Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 26.

  1. Shakespeare in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (HerausgeberIn); Lütge, Christiane (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2014]; © 2014
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (HerausgeberIn); Lütge, Christiane (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783825373894
    RVK Klassifikation: HI 3330
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; Band 444
    Schlagworte: Shakespeare, William ; 1564-1616 ; Study and teaching; English language ; Study and teaching ; Foreign speakers; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (349 Seiten), Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references. Description based on online resource; title from PDF title page (ebrary, October 9, 2014)

  2. Queer beats
    gender and literature in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Ludwig, Christian (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Ludwig, Christian (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783631769164; 9783631769157; 9783631769171
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 1876 ; HD 218
    Schriftenreihe: Anglo-amerikanische Studien / Anglo-American Studies ; Band 57
    Schlagworte: Geschlechterrolle; Geschlechtsidentität; Englischunterricht; Literatur
    Umfang: 1 Online-Ressource (462 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  3. Teaching the new English cultures & literatures
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Grimm, Nancy (Hrsg.); Volkmann, Laurenz (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg

    HauptbeschreibungThis collection of articles comprises the first full-volume publication in Germany on teaching the New English Cultures and Literatures. It provides an exemplary survey of the challenges teachers of English are currently faced with -... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    HauptbeschreibungThis collection of articles comprises the first full-volume publication in Germany on teaching the New English Cultures and Literatures. It provides an exemplary survey of the challenges teachers of English are currently faced with - i.e. the opening towards the post-colonial and global world, and the growing diversity and pluralism in English-speaking cultures. In a globalizing world we are departing from former concepts of homogeneous cultures or nation-states and we are experiencing a fundamental shift away from Eurocentric worldviews. In the field of foreign language teaching and in cultural studies at university there has been a trend to go beyond previous concepts of teaching cultural awareness and intercultural competence, which adhered to the notion of national differences with the aim of instructing students in culturally adequate behaviour. The evolving concept of transculturality calls such national constructs into question and stresses the hybrid, interlocking interdependence of cultures in the era of globalization. The 14 case studies presented in this volume provide student-centred and innovative examples of how to teach the New Cultures and Literatures in the advanced EFL classroom. The focus is on a new ethics of cosmopolitanism in a new humanist spirit, which can further peaceful, productive and mutually enriching encounters between human beings from diverse backgrounds. All contributions are written in English and are addressed to university lecturers and students as well as to schoolteachers

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Grimm, Nancy (Hrsg.); Volkmann, Laurenz (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783825373160
    RVK Klassifikation: HD 219 ; HP 1120 ; HD 218 ; HD 238 ; HD 214
    Auflage/Ausgabe: 1st ed
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; 404
    Schlagworte: English language -- Study and teaching -- German speakers; English literature -- Study and teaching -- Germany; Postkoloniale Literatur; Englischunterricht
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 235 Seiten)
  4. Teaching the new English cultures & literatures
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Grimm, Nancy (Hrsg.); Volkmann, Laurenz (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg

    HauptbeschreibungThis collection of articles comprises the first full-volume publication in Germany on teaching the New English Cultures and Literatures. It provides an exemplary survey of the challenges teachers of English are currently faced with -... mehr

    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    HauptbeschreibungThis collection of articles comprises the first full-volume publication in Germany on teaching the New English Cultures and Literatures. It provides an exemplary survey of the challenges teachers of English are currently faced with - i.e. the opening towards the post-colonial and global world, and the growing diversity and pluralism in English-speaking cultures. In a globalizing world we are departing from former concepts of homogeneous cultures or nation-states and we are experiencing a fundamental shift away from Eurocentric worldviews. In the field of foreign language teaching and in cultural studies at university there has been a trend to go beyond previous concepts of teaching cultural awareness and intercultural competence, which adhered to the notion of national differences with the aim of instructing students in culturally adequate behaviour. The evolving concept of transculturality calls such national constructs into question and stresses the hybrid, interlocking interdependence of cultures in the era of globalization. The 14 case studies presented in this volume provide student-centred and innovative examples of how to teach the New Cultures and Literatures in the advanced EFL classroom. The focus is on a new ethics of cosmopolitanism in a new humanist spirit, which can further peaceful, productive and mutually enriching encounters between human beings from diverse backgrounds. All contributions are written in English and are addressed to university lecturers and students as well as to schoolteachers

