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  1. The Social Construction of Landscapes in Games
    Beteiligt: Edler, Dennis (HerausgeberIn); Kühne, Olaf (HerausgeberIn); Jenal, Corinna (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022.
    Verlag:  Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden ; Imprint: Springer VS

    Theoretical Appraoches -- Analog Worlds -- Digital Worlds -- Hybrid Worlds -- Further development and perspective. The book is dedicated to a compilation of diverse and creative landscapes which occur in games. Being part of a game setting, these... mehr

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    Theoretical Appraoches -- Analog Worlds -- Digital Worlds -- Hybrid Worlds -- Further development and perspective. The book is dedicated to a compilation of diverse and creative landscapes which occur in games. Being part of a game setting, these landscapes trigger social construction processes in specific ways. A selection of twenty-four research articles addresses the social constructions of landscapes represented in analogue, digital and hybrid game formats as well as their theoretical framing and future perspectives. The Editors Dr. Dennis Edler studied Geography and English/American Studies at the Ruhr-University Bochum (RUB) and at the University College Cork (UCC), Ireland; M.Sc. in Geography, specializing in Geomatics, at the RUB; since 2015 senior lecturer at the RUB Department of Geography, with teaching and research focus on Cartography and Geographic Information Science; 2020: habilitation in Geography Dr. Dr. Olaf Kühne studied geography, sociology, modern history and geology at the universities of Saarland and Hagen; since 2016 professor of urban and regional development at the University of Tübingen Dr. Corinna Jenal studied Political Science, German Studies and Philosophy at the University of Trier; Certificate in Sustainability Science at the University of Saarland; since 2016 research assistant in the Department of Geosciences at the Chair of Urban and Regional Development at the University of Tübingen.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Edler, Dennis (HerausgeberIn); Kühne, Olaf (HerausgeberIn); Jenal, Corinna (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783658354039
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2022.
    Schriftenreihe: RaumFragen: Stadt - Region - Landschaft
    Springer eBook Collection
    Schlagworte: Human geography.; Cultural geography.; Mass media.; Digital media.
    Umfang: 1 Online-Ressource(X, 450 p. 77 illus., 64 illus. in color.)
  2. The social construction of landscapes in games
    Beteiligt: Edler, Dennis (Hrsg.); Kühne, Olaf (Hrsg.); Jenal, Corinna (Hrsg.)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Springer VS, Wiesbaden

    The book is dedicated to a compilation of diverse and creative landscapes which occur in games. Being part of a game setting, these landscapes trigger social construction processes in specific ways. A selection of twenty-four research articles... mehr

    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The book is dedicated to a compilation of diverse and creative landscapes which occur in games. Being part of a game setting, these landscapes trigger social construction processes in specific ways. A selection of twenty-four research articles addresses the social constructions of landscapes represented in analogue, digital and hybrid game formats as well as their theoretical framing and future perspectives.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Edler, Dennis (Hrsg.); Kühne, Olaf (Hrsg.); Jenal, Corinna (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783658354022
    Schriftenreihe: RaumFragen: Stadt - Region - Landschaft
    Schlagworte: Landschaft; Raumforschung; Computerspiel; Sozialraum
    Umfang: x, 450 Seiten, Illustrationen, Diagramme, Karten, 21 cm
  3. The social construction of landscapes in games
    Beteiligt: Edler, Dennis (Hrsg.); Kühne, Olaf (Hrsg.); Jenal, Corinna (Hrsg.)
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Springer VS, Wiesbaden, Germany

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Edler, Dennis (Hrsg.); Kühne, Olaf (Hrsg.); Jenal, Corinna (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783658354022; 365835402X
    Weitere Identifier:
    9783658354022
    Schriftenreihe: RaumFragen: Stadt - Region - Landschaft
    Schlagworte: Soziale Konstruktion; Virtuelle Realität; Landschaft; Computerspiel; Spiel
    Weitere Schlagworte: Computergames; Mass Media; Media Research; Urban Landscapes; Theory of Landscapes; Landscapes in Computer Games; Digital Landscapes; Ego Shooter; Virtual Landscapes; Gamification; Hybrid Worlds
    Umfang: x, 450 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 21 cm, 597 g
  4. Aesthetics and cartography
    post-critical reflections on deviance in and of representations
    Erschienen: 2022
    Verlag:  KartDok - Repositorium Kartographie Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz - Kartenabteilung -, Berlin

