Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

  1. Shakespeare in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (HerausgeberIn); Lütge, Christiane (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (HerausgeberIn); Lütge, Christiane (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3825362361; 9783825362362
    Weitere Identifier:
    9783825362362
    RVK Klassifikation: HI 3375 ; HD 214 ; HD 218 ; HI 3330
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; 444
    Schlagworte: Shakespeare, William; Englischunterricht; ; Shakespeare, William; Englischunterricht; Unterrichtsmethode;
    Umfang: 349 Seiten, Illustrationen, 24,5 cm
    Bemerkung(en):

    Literatur- und URL-Angaben

    Thematic and holistic approaches

    Laurenz Volkmann: Developing symbolic competence through Shakespeare's 'Sonnets'

    Adaptations, creations and transformations

    Anike Bauer, Carola Surkamp: Shakespeare in film, filming Shakespeare: Different versions of 'Hamlet' in the EFL classroom

    Performative and creative approaches

    James Stredder: `Active reading´- A Workshop on reading Shakespeare's text in class

    Frank Erik Pointner: "Two loves I have": Teaching the drama of Shakespeare's 'Sonnets'

    Matthias Merkl: Reconsidering `culture´ in Shakespeare's works: Challenges and possibilities for the competence-oriented English classroom

    Mary JanellMetzger: Teaching Shakespeare's tragedies as the problem of human freedom

    Michael Mitchell: "Made a constellation": A thematic network approach

    Christian Ludwig: Gender reconstructions in Shakespeare's 'The taming of the shrew'

    Michael Meyer: Animating 'The tempest': Power, passion, and spectacle

    Nancy Grimm: 'Hamlet' goes manga: Texts, topics, teaching

    Rüdiger Ahrens, Julia Hammer: 'Evil is at the bloody heart of Shakespeare's tragedies': Teaching William Shakespeare's 'Othello' through an interactive reading project

    Maria Eisenmann: A chain of Othellos

    Daniela Anton, Julia Hammer: To Shakespeare or not to Shakespeare with beginners? An extensive reading project on 'Romeo and Juliet'

    Göran Nieragden: People WILL talk! 'Much ado about nothing' in grade ten

    Christiane Lütge: Determined to prove a villain? - Approaches to teaching 'Richard III'

    Frauke Matz, Michael Rogge: Shakespeare in shorts: A multiliteracies approach to teaching Shakespeare

    Janice Bland: Slipping back in time: 'King of shadows' as play script

  2. Shakespeare in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (HerausgeberIn); Lütge, Christiane (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2014]; © 2014
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (HerausgeberIn); Lütge, Christiane (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783825373894
    RVK Klassifikation: HI 3330
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; Band 444
    Schlagworte: Shakespeare, William ; 1564-1616 ; Study and teaching; English language ; Study and teaching ; Foreign speakers; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (349 Seiten), Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references. Description based on online resource; title from PDF title page (ebrary, October 9, 2014)

  3. Shakespeare in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (HerausgeberIn); Lütge, Christiane (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 911952
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    D-EILue
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a ang 477.9 unt/680
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    HI 3300 E36
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/HD 218 E36 S5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 A 17682
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    A 10.5.1.-111
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    ANG 360:S32 : D162
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ANG:CF:500:Eis::2014
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    FaD 3610.060
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 205.1 DB 4355
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 205.1 DB 4355
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    ELA S 5273 2516-983 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    HD 214 E36
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HI 3375 E36
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (HerausgeberIn); Lütge, Christiane (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3825362361; 9783825362362
    Weitere Identifier:
    9783825362362
    RVK Klassifikation: HI 3375 ; HD 214 ; HI 3330 ; HD 218
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; 444
    Schlagworte: Shakespeare, William; Englischunterricht; ; Shakespeare, William; Englischunterricht; Unterrichtsmethode;
    Umfang: 349 Seiten, Illustrationen, 24,5 cm
    Bemerkung(en):

    Literatur- und URL-Angaben

    Laurenz Volkmann: Developing symbolic competence through Shakespeare's 'Sonnets'

    Anike Bauer, Carola Surkamp: Shakespeare in film, filming Shakespeare: Different versions of 'Hamlet' in the EFL classroom

    James Stredder: `Active reading´- A Workshop on reading Shakespeare's text in class

    Frank Erik Pointner: "Two loves I have": Teaching the drama of Shakespeare's 'Sonnets'

    Matthias Merkl: Reconsidering `culture´ in Shakespeare's works: Challenges and possibilities for the competence-oriented English classroom

    Mary JanellMetzger: Teaching Shakespeare's tragedies as the problem of human freedom

    Michael Mitchell: "Made a constellation": A thematic network approach

    Christian Ludwig: Gender reconstructions in Shakespeare's 'The taming of the shrew'

    Michael Meyer: Animating 'The tempest': Power, passion, and spectacle

    Nancy Grimm: 'Hamlet' goes manga: Texts, topics, teaching

    Rüdiger Ahrens, Julia Hammer: 'Evil is at the bloody heart of Shakespeare's tragedies': Teaching William Shakespeare's 'Othello' through an interactive reading project

    Maria Eisenmann: A chain of Othellos

    Daniela Anton, Julia Hammer: To Shakespeare or not to Shakespeare with beginners? An extensive reading project on 'Romeo and Juliet'

    Göran Nieragden: People WILL talk! 'Much ado about nothing' in grade ten

    Christiane Lütge: Determined to prove a villain? - Approaches to teaching 'Richard III'

    Frauke Matz, Michael Rogge: Shakespeare in shorts: A multiliteracies approach to teaching Shakespeare

