beauty exists only for a prepared observer. Part One explores the act of aesthetic appreciation and its relation to the aesthetic object. It discovers phenomenologically determinable levels of apprehension. Beauty appears when an observer peers through the physical foreground of the work into the strata upon which form has been bestowed by an artist in the process of expressing some theme.- The theory of the stratification of aesthetic objects is perhaps Hartmann's most original and fundamental contribution to aesthetics. He makes useful and perceptive distinctions between the levels in which beauty is given to perception by nature, in the performing and the plastic arts, and in literature of all kinds. Part Two develops the phenomenology of beauty in each of the fine arts. Then Hartmann explores some traditional categories of European aesthetics, most centrally those of unity of value and of truth in art. Part Three discusses the forms of aesthetic values. Hartmann contrasts aesthetic values with moral values, and this exploration culminates in an extensive phenomenological exhibition of three specific aesthetic values, the sublime, the charming, and the comic. A brief appendix, never completed by the author, contains some reflections upon the ontological implications of aesthetics.- Engaged in constant dialogue with thinkers of the past, especially with Aristotle, Kant and Hegel, Hartmann corrects and develops their insights by reference to familiar phenomena of art, especially with Shakespeare, Rembrandt and Greek sculpture and architecture. In the course of his analysis, he considers truth in art (the true-to-life and the essential truth), the value of art, and the relation of art and morality. The work stands with other great 20th century contributors to art theory and philosophical aesthetics: Heidegger, Sartre, Croce, Adorno, Ingarden, and Benjamin, among others

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110276015
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: CI 2404
    Weitere Schlagworte: 20. Jahrhundert; Ästhetik; Ästhetik; PHILOSOPHY / Aesthetics
    Umfang: 1 online resource (557 p.)
  13. Aesthetics
    Erschienen: [2014]; ©2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    The book is the first English translation of Nicolai Hartmann's final book, published in 1953. It will be of value to graduate students in philosophy, scholars concerned with 20th century Continental philosophy, students of aesthetics and art history... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    The book is the first English translation of Nicolai Hartmann's final book, published in 1953. It will be of value to graduate students in philosophy, scholars concerned with 20th century Continental philosophy, students of aesthetics and art history and criticism, and persons in and out of academic philosophy who wish to develop their aesthetic understanding and responsiveness to art and music. Aesthetics, Hartmann believes, centers on the phenomenon of beauty, and art "objectivates" beauty, but beauty exists only for a prepared observer. Part One explores the act of aesthetic appreciation and its relation to the aesthetic object. It discovers phenomenologically determinable levels of apprehension. Beauty appears when an observer peers through the physical foreground of the work into the strata upon which form has been bestowed by an artist in the process of expressing some theme.- The theory of the stratification of aesthetic objects is perhaps Hartmann's most original and fundamental contribution to aesthetics. He makes useful and perceptive distinctions between the levels in which beauty is given to perception by nature, in the performing and the plastic arts, and in literature of all kinds. Part Two develops the phenomenology of beauty in each of the fine arts. Then Hartmann explores some traditional categories of European aesthetics, most centrally those of unity of value and of truth in art. Part Three discusses the forms of aesthetic values. Hartmann contrasts aesthetic values with moral values, and this exploration culminates in an extensive phenomenological exhibition of three specific aesthetic values, the sublime, the charming, and the comic. A brief appendix, never completed by the author, contains some reflections upon the ontological implications of aesthetics.- Engaged in constant dialogue with thinkers of the past, especially with Aristotle, Kant and Hegel, Hartmann corrects and develops their insights by reference to familiar phenomena of art, especially with Shakespeare, Rembrandt and Greek sculpture and architecture. In the course of his analysis, he considers truth in art (the true-to-life and the essential truth), the value of art, and the relation of art and morality. The work stands with other great 20th century contributors to art theory and philosophical aesthetics: Heidegger, Sartre, Croce, Adorno, Ingarden, and Benjamin, among others