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: In: ISPRS International Journal of Geo-Information(11), H. 10 - ISSN 2220-9964
    In: MDPI, Basel
    Schlagworte: Ästhetik; Kartografie; Pragmatismus; Modernismus; Postmoderne
    Weitere Schlagworte: aesthetics; cartography; deviant cartography; post-critical cartography; neopragmatism; modernism; postmodernism; deviante Kartografie; postkritische Kartografie
    Umfang: Online-Ressource
  5. Landschaften und Spiele
    von Virtualisierungen, Hybridisierungen und der Steigerung von Kontingenz
    Erschienen: 2022
    Verlag:  KartDok - Repositorium Kartographie Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz - Kartenabteilung -, Berlin

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: In: Berichte(95), H. 3, S.246-267 - ISSN 2748-0240
    In: Franz Steiner Verlag, Stuttgart
    Schlagworte: Landschaft; Virtuelle Realität; Computerspiel; Landschaftsplanung; Open Access; Landschaftsgestaltung; Spiel; Spiel; Landschaft; Virtuelle Realität
    Weitere Schlagworte: Popper, Karl R. (1902-1994); Videospiele; Augmentierte Realität; Drei Landschaften; Landschaftstheorie; Kompliziertheit; Kontingenz; game; landscape; computer games; virtual reality; augmented reality; three landscapes; landscape theory; complicatedness; complexity; contingency
    Umfang: Online-Ressource
  6. The social construction of landscapes in games
    Beteiligt: Edler, Dennis (Herausgeber); Kühne, Olaf (Herausgeber); Jenal, Corinna (Herausgeber)
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Springer VS, Wiesbaden, Germany

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Edler, Dennis (Herausgeber); Kühne, Olaf (Herausgeber); Jenal, Corinna (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783658354022; 365835402X
    Weitere Identifier:
    9783658354022
    Schriftenreihe: RaumFragen: Stadt - Region - Landschaft
    Schlagworte: Computerspiel; Landschaft; Soziale Konstruktion; Spiel; Landschaft; Soziale Konstruktion; Virtuelle Realität; Landschaft; Soziale Konstruktion
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; (BISAC Subject Heading)SOC015000; (BISAC Subject Heading)RGC; (BISAC Subject Heading)SOC052000; (BISAC Subject Heading)SOC052000; (BIC subject category)JHB; (BIC subject category)JFD; Computergames; Mass Media; Media Research; Urban Landscapes; Theory of Landscapes; Landscapes in Computer Games; Digital Landscapes; Ego Shooter; Virtual Landscapes; Gamification; Hybrid Worlds; (Springer Nature Marketing Classification)B; (Springer Nature Subject Code)SCJ22000: Cultural Geography; (Springer Nature Subject Code)SCX22110: Media Sociology; (Springer Nature Subject Code)SC412040: Digital/New Media; (Springer Nature Taxonomy)6473: Social and Cultural Geography; (Springer Nature Taxonomy)4351: Media Sociology; (Springer Nature Taxonomy)7440: Digital and New Media; (Springer Nature Subject Collection)SUCO41176: Social Sciences; (BISAC Subject Heading)SOC015000; (BIC subject category)RGC; (VLB-WN)1662: Hardcover, Softcover / Geowissenschaften/Geografie
    Umfang: x, 450 Seiten, Illustrationen, 21 cm, 597 g
  7. multifaceted start to the new volume
    Autor*in: Edler, Dennis
    Erschienen: 2024
    Verlag:  KartDok - Repositorium Kartographie Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz - Kartenabteilung -, Berlin

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Mehrere Sprachen
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: In: KN - Journal of cartography and geographic information(74), H. 1, S.1-2 - ISSN 2524-4965
    In: Springer International Publishing, [Cham]
    Schlagworte: Kartografie; Künstliche Intelligenz; Choroplethenkarte; Computerspiel; Historische Karte
    Weitere Schlagworte: multifaceted; cartography; geoinformation science; artificial intelligence; AI; choropleth maps; computer games; historical map; digital relief mapping; Geoinformationswissenschaft; KI; digitale Reliefkartierung
    Umfang: Online-Ressource
  8. Landschaften und Spiele
    Von Virtualisierungen, Hybridisierungen und der Steigerung von Kontingenz
    Erschienen: 2022
    Verlag:  KartDok - Repositorium Kartographie Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz - Kartenabteilung -, Berlin