    Janice Bland: Slipping back in time: 'King of shadows' as play script

    Thematic and holistic approaches

    Adaptations, creations and transformations

    Performative and creative approaches

  4. Shakespeare in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Lütge, Christiane (Hrsg.)
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Lütge, Christiane (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783825362362; 3825362361
    Weitere Identifier:
    9783825362362
    RVK Klassifikation: HD 214 ; HD 218 ; HI 3330 ; HI 3375
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; Band 444
    Schlagworte: Englischunterricht
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 349 Seiten, Illustrationen, 245 mm x 165 mm
  5. Shakespeare in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber); Lütge, Christiane (Herausgeber)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Winter, Heidelberg

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber); Lütge, Christiane (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783825362362; 3825362361
    Weitere Identifier:
    9783825362362
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; Bd. 444
    Schlagworte: Englischunterricht
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); (Produktform)Hardback; (DNB-Sachgruppen)52; (VLB-WN)1564: Hardcover, Softcover / Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: 349 S., Ill., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  6. Shakespeare in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Lütge, Christiane (Hrsg.)
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Lütge, Christiane (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783825362362; 3825362361
    Weitere Identifier:
    9783825362362
    RVK Klassifikation: HD 214 ; HD 218 ; HI 3330 ; HI 3375
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; Band 444
    Schlagworte: Englischunterricht
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 349 Seiten, Illustrationen, 245 mm x 165 mm
  7. Shakespeare in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber); Lütge, Christiane (Herausgeber)
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg ; ProQuest E-Book Central, Ann Arbor

    This volume provides new perspectives and innovative insights into current topics and approaches for teaching Shakespeare to all ages, and gives an overview of contemporary Shakespeare scholarship as well as practical examples that have proven... mehr

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    This volume provides new perspectives and innovative insights into current topics and approaches for teaching Shakespeare to all ages, and gives an overview of contemporary Shakespeare scholarship as well as practical examples that have proven successful in a wide range of classroom situations. This is particularly relevant in times of universal Shakespearean topics on the one hand and competence and output orientation on the other. The articles presented deal with Shakespeare's texts in all respects, with his comedies, tragedies, histories and sonnets, and offer fresh methods for interacting ...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (Herausgeber); Lütge, Christiane (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783825362362; 9783825373894
    RVK Klassifikation: HD 218 ; HI 3330 ; HI 3375 ; HD 214 ; HD 216 ; HI 3300
    DDC Klassifikation: Englische, altenglische Literaturen (820)
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; v.444
    Schlagworte: Englischunterricht
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (349 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

  8. Shakespeare in the EFL classroom
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (HerausgeberIn); Lütge, Christiane (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 911952
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    D-EILue
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a ang 477.9 unt/680
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    HI 3300 E36
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2014/6548
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/HD 218 E36 S5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 A 17682
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    A 10.5.1.-111
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    U 4ap/1233
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 10082
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    ANG 360:S32 : D162
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ANG:CF:500:Eis::2014
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    Spra 3dea Sha
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    FaD 3610.060
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HI 3330 E36
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 205.1 DB 4355
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 205.1 DB 4355
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    ELA S 5273 2516-983 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    HD 214 E36
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2014-5625
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
    P fl/ Shak 60
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    64a/2117
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    54 A 6865
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    NO 756.349
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HI 3375 E36
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Eisenmann, Maria (HerausgeberIn); Lütge, Christiane (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3825362361; 9783825362362
    Weitere Identifier:
    9783825362362
    RVK Klassifikation: HI 3375 ; HD 214 ; HD 218 ; HI 3330
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; 444
    Schlagworte: Shakespeare, William; Englischunterricht; ; Shakespeare, William; Englischunterricht; Unterrichtsmethode;
    Umfang: 349 Seiten, Illustrationen, 24,5 cm
    Bemerkung(en):

    Literatur- und URL-Angaben

    Thematic and holistic approaches

    Laurenz Volkmann: Developing symbolic competence through Shakespeare's 'Sonnets'

    Adaptations, creations and transformations

    Anike Bauer, Carola Surkamp: Shakespeare in film, filming Shakespeare: Different versions of 'Hamlet' in the EFL classroom

    Performative and creative approaches

    James Stredder: `Active reading´- A Workshop on reading Shakespeare's text in class

    Frank Erik Pointner: "Two loves I have": Teaching the drama of Shakespeare's 'Sonnets'

    Matthias Merkl: Reconsidering `culture´ in Shakespeare's works: Challenges and possibilities for the competence-oriented English classroom

    Mary JanellMetzger: Teaching Shakespeare's tragedies as the problem of human freedom

    Michael Mitchell: "Made a constellation": A thematic network approach

    Christian Ludwig: Gender reconstructions in Shakespeare's 'The taming of the shrew'

    Michael Meyer: Animating 'The tempest': Power, passion, and spectacle

    Nancy Grimm: 'Hamlet' goes manga: Texts, topics, teaching

    Rüdiger Ahrens, Julia Hammer: 'Evil is at the bloody heart of Shakespeare's tragedies': Teaching William Shakespeare's 'Othello' through an interactive reading project

    Maria Eisenmann: A chain of Othellos

    Daniela Anton, Julia Hammer: To Shakespeare or not to Shakespeare with beginners? An extensive reading project on 'Romeo and Juliet'

    Göran Nieragden: People WILL talk! 'Much ado about nothing' in grade ten

    Christiane Lütge: Determined to prove a villain? - Approaches to teaching 'Richard III'

    Frauke Matz, Michael Rogge: Shakespeare in shorts: A multiliteracies approach to teaching Shakespeare

    Janice Bland: Slipping back in time: 'King of shadows' as play script