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110276015
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: CI 2404
    Schlagworte: 20. Jahrhundert; Ästhetik; PHILOSOPHY / Aesthetics
    Umfang: 1 online resource (557 p.)
  14. Aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin/Boston

    10 The Aesthetics of Form and of Expression11 Psychological and Phenomenological Aesthetics; 12 Mode of Being and Structure of the Aesthetic Object; 13 Reality and Illusion, De-actualization and Appearance; 14 Imitation and Creativity; Part One: The... mehr

    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    10 The Aesthetics of Form and of Expression11 Psychological and Phenomenological Aesthetics; 12 Mode of Being and Structure of the Aesthetic Object; 13 Reality and Illusion, De-actualization and Appearance; 14 Imitation and Creativity; Part One: The Relationship of Appearance; First Section: The Structure of the Aesthetical Act; Chapter 1: On Perception in General; a) Looking through; b) The perceptual field as practically selected; c) Emotional components; Chapter 2: Aesthetic Perception; a) Return to the original attitude; b) The given-with and the process of revelation C) Dwelling upon the "picture"d) The guidance of perception in the aesthetical relation; Chapter 3: Pleasure in Beholding; a) The conservation of the dynamic-emotional element in aesthetic perception; b) Perception and beholding; c) The role of vital and moral feeling of values; d) Pleasure, delight, enjoyment; e) Kant's doctrine of aesthetic pleasure; Second Section: The Structure of the Aesthetic Object; Chapter 4: Connection to the Analysis of the Act; a) Two kinds of looking and two strata of the object; b) The necessary correction of Hegel's "shining-forth of the idea C) The place of aesthetically autonomous pleasureChapter 5: The Law of Objectivation; a) The role of "matter"; b) The spiritual content and the living spirit; c) Being in itself and being for us in the objectivated spirit; d) Foreground and background; Chapter 6: Foreground and Background in the Representational Arts; a) On ordering the problem and its investigation; b) Stratification in the plastic arts; c) Drawing and painting; d) The fundamental relation in the art of poetry; e) The objective middle stratum of poetic works; f) Theater and the art of the actor G) Actualization and de-actualizationChapter 7: Foreground and Background in the Non-representational Arts; a) Free play with form; b) Beauty in music; c) The phenomenon of the background in music; d) Composition and musical execution; e) On the appearing background in architecture; f) Practical purpose and free form; g) The place of ornament; Third Section: Beauty in Nature and in the Human World; Chapter 8: The Living Human Being as a Thing of Beauty; a) Human beauty as appearance; b) Beauty in relation to moral and to vital values; c) The appearance of the type Translator's Introduction: Hartmann on the Mystery and Value of Art; Introduction; 1 The Aesthetical Attitude and Aesthetics as Knowledge; 2 Laws of Beauty and Knowledge of Them; 3 Beauty as the Universal Object of Aesthetics; 4 Aesthetical Acts and Aesthetic Object. Four-Part Analysis; 5 Separation from and Attachment to Life; 6 Form and Content, Matter and Material; 7 Intuition, Enjoyment, Assessment, and Productivity; 8 Beauty in Nature, Human Beauty, and Beauty in Art; 9 Idealistic Metaphysics of the Beauty; Intellectualism and the Focus upon Material Content The book is the first English translation of Nicolai Hartmann's seminal book which addresses all philosophical questions of the arts. It will be of value to graduate students in philosophy, scholars concerned with 20th century Continental philosophy, students of aesthetics and art history and criticism, and persons in and out of academic philosophy who wish to develop their aesthetic understanding and responsiveness to art and music

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 311027602X; 9783110276022
    Weitere Identifier:
    9783110381344
    Schlagworte: Aesthetics; PHILOSOPHY ; Metaphysics; Aesthetics; Ästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (558 pages)
    Bemerkung(en):

    D) Situation and drama in life

    Includes bibliographical references and index

  15. Aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Walter de Gruyter & Co., Berlin [u.a.]

    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Weitere Identifier:
    9783110275711
    Schlagworte: Ästhetik
    Umfang: XXXII, 525 Seiten
  16. Aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  De Gruyter, Boston ; [ProQuest], [Ann Arbor, Michigan]