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Grimm, Nancy (Hrsg.); Volkmann, Laurenz (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783825373160
    RVK Klassifikation: HD 219 ; HP 1120 ; HD 218 ; HD 238 ; HD 214
    Auflage/Ausgabe: 1st ed
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; 404
    Schlagworte: English language -- Study and teaching -- German speakers; English literature -- Study and teaching -- Germany; Postkoloniale Literatur; Englischunterricht
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 235 Seiten)
  5. Queer beats
    gender and literature in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Ludwig, Christian (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Ludwig, Christian (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783631769164; 9783631769157; 9783631769171
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 1876 ; HD 218
    Schriftenreihe: Anglo-amerikanische Studien / Anglo-American Studies ; Band 57
    Schlagworte: Geschlechterrolle; Geschlechtsidentität; Englischunterricht; Literatur
    Umfang: 1 Online-Ressource (462 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  6. Anglophone Literaturdidaktik
    Zukunftsperspektiven für den Englischunterricht
    Beteiligt: Hammer, Julia (Hrsg.); Eisenmann, Maria (Hrsg.); Ahrens, Rüdiger (Hrsg.)
    Erschienen: [2012]
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg

    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hammer, Julia (Hrsg.); Eisenmann, Maria (Hrsg.); Ahrens, Rüdiger (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783825373504
    Weitere Identifier:
    9783825361143
    RVK Klassifikation: HD 210
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420)
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; Band 430
    Schlagworte: Englischunterricht; Literaturunterricht; Interkulturelles Lernen
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 494 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  7. Shakespeare in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Winter, Heidelberg

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783825373894; 3825362361
    Weitere Identifier:
    9783825362362
    RVK Klassifikation: HD 214 ; HD 218 ; HI 3330 ; HI 3375
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; 444
    Schlagworte: Englischunterricht
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (349 S.), Ill.
  8. Queer beats
    gender and literature in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber, Verfasser); Ludwig, Christian (Herausgeber, Verfasser)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber, Verfasser); Ludwig, Christian (Herausgeber, Verfasser)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783631769157; 9783631769164; 9783631769171
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420)
    Schriftenreihe: Anglo-amerikanische Studien ; Band 57
    Schlagworte: Englischunterricht; Literatur; Geschlechterrolle; Geschlechtsidentität
    Umfang: 1 Online-Ressource (462 Seiten), Illustrationen
  9. Teaching the Bard Today – Shakespeare-Didaktik in Forschung und Lehre
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt a.M.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber)
    Sprache: Englisch; Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783631798522
    Weitere Identifier:
    9783631798522
    Schriftenreihe: Anglo-amerikanische Studien / Anglo-American Studies ; 62
    Schlagworte: Drama; Englischunterricht
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)EDU000000: EDUCATION / General; (BISAC Subject Heading)EDU005000: EDUCATION / Bilingual Education; (BISAC Subject Heading)EDU029000: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / General; (BISAC Subject Heading)EDU029010: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Mathematics; (BISAC Subject Heading)EDU029050: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Arts & Humanities; (BISAC Subject Heading)EDU032000: EDUCATION / Leadership; (BISAC Subject Heading)EDU040000: EDUCATION / Philosophy, Theory & Social Aspects; (BISAC Subject Heading)FOR000000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / General; (BISAC Subject Heading)FOR007000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / English as a Second Language; (BISAC Subject Heading)FOR009000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / German; (BISAC Subject Heading)FOR016000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / Latin; (BISAC Subject Heading)FOR017000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / Miscellaneous; (BISAC Subject Heading)LIT004120: LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; (BISAC Subject Heading)LIT004130: LITERARY CRITICISM / European / General; (BISAC Subject Heading)LIT004150: LITERARY CRITICISM / European / French; (BISAC Subject Heading)LIT004170: LITERARY CRITICISM / European / German; (BISAC Subject Heading)SOC002000: SOCIAL SCIENCE / Anthropology / General; (BISAC Subject Heading)SOC002010: SOCIAL SCIENCE / Anthropology / Cultural; (BISAC Subject Heading)SOC008000: SOCIAL SCIENCE / Ethnic Studies / General; (BIC subject category)CFDC: Language acquisition; (BIC subject category)CJA: Language teaching theory & methods; (BIC subject category)DSBD: Literary studies: c 1500 to c 1800; (BIC subject category)DSBH: Literary studies: from c 1900 -; (BIC subject category)DSC: Literary studies: poetry & poets; (BIC subject category)DSG: Literary studies: plays & playwrights; (BIC subject category)JNT: Teaching skills & techniques; (BIC subject category)YQ: Educational material; (BIC geographical qualifier)1DBK: United Kingdom, Great Britain; (BIC language qualifier (language as subject))2AB: English; (BIC language qualifier (language as subject))2AC: Germanic & Scandinavian languages; (BIC time period qualifier)3JB: c 1500 to c 1600; (BIC time period qualifier)3JD: c 1600 to c 1700; Anglistik; Anglophone Studies; Bard; Didaktik; EFL; Eisenmann; Englischunterricht; Forschung; Fremdsprachendidaktik; Lehre; literary literacy; Literaturdidaktik; Maria; Michael; Rücker; Shakespeare; Shakespeare; Teaching; teaching English; teaching foreign languages; Today; (BISAC Subject Heading)LAN020000; (VLB-WN)9564
    Umfang: Online-Ressource, 218 Seiten, 26 Illustrationen
  10. Learning with Literature in the EFL Classroom
    Beteiligt: Delanoy, Werner (Herausgeber); Eisenmann, Maria (Herausgeber); Matz, Frauke (Herausgeber)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Delanoy, Werner (Herausgeber); Eisenmann, Maria (Herausgeber); Matz, Frauke (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653042979
    Weitere Identifier:
    9783653042979
    Schriftenreihe: Anglo-amerikanische Studien / Anglo-American Studies ; 49
    Schlagworte: Englischunterricht; Literaturunterricht
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)EDU008000; (BISAC Subject Heading)LIT006000; (BIC subject category)DSB; (BIC subject category)JNK; 07.02.01: Pädagogik; Bildungsplanung; 17.11: Anglistik; Literaturdidaktik; Fachdidaktik; Literaturdidaktik; Book session; (VLB-WN)9564
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  11. Medien und Interkulturalität im Fremdsprachenunterricht: Zwischen Autonomie, Kollaboration und Konstruktion
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber); Hempel, Margit (Herausgeber); Ludwig, Christian (Herausgeber)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Universitätsverlag Rhein-Ruhr, Duisburg