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: In: Berichte(2022) - ISSN 2748-0240
    In: Franz Steiner Verlag, Stuttgart
    Schlagworte: Landschaft; Computerspiel; Virtuelle Realität; Landschaftsplanung; Landschaftsgestaltung; Virtualisierung
    Weitere Schlagworte: Videospiele; Augmentierte Realität; Drei Landschaften; Landschaftstheorie; Kompliziertheit; Kontingenz; game; landscape; computer games; virtual reality; augmented reality; three landscapes; landscape theory; complicatedness; complexity; contingency
    Umfang: Online-Ressource
  9. The Social Construction of Landscapes in Games
    Beteiligt: Edler, Dennis (Herausgeber); Kühne, Olaf (Herausgeber); Jenal, Corinna (Herausgeber)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden

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  10. <<The>> social construction of landscapes in games
    Beteiligt: Edler, Dennis (Herausgeber); Kühne, Olaf (Herausgeber); Jenal, Corinna (Herausgeber)
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  Springer VS, Wiesbaden ; [Heidelberg]

    Universitätsbibliothek Koblenz
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Edler, Dennis (Herausgeber); Kühne, Olaf (Herausgeber); Jenal, Corinna (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783658354022; 365835402X
    Weitere Identifier:
    9783658354022
    Schriftenreihe: RaumFragen: Stadt - Region - Landschaft
    Schlagworte: Computerspiel; Landschaft; Soziale Konstruktion; Spiel; Landschaft; Soziale Konstruktion; Virtuelle Realität; Landschaft; Soziale Konstruktion
    Umfang: x, 450 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 21 cm x 14.8 cm
  11. The Social Construction of Landscape in Games
    Beteiligt: Edler, Dennis (Herausgeber); Kühne, Olaf (Herausgeber); Jenal, Corinna (Herausgeber)
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  Springer VS, Wiesbaden

    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    60 22 A 2461
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Edler, Dennis (Herausgeber); Kühne, Olaf (Herausgeber); Jenal, Corinna (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783658354022; 365835402X
    Weitere Identifier:
    9783658354022
    DDC Klassifikation: Spiele und Freizeitaktivitäten für drinnen (793); Sozialwissenschaften (300); Geografie, Reisen (910)
    Schriftenreihe: RaumFragen: Stadt - Region - Landschaft
    Schlagworte: Computerspiel; Landschaft; Soziale Konstruktion; Spiel; Virtuelle Realität
    Umfang: x, 450 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 21 cm x 14.8 cm
  12. The Social Construction of Landscapes in Games
    Beteiligt: Edler, Dennis (Hrsg.); Kühne, Olaf (Hrsg.); Jenal, Corinna (Hrsg.)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden ; Springer VS

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Edler, Dennis (Hrsg.); Kühne, Olaf (Hrsg.); Jenal, Corinna (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783658354039
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2022
    Schriftenreihe: RaumFragen: Stadt – Region – Landschaft
    Schlagworte: Social and Cultural Geography; Media Sociology; Digital and New Media; Human geography; Cultural geography; Mass media; Digital media; Soziale Konstruktion; Landschaft; Computerspiel; Virtuelle Realität; Spiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (X, 450 p. 77 illus., 64 illus. in color)
  13. Varianten interaktiver Karten in Video- und Computerspielen — eine Übersicht

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    ISSN: 2524-4965
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Enthalten in: KN - Journal of cartography and geographic information; [Cham] : Springer International Publishing, [2019]-; 68, Heft 2 (30.12.2018), 57-65, 3.2018; Online-Ressource
    Schlagworte: Computerspiel; Karte; Spiel
    Weitere Schlagworte: (lcsh)Natural disasters.; (lcsh)Geography.; (lcsh)Geographical information systems.; (lcsh)Mathematics.; (lcsh)Visualization.; (lcsh)Human geography.; Geographical Information Systems/Cartography.; Geography, general.; Human Geography.; Natural Hazards.; Web Development.; Visualization.
    Umfang: Online-Ressource, online resource.
  14. The Social Construction of Landscapes in Games
    Beteiligt: Edler, Dennis (Herausgeber); Kühne, Olaf (Herausgeber); Jenal, Corinna (Herausgeber)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden ; Springer International Publishing AG, Cham

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
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    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Edler, Dennis (Herausgeber); Kühne, Olaf (Herausgeber); Jenal, Corinna (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783658354039; 3658354038
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300); Spiele und Freizeitaktivitäten für drinnen (793); Geografie, Reisen (910)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2022
    Schriftenreihe: RaumFragen: Stadt – Region – Landschaft
    Schlagworte: Computerspiel; Landschaft; Soziale Konstruktion; Spiel; Virtuelle Realität; Human geography; Cultural geography; Mass media; Digital media; Social and Cultural Geography; Media Sociology; Digital and New Media
    Umfang: 1 Online-Ressource (X, 450 Seiten), 77 illus., 64 illus. in color.