Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Closing the gender STEM gap
    a large-scale randomized-controlled trial in elementary schools
    Erschienen: August 2022
    Verlag:  Vienna University of Economics and Business, Wien

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 257
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Department of Economics working paper / Vienna University of Economics and Business ; no. 329
    Schlagworte: STEM; digital intervention; gender equality; field experiment
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 54 Seiten), Illustrationen
  2. Closing the gender STEM gap
    a large-scale randomize-controlled trial in elementary schools
    Erschienen: August 2022
    Verlag:  CESifo, Center for Economic Studies & Ifo Institute, Munich, Germany

    We examine individual-level determinants of interest in STEM and analyze whether a digital web application for elementary-school children can increase children's interest in STEM with a specific focus on narrowing the gender gap. Coupling a... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 63
    keine Fernleihe

     

    We examine individual-level determinants of interest in STEM and analyze whether a digital web application for elementary-school children can increase children's interest in STEM with a specific focus on narrowing the gender gap. Coupling a randomized-controlled trial with experimental lab and survey data, we analyze the effect of the digital intervention and shed light on the mechanisms. We confirm the hypothesis that girls demonstrate a lower overall interest in STEM than boys. Moreover, girls are less competitive and exhibit less pronounced math confidence than boys at the baseline. Our treatment increases girls' interest in STEM and decreases the gender gap via an increase in STEM confidence. Our findings suggest that an easy-to-implement digital intervention has the potential to foster gender equality for young children and can potentially contribute to a reduction of gender inequalities in the labor market such as occupational sorting and the gender wage gap later in life.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/265942
    Schriftenreihe: CESifo working paper ; no. 9907 (2022)
    Schlagworte: STEM; digital intervention; gender equality; field experiment
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 54 Seiten), Illustrationen
  3. Can being competitive but unsuccessful harm you, even more so if you are a woman?
    Erschienen: October 2023
    Verlag:  Vienna University of Economics and Business, Department of Strategy and Innovation, Wien

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 700
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Department of Strategy and Innovation working paper / WU Vienna University of Economics and Business ; no. 2023, 02
    Schlagworte: Gender; Competition; Backlash; Experiment
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 70 Seiten), Illustrationen
  4. A guide to conducting school experiments
    expert insights and best practices for effective implementation
    Erschienen: June 12, 2023
    Verlag:  University of Stavanger, Stavanger

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VSP 2104
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: UiS working papers in economics and finance ; 2023, 02
    Schlagworte: school experiments; guide; internal validity; survey
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 28 Seiten), Illustrationen
  5. Work motivation and teams
    Erschienen: [August 16, 2018]
    Verlag:  CDR, Copenhagen

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Speicherung
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Discussion papers / Department of Economics, University of Copenhagen ; no. 18, 08
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 45 Seiten), Illustrationen