  12. Learning with literature in the EFL classroom
  13. Mental Health in English Language Education
    Beteiligt: Ludwig, Christian (Herausgeber); Summer, Theresa (Herausgeber); Eisenmann, Maria (Herausgeber); Becker, Daniel (Herausgeber); Krüger, Nadine (Herausgeber)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  Narr Francke Attempto Verlag, Tübingen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Ludwig, Christian (Herausgeber); Summer, Theresa (Herausgeber); Eisenmann, Maria (Herausgeber); Becker, Daniel (Herausgeber); Krüger, Nadine (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783381114627
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Studies in English Language Teaching /Augsburger Studien zur Englischdidaktik ; 13
    Schlagworte: Englischunterricht; Psychische Gesundheit; Selbstaufmerksamkeit; Lehrer; Professionalisierung; Englischunterricht; Literatur; Englisch; Psychische Gesundheit <Motiv>
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)LIT012000; (BISAC Subject Heading)LAN009000; Mental health; gender; climate change; literature; mental health literacy; multimodal texts; picturebooks; songs; post-truth; stress; loneliness; teacher wellbeing; conspiracy theories; critical digital literac; (VLB-WN)9560
    Umfang: Online-Ressource, 259 Seiten
  14. Anglophone Literaturdidaktik
    Zukunftsperspektiven für den Englischunterricht
    Beteiligt: Hammer, Julia (Hrsg.); Eisenmann, Maria (Hrsg.); Ahrens, Rüdiger (Hrsg.)
    Erschienen: [2012]; © 2012
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg

    Der Sammelband 'Anglophone Literaturdidaktik - Zukunftsperspektiven für den Englischunterricht' verfolgt das Ziel, Lesern einen Einblick in verschiedene aktuelle Themenbereiche der anglophonen Literaturdidaktik zu ermöglichen. Das Hauptanliegen der... mehr

     