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kelly, Eugene (Übersetzer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110276015
    Weitere Identifier:
    9783110276015
    DDC Klassifikation: Philosophie und Psychologie (100)
    Schlagworte: Ästhetik
    Umfang: 1 online resource (558 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Description based on print version record

  17. Aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Biographical note: Eugene Kelly, New York Institute of Technology,USA. The book is the first English translation of Nicolai Hartmann's seminal book which addresses all philosophical questions of the arts. It will be of value to graduate students in... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Biographical note: Eugene Kelly, New York Institute of Technology,USA. The book is the first English translation of Nicolai Hartmann's seminal book which addresses all philosophical questions of the arts. It will be of value to graduate students in philosophy, scholars concerned with 20th century Continental philosophy, students of aesthetics and art history and criticism, and persons in and out of academic philosophy who wish to develop their aesthetic understanding and responsiveness to art and music

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110275711
    Weitere Identifier:
    9783110276015
    RVK Klassifikation: CI 2404
    Schlagworte: Ästhetik;
    Umfang: Online-Ressource (532 S.)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Translator's Introduction: Hartmann on the Mystery and Value of Art; Introduction; 1 The Aesthetical Attitude and Aesthetics as Knowledge; 2 Laws of Beauty and Knowledge of Them; 3 Beauty as the Universal Object of Aesthetics; 4 Aesthetical Acts and Aesthetic Object. Four-Part Analysis; 5 Separation from and Attachment to Life; 6 Form and Content, Matter and Material; 7 Intuition, Enjoyment, Assessment, and Productivity; 8 Beauty in Nature, Human Beauty, and Beauty in Art; 9 Idealistic Metaphysics of the Beauty; Intellectualism and the Focus upon Material Content

    10 The Aesthetics of Form and of Expression11 Psychological and Phenomenological Aesthetics; 12 Mode of Being and Structure of the Aesthetic Object; 13 Reality and Illusion, De-actualization and Appearance; 14 Imitation and Creativity; Part One: The Relationship of Appearance; First Section: The Structure of the Aesthetical Act; Chapter 1: On Perception in General; a) Looking through; b) The perceptual field as practically selected; c) Emotional components; Chapter 2: Aesthetic Perception; a) Return to the original attitude; b) The given-with and the process of revelation

    c) Dwelling upon the "picture"d) The guidance of perception in the aesthetical relation; Chapter 3: Pleasure in Beholding; a) The conservation of the dynamic-emotional element in aesthetic perception; b) Perception and beholding; c) The role of vital and moral feeling of values; d) Pleasure, delight, enjoyment; e) Kant's doctrine of aesthetic pleasure; Second Section: The Structure of the Aesthetic Object; Chapter 4: Connection to the Analysis of the Act; a) Two kinds of looking and two strata of the object; b) The necessary correction of Hegel's "shining-forth of the idea"

    c) The place of aesthetically autonomous pleasureChapter 5: The Law of Objectivation; a) The role of "matter"; b) The spiritual content and the living spirit; c) Being in itself and being for us in the objectivated spirit; d) Foreground and background; Chapter 6: Foreground and Background in the Representational Arts; a) On ordering the problem and its investigation; b) Stratification in the plastic arts; c) Drawing and painting; d) The fundamental relation in the art of poetry; e) The objective middle stratum of poetic works; f) Theater and the art of the actor

    g) Actualization and de-actualizationChapter 7: Foreground and Background in the Non-representational Arts; a) Free play with form; b) Beauty in music; c) The phenomenon of the background in music; d) Composition and musical execution; e) On the appearing background in architecture; f) Practical purpose and free form; g) The place of ornament; Third Section: Beauty in Nature and in the Human World; Chapter 8: The Living Human Being as a Thing of Beauty; a) Human beauty as appearance; b) Beauty in relation to moral and to vital values; c) The appearance of the type

    d) Situation and drama in life