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  1. Market risk
    exponential weighting in the value-at-risk calculation
    Erschienen: August 2020
    Verlag:  Technische Universität Dresden, Faculty of Business and Economics, [Dresden]

    When measuring market risk, credit institutions and Alternative Investment Fund Managers may deviate from equally weighting historical data in their Value-at-Risk calculation and instead use an exponential time series weighting. The use of... mehr

    Zugang:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 550
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    When measuring market risk, credit institutions and Alternative Investment Fund Managers may deviate from equally weighting historical data in their Value-at-Risk calculation and instead use an exponential time series weighting. The use of exponential weighting in the Value-at-Risk calculation is very popular because it takes into account changes in market volatility (immediately) and can therefore quickly adapt to VaR. In less volatile market phases, this leads to a reduction in VaR and thus to lower own funds requirements for credit institutions. However, in the exponential weighting a high volatility in the past is quickly forgotten and the VaR can be underestimated when using exponential weighting and the VaR may be underestimated. To prevent this, credit institutions or Alternative Investment Fund Managers are not completely free to choose a weighting (decay) factor. This article describes the legal requirements and deals with the calculation of the permissible weighting factor. As an example we use the exchange rate between Euro and Polish zloty to estimate the Value-at-Risk. We show the calculation of the weighting factor with two different approaches. This article also discusses exceptions to the general legal requirements

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/224735
    RVK Klassifikation: QC 000
    Schriftenreihe: CEPIE working paper ; no. 20, 04
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 15 Seiten)
  2. 25 Jahre Corporate Wording
    Kommunikation industrialisieren : strukturiert texten, Inhalte wiederverwenden : Förster & Förster Jubiläumsschuber
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Frankfurter Allgemeine Buch, Frankfurt am Main

  3. Corporate Wording 3.0
    Kommunikation industrialisieren, strukturiert texten, Inhalte wiederverwenden
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Frankfurter Allgemeine Buch, Frankfurt am Main

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783956010460
    Schriftenreihe: 25 Jahre Corporate Wording / Hans-Peter Förster
    Umfang: 211 Seiten, Illustrationen, 23 cm
  4. Kundenkommunikation
    E-Mails, Briefe und Kampagnen : Multi-Channel-Methoden für Print und Digital
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Frankfurter Allgemeine Buch, Frankfurt am Main

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783956010330
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: 25 Jahre Corporate Wording / Hans-Peter Förster
    Schlagworte: Kundenmanagement; Kommunikation
    Weitere Schlagworte: (BISAC Subject Heading)POL028000; 3.0 Kommunikation; Closed-Loop; Closed-Loop-Strategie; Dialog; Erfolg; Führung; Gießkannenprinzip; Kampagnen; Kommunikation; Kontakt; Kontaktweg; Kunden; Kundenbindung; Kundendialog; Kundenkontakt; Mailings; Schriftverkehr; Schriftverkehrswissen; Stilrichtung; Strategie; Streuverlust; Textbausteine; Time-to-market; kommunikativ; schriftlich
    Umfang: 173 Seiten, Illustrationen, 23 cm
  5. Corporate Wording 3.0
    Kommunikation industrialisieren, strukturiert texten, Inhalte wiederverwenden ; das Standardwerk seit 20 Jahren ; jetzt mit Startpaketen für die praktische Arbeit
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Frankfurter Allg. Buch, Frankfurt, M.

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783956010460
    Weitere Identifier:
    9783956010460
    Schlagworte: Unternehmen; Kommunikation; Textproduktion
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Hardback; CI; Kommunikation; Korrespondenz; Schreiben; Corporate Wording; Unternehmenskommunikation; Corporate Identity; (VLB-WN)1742: Hardcover, Softcover / Medien, Kommunikation/Journalistik
    Umfang: 211 S., Ill., graph. Darst., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben. - Zusätzliches Online-Angebot unter www.wording.de/startpakete

  6. Corporate Wording® 3.0
    Kommunikation industrialisieren ; strukturiert texten, Inhalte wiederverwenden ; das Standardwerk seit 20 Jahren ; jetzt mit Startpaketen für die praktische Arbeit
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Frankfurter Allg. Buch, Frankfurt am Main

    Stadtbibliothek Bremen, Zentralbibliothek
    BWL 37
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    TFF 117 : F55
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    2014:1968
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    AMA-C 58
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3956010469; 9783956010460
    RVK Klassifikation: AK 39580 ; QP 637
    Schlagworte: Unternehmen; Kommunikation; Textproduktion;
    Umfang: 211 S., Ill., Kt.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. 206 - 207