    Der Sammelband 'Anglophone Literaturdidaktik - Zukunftsperspektiven für den Englischunterricht' verfolgt das Ziel, Lesern einen Einblick in verschiedene aktuelle Themenbereiche der anglophonen Literaturdidaktik zu ermöglichen. Das Hauptanliegen der Herausgeber beruht darauf, Expertenwissen verschiedener Literaturdidaktiker in einem Band zusammenzuführen und so zu strukturieren, dass es für verschiedene Zielgruppen gewinnbringend ist. Der Fokus ist darauf gerichtet, Studierenden, Wissenschaftlern, Referendaren und Lehrern innovative Ansätze im Bereich der anglophonen Literaturarbeit im Englischunterricht zu vermitteln. Der vorliegende Band ist ein grundlegender Beitrag zur Literaturdidaktik des Englischunterrichts, der sich den Themen und Herausforderungen der globalen Welt und ihren literarischen Herangehensweisen widmet, indem er gängige Konzepte des interkulturellen Lernens mit Aspekten des transkulturellen und globalen Lernens verknüpft. In alle Konzepten sind gleichzeitig auch immer methodisch-didaktische Vorgehensweisen zur Unterstützung des interkulturellen Lernens integriert, was dem Praxisbezug dient.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hammer, Julia (Hrsg.); Eisenmann, Maria (Hrsg.); Ahrens, Rüdiger (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783825373504
    RVK Klassifikation: HD 210
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; Band 430
    Schlagworte: Englischunterricht; Literaturunterricht; Interkulturelles Lernen; Zukunft;
    Umfang: 1 Online-Ressource (494 Seiten)
  15. Anglophone Literaturdidaktik
    Zukunftsperspektiven für den Englischunterricht
    Beteiligt: Hammer, Julia (Hrsg.); Eisenmann, Maria (Hrsg.); Ahrens, Rüdiger (Hrsg.)
    Erschienen: [2012]
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Hammer, Julia (Hrsg.); Eisenmann, Maria (Hrsg.); Ahrens, Rüdiger (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783825373504
    Weitere Identifier:
    9783825361143
    RVK Klassifikation: HD 210
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420)
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; Band 430
    Schlagworte: Englischunterricht; Literaturunterricht; Interkulturelles Lernen
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 494 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  16. Mental health in English language education
    Beteiligt: Ludwig, Christian (Herausgeber); Summer, Theresa (Herausgeber); Eisenmann, Maria (Herausgeber); Becker, Daniel (Herausgeber); Krüger, Nadine (Herausgeber)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  Narr Francke Attempto, Tübingen ; Narr Francke Attempto Verlag GmbH + Co. KG

    Mental health has become a growing concern in today's society, with schools emerging as focal points for addressing this topic. The present volume takes this as a starting point to explore the relevance of curricula and competencies, texts and... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    Mental health has become a growing concern in today's society, with schools emerging as focal points for addressing this topic. The present volume takes this as a starting point to explore the relevance of curricula and competencies, texts and materials, (digital) culture and communication, and teacher education in the context of mental health and English language education. This, for instance, includes insights into interrelated topics such as gender, climate change, stress, and conspiracy theories. A variety of texts including multimodal novels, video games, and songs provides practical impulses for integrating mental health related topics into English lessons. As such, this volume brings together scholars from various fields who discuss the relationship between mental health issues and English as a foreign language learning from a variety of theoretical, empirical, and practice-oriented perspectives

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Ludwig, Christian (Herausgeber); Summer, Theresa (Herausgeber); Eisenmann, Maria (Herausgeber); Becker, Daniel (Herausgeber); Krüger, Nadine (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783381114627; 9783381114634
    Weitere Identifier:
    9783381114627
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420)
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Studies in English language teaching = Augsburger Studien zur Englischdidaktik ; volume 13
    Schlagworte: Englischunterricht; Psychische Gesundheit; Selbstaufmerksamkeit; Lehrer; Professionalisierung; Literatur; Englisch; Psychische Gesundheit <Motiv>; Mental health; gender; climate change; literature; mental health literacy; multimodal texts; picturebooks; songs; post-truth; stress; loneliness; teacher wellbeing; conspiracy theories; critical digital literac
    Umfang: 1 Online-Ressource (259 Seiten)
  17. Learning with literature in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber); Matz, Frauke (Herausgeber); Delanoy, Werner (Herausgeber)
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Peter Lang, Frankfurt am Main

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber); Matz, Frauke (Herausgeber); Delanoy, Werner (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653042979; 9783653992472
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HD 210 ; HD 218
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420)
    Schriftenreihe: Anglo-amerikanische Studien ; Band 49
    Schlagworte: Englischunterricht; Literaturunterricht; Lehrerbildung
    Umfang: 1 Online-Ressource (394 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  18. Shakespeare in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber); Lütge, Christiane (Herausgeber)
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg ; ProQuest E-Book Central, Ann Arbor

    This volume provides new perspectives and innovative insights into current topics and approaches for teaching Shakespeare to all ages, and gives an overview of contemporary Shakespeare scholarship as well as practical examples that have proven... mehr

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    This volume provides new perspectives and innovative insights into current topics and approaches for teaching Shakespeare to all ages, and gives an overview of contemporary Shakespeare scholarship as well as practical examples that have proven successful in a wide range of classroom situations. This is particularly relevant in times of universal Shakespearean topics on the one hand and competence and output orientation on the other. The articles presented deal with Shakespeare's texts in all respects, with his comedies, tragedies, histories and sonnets, and offer fresh methods for interacting ...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber); Lütge, Christiane (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783825362362; 9783825373894
    RVK Klassifikation: HD 218 ; HI 3330 ; HI 3375 ; HD 214 ; HD 216 ; HI 3300
    DDC Klassifikation: Englische, altenglische Literaturen (820)
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; v.444
    Schlagworte: Englischunterricht
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (349 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

  19. Queer beats
    gender and literature in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Verfasser, Herausgeber); Ludwig, Christian (Verfasser, Herausgeber)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Verfasser, Herausgeber); Ludwig, Christian (Verfasser, Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783631769157; 9783631769164; 9783631769171
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420)
    Schriftenreihe: Anglo-amerikanische Studien ; Band 57
    Schlagworte: Englischunterricht; Literatur; Geschlechterrolle; Geschlechtsidentität
    Umfang: 1 Online-Ressource (462 Seiten), Illustrationen
  20. Learning with literature in the EFL Classroom
    Beteiligt: Delanoy, Werner (HerausgeberIn); Eisenmann, Maria (HerausgeberIn); Matz, Frauke (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Delanoy, Werner (HerausgeberIn); Eisenmann, Maria (HerausgeberIn); Matz, Frauke (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653042979
    RVK Klassifikation: HD 210
    Schlagworte: Englischunterricht; Literaturunterricht; Lehrerbildung;
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Cover; Table of Contents; Introduction: Learning with Literature in the EFL Classroom ([Werner Delanoy] [Maria Eisenmann] [Frauke Matz]); 1 Volume Rationale; 2 The Contributions in this Volume; Bibliography; Part 1: Theories of Literature Teaching; Literature Teaching and Learning: Theory and Practice (Werner Delanoy); 1 Literature Teaching/Learning: A Theory for the Present; 1.1 Literature Teaching/Learning: A Very Brief Historical Overview; 1.2 Reader-Response Criticism (RRC) as a Starting Position; 1.3 Why Literature Now?; 2 A Practice-oriented Theory of Literature Teaching/Learning

    2.1 Theme, Text(s) and Task(s)2.2 "I", "We", Teacher(s) and Learner(s); 2.3 Context(s); 3 A Short Story Project; 3.1 Evoking "A Family Supper"; 3.2 Interpreting "A Family Supper"; 3.3 Text Ensembles as "Didactic Texts"; 3.4 Intertextuality as Discourse and Genre Mixing; 4 Conclusion; Bibliography; Primary Literature; Secondary Literature; Literary Literacy and Intercultural Competence: Furthering Students' Knowledge, Skills and Attitudes (Laurenz Volkmann); 1 Literary Literacy and Competence Orientation; 1.1 Seven Aspects of Competence Development via Literature

    1.2 Four Levels of Intercultural Learning through Literature2 Literature and/as Critical Incidents; 2.1 The Iceberg Model; 2.2 Intercultural Competence and Literary Competence; 2.3 Literary Examples of Critical Incidents; Bibliography; Part 2: Literature Learning at Primary Level; A Picture (Book) is Worth a Thousand Words: Picture Books in the EFL Primary Classroom (Margit Hempel); 1 The Potential of Storytelling with Picture Books; 1.1 Choice of Appropriate Stories; 1.2 Stories and Storytelling: Cognitive and Affective Development; 2 Bottom-up and Top-down Processes

    3 Stories and Storytelling in the EFL Classroom - Methodology3.1 Pre-storytelling Phase; 3.1.1 While-storytelling Phase; 3.1.2 Post-storytelling Phase; 4 Examples for the Classroom; 4.1 Where's Caterpillar?; 4.1.1 Pre-storytelling Phase; 4.1.2 While-storytelling Phase; 4.1.3 Post-storytelling Phase; 4.2 If You Give a Mouse a Cookie; 4.2.1 Pre-storytelling Phase; 4.2.2 While-storytelling Phase; 4.2.3 Post-storytelling Phase; 5 Conclusion; Bibliography; Performing Poems in the Primary School (Janice Bland)

    1 Pleasurable Repetition Characterises the Early Language of Childhood and Children's Literature1.1 Protoconversations; 1.2 Pattern-Matching Neural Processing; 2 Play, Performance and Storyworlds; 2.1 Transmitting Cultural Knowledge with Poems; 2.2 From Anarchy to Empathy; 2.3 Practice Makes Perfect; 3 Grammatical Categories Acquired as a Template for the Future; Bibliography; Part 3: Literature Learning at Intermediate Level; Poetry in the Intermediate EFL Classroom (Carsten Albers); 1 Teaching Aims and Learning Objectives; 2 Practical Examples and Methodology

    2.1 Carl Sandburg, "Fog" (1916)

  21. Teaching Cosmopolitanism through Transnational Literature in English
    An Empirical Evaluation of Studentsʼ Competence Development in a Life-Writing Approach to Teaching Literature
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt a.M.

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783631743997
    Weitere Identifier:
    9783631743997
    RVK Klassifikation: HD 218
    Auflage/Ausgabe: 1st, New ed
    Schlagworte: Autobiografische Erzählung; Interkulturelle Erziehung; Englischunterricht; Multikulturelle Gesellschaft; Weltbürgertum; Schreiben; Literaturunterricht
    Umfang: 1 Online-Ressource (330 Seiten), 46 ill
    Bemerkung(en):

    Online resource; title from title screen (viewed June 10, 2019)

    The book deals with the question how students in multicultural EFL-classrooms can be prepared for their role as world citizens. The author shows that teaching English offers important potentials for cosmopolitan education due to its role as a «lingua franca». The study develops the construct cosmopolitan communicative competence as a theoretical framework. It also presents a teaching approach that combines students' life-writing with the discussion of literary texts to advance the associated knowledge, skills and attitudes. The potentials of this approach are evaluated through the assessment of students' competence development

  22. The Construction of Gender Identities in Alison Bechdel’s (Autobio)graphic Writings
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Frankfurt a.M. ; Peter Lang International Academic Publishers, Bern

    This the first extensive study of the graphic narratives of Alison Bechdel, one of the most renowned and influential cartoonists and graphic novelists of our time. Over the last few decades, a wealth of publications on the growing medium of graphic... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    This the first extensive study of the graphic narratives of Alison Bechdel, one of the most renowned and influential cartoonists and graphic novelists of our time. Over the last few decades, a wealth of publications on the growing medium of graphic fiction has become available. The contribution of this volume to this body of work is to explore Bechdel’s oeuvre from her earlier cartoons to her contemporary full-length graphic memoirs, particularly chronicling her formative years. Employing a number of case studies from Bechdel’s work, this publication shows how Bechdel plays with the medium-specific characteristics of graphic narratives in order to trace back the complex relationship with her parents and the development of her own gender identities.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Ludwig, Christian
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653066180
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420); 741.5
    Auflage/Ausgabe: 1st, New ed.
    Schriftenreihe: Anglo-amerikanische Studien / Anglo-American Studies ; 52
    Schlagworte: Cartoon; Graphic Novel; Das Autobiografische; Geschlechtsidentität <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Bechdel, Alison (1960-); Attersee, Christian Ludwig (1940-)
    Umfang: 1 Online-Ressource
  23. Queer Beats – Gender and Literature in the EFL Classroom
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Frankfurt a.M. ; Peter Lang International Academic Publishers, Bern

    Gender diversity and the fact that gender is subject to perpetual renegotiations have become part of teachers’ and students’ lives. This volume tackles this issue by showing particularly innovative ways of teaching gender in the EFL classroom. Thus,... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Gender diversity and the fact that gender is subject to perpetual renegotiations have become part of teachers’ and students’ lives. This volume tackles this issue by showing particularly innovative ways of teaching gender in the EFL classroom. Thus, the contributions include a broad variety of gender realities, such as trans* and cisgender, a cornucopia of texts and other media, a variety of literary genres, graphic novels, films and TV shows. The authors also illustrate cutting-edge approaches to teaching both literature and gender in the contemporary student-centered EFL classroom with different age groups.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria; Ludwig, Christian
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783631769157
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HD 218
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370); Englisch, Altenglisch (420)
    Auflage/Ausgabe: 1st, New ed.
    Schriftenreihe: Anglo-amerikanische Studien / Anglo-American Studies ; 57
    Schlagworte: Englischunterricht; Literatur; Geschlechterrolle; Geschlechtsidentität
    Umfang: 1 Online-Ressource
  24. Reading Autobiographical Comics: A Framework for Educational Settings
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt a.M. ; Peter Lang International Academic Publishers, Bern

    This book updates reader-response criticism as the foundation of aesthetic reading in the classroom by bringing it in line with cognitive theories in literary studies and linguistics. With the help of Gilles Fauconnier and Mark Turner‘s conceptual... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Technische Hochschule Bingen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Darmstadt, Bibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Akademie der Wissenschaften und der Literatur, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe
    LEIZA - Leibniz-Zentrum für Archäologie, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Martinus-Bibliothek, Wissenschaftliche Diözesanbibliothek
    keine Fernleihe
    Naturhistorisches Museum und Landessammlung für Naturkunde Mainz, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Tabor, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    keine Fernleihe

     

    This book updates reader-response criticism as the foundation of aesthetic reading in the classroom by bringing it in line with cognitive theories in literary studies and linguistics. With the help of Gilles Fauconnier and Mark Turner‘s conceptual integration theory, which shares a surprising number of correspondences with Wolfgang Iser‘s The Act of Reading, it is possible to flesh out the latter‘s model of narrative meaning-making. In turn, this allows for a consistent reader-response approach to the medium of comics and auto/biography as one of its dominant genres. The fragmentation of comics narratives, but also of human lives and identities, requires such a theory that can explain how different perspectives and experiences can be blended into an experiential whole.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783631823385
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370); 741.5; Amerikanische Literatur in in Englisch (810)
    Auflage/Ausgabe: 1st, New ed.
    Schriftenreihe: Anglo-amerikanische Studien / Anglo-American Studies ; 64
    Schlagworte: Comic; Autobiografische Literatur; Englischunterricht; Literaturunterricht; Rezeptionsästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (504 p.), 27 ill
  25. Jugendliche Entfaltungs- und Gestaltungsräume im britischen Drama der 1950er und 1960er Jahre
    Autor*in: Beer, Christof
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Frankfurt a.M. ; Peter Lang International Academic Publishers, Bern

    Die Uraufführung von John Osbornes Look Back in Anger (1956) ging als tiefgreifende Zäsur in die britische Theater- und Dramengeschichte ein. Der Autor greift diesen vermeintlich dichotomen Übergang von drawing-room comedies der Vor- und... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    Die Uraufführung von John Osbornes Look Back in Anger (1956) ging als tiefgreifende Zäsur in die britische Theater- und Dramengeschichte ein. Der Autor greift diesen vermeintlich dichotomen Übergang von drawing-room comedies der Vor- und Nachkriegszeit zu kitchen-sink dramas auf und untersucht anhand thematisch vielfältiger (dramatischer) Texte nach 1956 die individuellen Ich/Welt-Interaktionen der jugendlichen Protagonist*innen. Mit Hilfe eines umfassenden Methodengerüsts, das Dramen-, Bildungs- und Subjektivierungstheorien vereint, treten in den Textanalysen mannigfaltige, jugendliche Figurenkonzeptionen hervor, die sich vor allem sichtbar emotional in facettenreichen Entfaltungs- und Gestaltungsräumen positionieren. Das eigentliche Novum ab 1956 äußert sich so in Form einer expliziten Thematisierung von Selbst- und Fremdverhältnissen in jugendlichen Figurennetzen.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783631862292
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Englische, altenglische Literaturen (820); Englisch, Altenglisch (420)
    Auflage/Ausgabe: 1st, New ed.
    Schriftenreihe: Anglo-amerikanische Studien / Anglo-American Studies ; 66
    Schlagworte: Englisch; Drama; Jugend <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (360 Seiten)